08.01.2018

3. Filharmonični festival baročne glasbe tokrat z glasbo italijanskih mojstrov

Na novinarski konferenci je umetniški vodja festivala Matej Šarc podrobno predstavil letošnji program festivala.

Tanja Benedik

3. Filharmonični festival baročne glasbe tokrat z glasbo italijanskih mojstrov
Foto: Tanja Benedik

Slišali bomo tri koncerte (vsi z začetkom ob 19.30), na dveh bo vlogo dirigenta znova prevzel Matej Šarc. Te vloge člani orkestrov nimajo prav pogosto. Je pa imeti v rokah škarje in platno prav posebna priložnost, saj je tako lahko izbral program, ki mu je pri srcu in ga naredil po svoje.

Baročna glasba lahko zapade pod klišeje, stvari se dogajajo na enak način, a je zakladnica te glasbe tako ogromna, da lahko najdemo kaj posebnega. Zato Šarc nanjo gleda iz perspektive današnjega časa. Praksa stare glasbe je zelo razvita, zato se določene interpretacije že bolj ukvarjajo same s sabo, zato da bi bile »novejše« in drugačne od prejšnjih. Tudi na to se ta festival ne ozira in skuša odstopati od trendov. Tako se letos ukvarja v prvi vrsti z glasbo Antonija Vivaldija. Najprej bomo 11. januarja slišali vokalno inštrumentalno delo, ki v Sloveniji še ni bilo izvedeno – sakralno-vojaški oratorij Judita, zmagovalka nad Holofernovim barbarstvom za soliste, zbor in orkester. Kljub temu, da orkester igra na sodobne inštrumente, bo izvedba precej avtentična, saj bodo v inštrumentariju tudi baročni timpani, baročne trobente, ter šalmaj in viola d'amore. Šalmaj je bil včasih popularen v Benetkah, kjer so glasbo izvajali v inštitucijah za sirote in ženske, ki so potrebovale oskrbo. V eni od teh je deloval Vivaldi in je tam napisal tudi pričujoči oratorij, ki je zalo obsežen, s petimi solistkami in mešanim zborom. Vlogo Judite bo prevzela v Amsterdamu delujoča Barbara Kozelj, v ostalih vlogah bodo nastopile Diana Haller, Liesbeth Devos, vzhajajoča slovenska umetnica Nika Gorič in Kamila Mazalová.

Na drugem koncertu (18. januar) bo nastopil Godalni ansambel Orkestra Slovenske filharmonije. V spored so organizatorji uvrstili dva tipa skladb, ki so doma v Italiji, sonate da chiesa in sonate da camera. Cerkvena sonata je bolj poduhovljena z več počasnimi stavki, sonata da camera pa je namenjena razvedrilu in zabavi. Koncert bo zaključil Koncert za pikolo v a molu Antonia Vivaldija.

Za tretji koncert (26. januar) so ustvarjalci programa želeli med soliste umestiti čim več filharmonikov, zlasti violinistov. Na sporedu bodo med drugim kar trije koncerti za violine J.S Bacha in Antonia Vivaldija.

Ob tej priložnosti Slovenska filharmonija vabi tudi na koncert ob 70-letnici, ki bo točno na dan prvega koncerta novega orkestra leta 1948, 13. januarja ob 19.30. Pod vodstvom dirigenta Simona Krečiča bo enak tudi spored z deli španskih skladateljev.

Več: TUKAJ