30.07.2015

Arhitektura zvena

Poslanstvo leta 2013 ustanovljene založbe Janus je predstavljanje nove glasbe Matije Krečiča in Davida Vebra. Od takrat so pri Janusu izšle tri notne izdaje in plošča Architexture s Krečičevimi deli za godala.

Tomaž Gržeta

Architexture

Matija Krečič

Architexture

Janus Atelier
2015

Poslanstvo leta 2013 ustanovljene založbe Janus je predstavljanje nove glasbe Matije Krečiča in Davida Vebra. Od takrat so pri Janusu izšle tri notne izdaje in plošča Architexture s Krečičevimi deli za godala.

Da se tonalnost in glasbena govorica v tradiciji neoklasicizma še nista izpeli, priča skladateljski opus mladega violinista in producenta pričujočega albuma, Matije Krečiča. Njegova glasba »združuje evropsko klasično tradicijo z mladostno svežino in se želi približati poslušalcem«. Za skladatelja je »rast iz tradicije logična in celo nujna«.

Krečič, očitno na visoki ravni kompozicijske tehnike in glasbene izraznosti, nadaljuje bogato slovensko tradicijo godalne glasbe. Zato ne preseneča, da je za izvedbe svojih del angažiral le najboljše izmed mladih slovenskih glasbenikov: hitro napredujočo in izjemno kvalitetno zasedbo godalnega orkestra Mladih ljubljanskih solistov, izvrstnega violinista Nejca Avblja, violončelista Zorana Bičanina ter pianista Davorina Morija; in kot violinist se tem pridruži še sam Krečič.

Krečičeva dela, tako ciklična ter spoštljiva do klasičnih glasbenih oblik (Sonata za violončelo in klavir, Sonata za violino in klavir) kot tudi enostavčna, svobodneje oblikovana in jasneje programsko zasnovana (Oraculum, Imaginary Landscape of Mushrooms), odlikujeta intimna izraznost in slikovitost na meji programskega. Njihova glasbena govorica je, čeravno ne najizvirnejša, vsekakor razumljiva in sposobna neposredne komunikacije. K temu vsekakor pripomorejo izjemno prefinjene in povedne interpretacije, posnete za skladateljevo prvo avtorsko ploščo. Iz Krečičevih del veje posebna nežnost, liričnost, njihov temni, žametni kolorit pa slika melanholijo na meji srhljivega in prijetno kontemplativnega.

Krečič, očitno na visoki ravni kompozicijske tehnike in glasbene izraznosti, nadaljuje bogato slovensko tradicijo godalne glasbe.

Kogar očara Šnitkejeva glasba ali kakšen baročni adagio, ga bo zagotovo očarala tudi zvočnost Krečičevih misli. Poleg tega je zgoščenka opremljena z besedilom izpod skladateljevega peresa – njegove analize lastnih del bodo v prihodnosti zagotovo dragocena zakladnica podatkov za vsakega poslušalca kot tudi raziskovalca Krečičevega skladateljskega opusa.