19.02.2017

Barok/rock/rocco/roque

Čembalistka Eva Dolinšek je svojo ploščo naslovila Barok (vendar z odkrito asocijacijo na ba-rock). V baročni glasbi namreč vidi veliko sporočilnega potenciala, ki je lahko aktualen tudi v današnjem času.

Tomaž Gržeta

Barok

Eva Dolinšek

Barok

Glasbeno društvo Musica nucis
2016

Mlado slovensko čembalistko Evo Dolinšek poznamo kot izjemno temperamentno in muzikalno glasbenico ter vedoželjno in elana polno poustvarjalko. Že od začetka študija na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Egona Mihajlovića se navdušuje nad glasbeno zakladnico baroka, v kateri čembalska glasba zaseda prav posebno mesto. Z zagnanostjo in izjemno natančnostjo se je lotila študija, ga uspešno zaključila, sedaj pa se posveča koncertni dejavnosti. V svojem domačem kraju, na Goriškem, vodi komorno skupino Musica nucis, društvo, ki je v sklopu svoje dejavnosti izdalo prvi album mlade glasbenice. Svoj projekt je obelodanila konec preteklega leta ter ga naslovila preprosto – Barok (vendar z odkrito asocijacijo na ba-rock). V baročni glasbi namreč vidi veliko sporočilnega potenciala, ki je lahko aktualen tudi v današnjem času in ki ga s svojimi nastopi, pa tudi s pričujočim albumom želi posredovati poslušalcem.

Pri ustvarjanju albuma Barok je k sodelovanju povabila nekatere izmed naših najboljših glasbenikov mlajše generacije, nekdanje kolege z ljubljanske Akademije. Z izvrstnim kitaristom Markom Smiljanićem sta podala lahkotno interpretacijo Boccherinijevega Uvoda in fandanga, glasbeno predstavitev pa odpira zgledna izvedba Bachovega Koncerta za čembalo, godala in basso continuo v d molu, BWV 1052, v kateri solistko spremljajo člani Broken Strings Quarteta (v zasedbi: violinista Nejc Avbelj in Uroš Bičanin, violistka Špela Pirnat, violončelistka Katarina Kozjek in kontrabasist Miha Firšt).

Eva Dolinšek se kot solitka predstavi z izborom stavkov iz Rameaujeve Suite v e-molu, prav tako iz Royerjevih Čembalskih skladb, s tremi Scarlattijevimi Sonatami (K 141, K 547 in K 12) in Solerjeveim priljubljenim Fandangom. Prepriča nas z nemalo ognjevitosti v interpretacijah, ki vsekakor spoštujejo danosti sloga izbranih skladb, odigranih na zavidljivi tehnični ravni.

Zgoščenka je opremljena z relativno obsežno knjižico, ki nam postreže s kratkimi komentarji k skladbam, pa tudi z življenjepisi izvajalcev. Povdarek je seveda na Evi Dolinšek, o kateri si podobo lahko ustvarimo tudi na temelju odlomka iz intervjuja, ki ga je z njo opravila muzikologinja Ingrid Mačus za revijo Glasna. Predstavitev sicer lebdi na tenki meji med okusno predstavitvijo in neokusno avto-promocijo. Prav tako je v oblikovanju celotnega izdelka možno opaziti nekaj jezikovnih nedoslednosti in oblikovalske površnosti. Vendar naj ti detajli ostanejo v ozadju – v ospredje je očitno postavljena glasba sama, in ravno v glasbi izpod prstov Eve Dolinšek leži kvaliteta albuma Barok.