17.05.2015

Cankarjev dom veličastno v prihodnost

Na novinarski konferenci sta generalna direktorica Uršula Cetinski in vodja programa resne glasbe, opere in baleta Ingrid Gortan predstavili nov Abonma štirih celin za ljubitelje gledališča, opere in baleta ter vsebine Zlatega in Srebrnega abonmaja.

Tanja Benedik

Aleksander Salkič, Ingrid Gortan in Uršula Cetinski ob predstavitvi novega abonmaja Veličastnih 7 ter Zlatega in Srebrnega abonmaja za sezono 2015/2016. (Foto: Tanja Benedik)
Foto: Tanja Benedik

Na novinarski konferenci sta generalna direktorica Uršula Cetinski in vodja programa resne glasbe, opere in baleta Ingrid Gortan predstavili nov Abonma štirih celin za ljubitelje gledališča, opere in baleta ter vsebine Zlatega in Srebrnega abonmaja.


VELIČASTNIH 7

V uvodu se je že omenjenima pridružil Aleksander Salkič kot predstavnik generalnega sponzorja novega abonmaja, podjetja Petrol.

Cankarjev dom prvič v svoji skorajda štiridesetletni zgodovini razpisuje abonma odrskih doživetij, ki se bodo od septembra 2015 do maja 2016 zvrstila v Gallusovi dvorani. Dvorana je edina, ki s svojimi zmogljivostmi omogoča tovrstne odrske presežke. Prva predstava bo Golgota (29. 9.) v izvedbi Gledališča s konji Zingaro, ki ga vodi francoski režiser in igralec Bartabas. V njej nastopajo njegovi sloviti konji in osel po imenu Lautrec (živali bodo spale v posebej za to priliko postavljenih hlevih na Trgu Evrope). Pleše Andrés Marín, zvezdnik sodobnega flamenka, impresivne odrske podobe pa so pospremljene z liturgičnimi moteti španskega renesančnega skladatelja Tomása Luisa de Victorie.

24. novembra bo zaživela nova baletna predstava Opere in baleta SNG Maribor v koreografiji umetniškega vodje mariborskega baleta Edwarda Cluga. Izvirno interpretacijo bo iskal po motivih drame Henrika Ibsena na glasbo Edvarda Griega. Nato 28. decembra prihaja k nam Kitajsko narodno gledališče, ki ohranja t. i. pekinško opero (jing-ju) s koreninami v daljnem 13. stoletju. Opičji kralj je eden najbolj priljubljenih likov kitajske literature, doma so predstave zasedene tudi nekaj mesecev vnaprej. 23. januarja bo sledil Verdijev Othello v sodelovanju s SNG Opera in balet Ljubljana. To bo tudi osrednji dogodek festivala Shakespeare za vedno, ki bo potekal med januarjem in aprilom 2016. Režiser bo Manfred Schweigkofler, ki je pri nas na oder postavil že Renske nimfe. 23. februarja bomo videli nenavadno priredbo Verdijevega in Shakespearovega Macbetha v režiji Bretta Baileyja, južnoafriškega režiserja svetovnega slovesa. Južnoafriške pevce-igralce bo spremljal srbski orkester No Borders Orchestra. Zgodba se dogaja na območju Velikih jezer v osrčju Afrike, kjer se klani borijo za prevlado nad rudniki diamantov. Nato 20. marca sledijo Nosorogi po drami Eugèna Ionesca. To bo za Slovenijo šele druga priložnost za srečanje z enim redkih zares prelomnih režiserjev 20. stoletja, Robertom Wilsonom. Nastopil bo tridesetčlanski igralski ansambel Narodnega gledališča Marina Sorescuja iz Craiove. Zaključek abonmaja Veličastnih 7 bo 7. maja, ko v goste pride Alonzo King LINES Ballet iz San Francisca. Skupina, ki je Ljubljano navdušila že leta 2010, se vrača s triptihom koreografij, rahločutnih baletnih srečanj različnih kultur ter glasbenih in religioznih tradicij.

Izbor predstav so pripravili Jana Pavlič, Jean-Pierre Wurtz in Ingrid Gortan, cene se gibljejo od 80 do 155 evrov za vseh sedem predstav in od 66 do 129 evrov za poljuben izbor šestih predstav. Vpis bo potekal od 18. maja dalje.


ZLATI ABONMA

Prevladujoči glasbeni okus večinoma določajo umetniki osrednje evropske tradicije, zato so v Cankarjevem domu letos večji poudarek namenili gostom z evropskega severa. Tako bo 21. oktobra »zlato sezono« vpeljal Simfonični orkester iz Lahtija. Gostovanje bo del festivala Lokakuu (oktober po finsko), ki bo predstavil sodobno finsko kulturo. 2. maja bo abonmajski cikel zaključil Simfonični orkester Švedskega radia z dirigentom Danielom Hardingom s celovečernim sporedom Brahmsove glasbe. To bo tudi posebnost prihajajoče sezone. Večina sporedov bo namreč posvečena skladbam enega samega avtorja.

9. novembra se bodo s sporedom francoskega simfonizma predstavili Dunajski simfoniki pod vodstvom Charlesa Dutoita. 10. februarja jim bo sledil vodilni nemški baročni orkester iz Freiburga s čembalistom Andreasom Staierjem. Pod vodstvom violinistke in glasbene voditeljice Petre Müllejans bo izvedel koncerte za čembalo Johanna Sebastiana Bacha in njegovih sodobnikov. 2. marca se na ljubljanski oder s svojim Orkestrom Elizejskih poljan z Beethovnovim violinskim koncertom in Peto simfonijo vrača Philippe Herreweghe, 18. aprila pa prihaja k nam v okviru evropske turneje Simfonični orkester iz Dallasa z glavnim dirigentom Jaapom van Zwednom in pianistom Davidom Frayem.

SREBRNI ABONMA

O »srebrni ponudbi« je Ingrid Gortan povedala sledeče: »Komorni cikel naslednje sezone uvaja pianistični recital (28. 10.) mojstra, čigar koncerti dolgo odzvanjajo: Grigorij Sokolov – intimističen, nezvezdniški, poglobljen v glasbeno tvarino, v poosebljenem odnosu z inštrumentom, ki mu vrača z nepredstavljivim bogastvom tonskih barv. 9. 12. se bo v Ljubljani ustavil Festival Lockenhaus na gostovanju, ki želi v zimo podaljšati poletne dni izvirne gradiščanske prireditve komorne glasbe. Sredi sedemdesetih ga je utemeljil Gidon Kremer, danes pa je njegov umetniški vodja violončelist Nicolas Altstaedt, ki bo festivalski duh polnokrvnega komornega muziciranja poustvaril z violinistko Vilde Frang, violistom Jamesom Boydom in pianistom Alexandrom Lonquichem. Po celovečernem srečanju z Griegovimi sonatami 27. 1. nato marca pričakujemo Calefax – virtuozno peterico glasbenikov, ki bi jih le pogojno lahko opredelili kot pihalni kvintet. Že vrsto let postavljajo novo stalno inštrumentalno kombinacijo oboe, klarineta, saksofona, bas klarineta in fagota (16. 3.). Veseli nas, da bomo na orglah Gallusove dvorane ponovno pozdravili Christiana Schmitta, ki je na našem inštrumentu muziciral davnega 1998 kot udeleženec evropskega tekmovanja mladih orglavcev. Takrat je menda pustil odličen vtis, čeprav ni odnesel nobenega odličja, aprila 2016 pa se vrača kot eden najbolj iskanih evropskih virtuozov v partnerstvu s trobentačem Matthiasom Höfsom (6. 4.). Majsko glasbeno dogajanje bo v letu 2016 prvič obogatil festival Cellofest, ki je posvečen bogastvu glasbe za violončelo. Koncertnim dogodkom in mojstrskim tečajem se bomo pridružili z gostovanjem švedskega violončelista Torleifa Thedéena, cenjenega solista, komornega glasbenika in pedagoga (18. 5.).«