27.03.2018

DIY priročnik za pripravo medijskega obvestila ob izdaji albuma

Komunikacija z novinarji, mediji, organizatorji koncertov in festivalov, založniki, promotorji, distributerji, agenti in poslušalci zahteva konkretne informacije o vas in vaši muziki...

Katarina Juvančič

DIY priročnik

Vsaka komunikacija z novinarji,[1] mediji, organizatorji koncertov in festivalov, založniki, promotorji, distributerji, agenti in poslušalci zahteva konkretne informacije o vas in vaši muziki, zato je dobro pripravljeno in pregledno medijsko gradivo (angl. press kit) ogledalo vaše muzike, vašega profesionalnega udejstvovanja na glasbenem trgu, neločljiv del vaše prodajne strategije (nekdo vas mora bukirati za koncete in festivale!) in obenem izjemno pomembna vez z vsemi akterji glasbenega posla ter vašo (že obstoječo in potencialno) publiko.

Medijsko gradivo (ki ga nekateri imenujejo gradivo za novinarje, vendar je njegova uporabnost širša), vsebuje:

I. MEDIJSKO OBVESTILO (Press Release

II. BIOGRAFIJO

III. PROMO FOTO GRADIVO

Lahko vključuje tudi:

IV. MEDIJSKE PRISPEVKE O VAŠEM DELU/IZDELKU (Press Clipping)

V. INFO LIST (Info Sheet)

Če imate svojo spletno stran, potem naj bodo omenjene sestavine vsekakor del njene vsebine. Priporočljivo je, da vaša spletna stran vsebuje posebno rubriko MEDIJSKO GRADIVO/PRESS KIT, v kateri hranite vse dokumente, potrebne za hitro in učinkovito komuniciranje z vsemi zgoraj omenjenimi akterji.

Prav tako je priporočljivo, da na svoji spletni strani nekatere od teh rubrik izpostavite še na drugih vidn(ejš)ih mestih (sploh fotografije in biografijo, in to zlasti ob vsaki izdaji novega albuma, videospota, singla, turneje ipd., pa tudi medijsko obvestilo in/ali info list).

Poleg tega priporočam, da imate vsaj medijska obvestila, fotografije, biografijo in info list shranjene tudi v dokumentih, ki jih preko oblačnih storitev ali namenskih aplikacij za shranjevanje in pošiljanje datotek, kot so Dropbox, WeTransfer ipd., pošiljate novinarjem in ostalim.

Smernice in priporočila za pisanje medijskih obvestil, biografij in info lista najdete spodaj.

Kako pisati?

1. Jasno, pregledno, informativno, razumljivo.
2. Jedrnato, kratko, koncizno.
3. Zanimivo, privlačno, izvirno.

Vsekakor pazite na slovnico.


I. KAKO NAPISATI MEDIJSKO OBVESTILO?

Najprej razčistite:
a. kaj hočete povedati oziroma predstaviti v medijskem obvestilu (napoved turneje, novega albuma, singla, spota ipd.),
b. komu je namenjeno, katero javnost želite nagovoriti (novinarje, medije, potencialno občinstvo, fene ipd.)?

  • Še preden se lotite pisanja, je priporočljivo, da si pripravite alineje z dejstvi, ki jih želite podati. Nato jih razporedite po prioriteti. V tem primeru ste namreč vi novinar.
  • Ne pozabite, da je medijska najava v prvi vrsti namenjena promociji oziroma prodaji vašega lika in dela, zato nekaj promocijsko naravnane mikavnosti v besedilu ne škodi.
  • Pripravite medijsko adremo – e-mail naslove in kontaktne številke vseh medijev in novinarjev, ki jim boste posredovali sporočilo. Pazite, da vsako obvestilo pošiljate posamič in ga po možosti personificirate (sploh če poznate imena in priimke naslovnikov).

Za resno medijsko pisanje veljajo trije NE-ji

  • ne preveč suhoparno (sicer ne bo nihče bral)
  • ne hvalisavo (izogibajte se pridevnikom, kot so legendaren, kulten, najboljši ipd.)
  • ne senzacionalistično (sicer zavajate bralce in potencialne odjemalce vaše muzike).

Bodite zanimivi, izvirni in drugačni tudi v tem, kar (in kakor) pišete!

Zavedajte se, da z dobro oblikovanimi besedili (obvestila, najave, biografije, info listi ipd.), ki vsebujejo skrbno izbrane (»tarčne«), dobro odmerjene ter vsebinsko relevantne informacije, vire in reference, ne opravljate medijskega dela namesto novinarjev, ampak jim zgolj pomagate, da se ti hitro odzovejo na vašo prošnjo po objavi in imajo hkrati na voljo čimveč zgoščenih informacij o vas in vašem delu.


KAKO NAJ MEDIJSKO OBVESTILO IZGLEDA?

GLAVA DOKUMENTA
 

  • Čisto zgoraj v sredinski poravnavi naj bo ime benda in albuma (ali singla, turneje, spota ipd.), ki ga promovirate.
  • Uporabite malo večjo pisavo kot v preostalem besedilu, da bo to prva stvar, ki bo bralcu padla v oči (če ste izdali album pri založbi, dopišite ime založbe).
  • Glavo, ki je ločena od preostalega teksta, lahko dopolnite s/z 
  1. kontaktnimi podatki osebe, pristojne za stike z mediji,
  2. pomanjšano fotografijo ovitka albuma,
  3. enostavčnim citatom iz dobre kritike albuma (ali slabe, če želite doseči drug učinek),
  4. linkom na vašo spletno stran. 
  • Za lepši izgled lahko vse linke v medijski najavi vdelate v mail.
  • Zaradi jasnosti sporočanja pa takoj na začetku napišite (da gre za) »medijsko obvestilo«.


NASLOV

  • Naj bo udaren, kratek, jedrnat in poveden, denimo: »Skupina ta-in-ta predstavlja svoj dolgo pričakovani prvenec,« ali »Ta-in-ta zopet na turneji.«
  • Seveda je lahko tudi zanimivejši in udarnejši od predlaganih primerov, celo zabaven, vendar bodite pri tem pazljivi, kajti meja med zabavnim in trapastim je pogosto tanka. Izogibajte se izjav, kot sta »Ta-in-ta je povil/a svojega prvorojenca,« »Ta-in-ta zopet prihaja na prvi tir« ipd.
  • Naslov (napisan z večjo pisavo kot jedro besedila, lahko je tudi odebeljen) je ena najbolj zapomnljivih stvari v vašem besedilu, zato naj bralca takoj pritegne!


PRVI ODSTAVEK (vaš pitch oziroma kratka predstavitev vašega projekta > glasbenik A dela B)

  • Tu predstavite svoj izdelek in odgovorite na osnovna vprašanja, kot so KDO, KAJ, KJE, KAKO, KDAJ (osnovne informacije), in to na takšen način, da bo bralca pritegnil.
  • Prvi stavek naj gre hitro v uho. Če gre za prvenec, napišite nekaj o tem: 
  1. kako album zveni
  2. čemu je podoben
  3. omenite kak žmohten citat iz katere od recenzij (če tega niste storili že prej)
  4. omenite kakšnega znanega gosta, ki sodeluje na albumu (sploh če gre za vaš prvi album)
  5. če ste imeli kakšnega znanega producenta
  6. če je kakšna pesem že bila popevka tedna ipd.

Kratko in sladko, v nekaj stavkih.

DRUGI ODSTAVEK (v nekaj stavkih podajte zgodbo svojega projekta, benda > glasbenik A dela B zaradi Ž)

  • Tu ste lahko pri pisanju nekoliko barvitejši. Seveda je to odvisno od vsebine medijskega obvestila, a vseeno je treba opisati muziko, ki jo promovirate.
  • Primerjave niso vedno najbolj zaželjene, kljub temu pa je treba muziko vstaviti v neki okvir, da bo bralec imel predstavo in referenco. Poudarite, zakaj je vaša zgodba oz. muzika posebna, drugačna (pozor, tu ne gre za biografijo, zato bodite pri opisu benda kratki in jedrnati).
  • Če je le mogoče, se opredelite žanrsko (opisi, kot sta »njihova glasba je žanrsko neopredeljiva« ali »njihova glasba je nadžanrska«, ne povedo ničesar ne o vas ne o vaši muziki).
  • Dobro je razmisliti o omembi kakšnega presežka, ki se vam je zgodil (morda je to število koncertov v zadnjem letu, omembne vredna izjava, kritika, nastop, turneja ipd.).
  • Ta odstavek naj ne bo daljši od uvodnika oziroma prvega odstavka. Še vedno velja: kratko, zgoščeno, z žebljico na glavico.


TRETJI ODSTAVEK

  • V tem odstavku mora biti bralcu najave že jasno, zakaj hoče slišati vaš album, ga recenzirati, priti na vaš koncert.
  • Priporočljiv je kakšen citat izvajalca ali skupine (v »navednicah«), saj s tem naredite medijsko sporočilo bolj osebno; citirate lahko člane skupine, posameznika ali morda zapomnljivo frazo/stavek iz kakšne kritike koncerta/albuma.
  • Tu navedite koncertne/turnejske datume (ali zgolj načrtovane koncerte/turnejo tam-in-takrat) in prihodnje načrte (če se boste pojavili v radijskih/TV oddajah, dodajte ostale najave, na kratko omenite vzporedne glasbene projekte, povezane z vsebino najave ipd.).
  • Ta odstavek je krajši od prvih dveh.


NOGA DOKUMENTA

  • Ta rubrika je namenjena odgovoru na vprašanje, kako priti do več podatkov in promocijskih kopij, denimo: »Za več informacij v zvezi s promocijskimi gradivi in medijskimi objavami (novice, recenzije, intervjuji, najave ipd.), se obrnite na …«
  • V tej zadnji rubriki torej navedite kontaktne podatke (elektronska pošta, telefonska številka, morda celo naslov) tistega, ki je pristojen za vaše promocijske aktivnosti. Tudi če ste te podatke navedli že v glavi dokumenta, jih tu ponovite.
  • Dodajte spletno stran benda/izvajalca in link do družabnih omrežij ter dodatnih glasbenih strani (Soundcloud, Bandcamp, YouTube ipd.).
  • Podobno kot glavo dokumenta, te podatke ločite od preostalega besedila (naj bodo v kvadratu ali kako drugače označeni).


KORISTNI NASVETI

1) Dolžina besedila
Pazite, da celotna medijska najava ne presega ene tiskane strani.

2) Način pošiljanja medijskega obvestila (oz. gradiva)
Če želite najavi pripeti svoj novi album, spot, single ali fotografije v visoki resoluciji (po domače – medijsko gradivo oziroma press kit), ne pošiljajte priponk, ampak uporabite povezave do zasebnega Dropboxa, WeTransferja, SoundClouda, Bandcampa ali kake druge spletne platforme oz. oblačne storitve, od koder bodo novinarji lahko sami potegnili gradivo, ki ga potrebujejo. Linke zaradi lepšega izgleda vdelajte v najavo.

3) Izgled obvestila
Pazite na estetski izgled medijske najave (ljudje najprej pogledamo, šele nato beremo in poslušamo). Izogibajte se uporabi raznih barv (ne lovimo samorogov), čudnim fontom (Times New Roman, Arial ali podobni nevtralni in lahko berljivi fonti so povsem v redu) in bizarnim fotografijam (razen če ni prav to vaš namen).

4) Lektoriranje in kritika
Zelo priporočljivo je, da pred objavo najdete lektorja, da se pozabava z vašim besedilom, preden nehote nasmejete (ali spravite na obrate) naslovnika. Medijsko sporočilo je dobro poslati v branje nekomu, ki bo podal iskreno mnenje oziroma kritiko. Enako velja za druge vrste promocijskih besedil, najav, biografij ipd.

5) E-poštno oglaševanje
Če hočete medijsko sporočilo poslati v posebni, že pripravljeni in generirani šabloni, katero pa vseeno lahko priredite glede na svoje želje in potrebe, uporabite platformo MailChimp ali izberite kakšnega drugega ponudnika storitev e-poštnega oglaševanja. Elektronska pošta naj ne presega 1,5 MB.

6) Pošiljanje na radijske postaje
Če veste, da bodo vaše medijsko obvestilo prebrali v radijskem etru, pripravite krajšo novičko (največ 10 stavkov).

7) Pošiljanje vašega albuma v digitalni obliki v promocijske ali recenzentske namene
Če ste se odločili, da boste medijskemu obvestilu (ali biografiji, info listu ali kakšni drugi javni najavi) v posluh priložili celotni album (ali zgolj nekaj komadov oz. aktualni single), priporočam, da to storite preko enega od spodnjih oblačnih storitev ali namenskih aplikacij za shranjevanje in pošiljanje datotek:

- WeTransfer in Hightail povezave se navadno izbrišejo po enem tednu, idealno pa je, če so linki dosegljivi vsaj kak mesec, dva. Ko pošiljate te povezave, morate nujno navesti datum oziroma iztek roka za dolpoteg.

- Zaželena kvaliteta in format avdio posnetkov: 320kbps MP3.

- Linkom lahko priložite naslovnico in knjižico albuma.

- Svojo glasbo lahko naložite tudi na spletne glasbene platforme, kot sta Bandcamp in SoundCloud, pri čemer novinarjem omogočite brezplačno poslušanje ali dolpoteg.

- Razmislite tudi o promoviranju svoje glasbe na spletnih platformah za digitalno predvajanje glasbe, kot so iTunes, Spotify, Deezer ipd.

- Lahko pripravite tudi seznam novinarjev, za katere se vam zdi smiselno, da album slišijo še pred uradnim izidom in vam podajo svoje mnenje.

II. KAKO NAPISATI GLASBENO BIOGRAFIJO?

Glasbena biografija je sežetek vaše glasbene zgodbe, kratka predstavitev vašega glasbenega udejstvovanja in vaše glasbe svetu, še preden se ta dejansko oglasi iz zvočnikov. Hkrati je vaša biografija tisto gradivo, s katerim bodo rokovali novinarji, organizatorji festivalov in prireditev, promotorji, publicisti ter vaši potencialni poslušalci, zato naj ima rep, glavo in dobro poanto; v nekaj odstavkih naj na zanimiv način pove bistvene reči o vas in vaši muziki. Pisanje naj bo prepričljivo, privlačno, izpostavi naj najzanimivejše podatke in dosežke.

Preden začnete s pisanjem:

  1. razčistite, komu je vaša biografija namenjena: oboževalcem in potencialnim poslušalcem/odjemalcem vaše muzike (objava na družabnih omrežjih, kot je Facebook), festivalskim/koncertnim organizatorjem, novinarjem ipd.
  2. Prilagodite vsebino in dolžino biografije različnim medijem (festivalski in koncertni organizatorji – navadno 1 ali 2 odstavka ali največ 200 besed, če pošiljate novinarjem ali agentom 3 do 4 odstavke, okoli 400 do 500 besed).

Priporočam, da imate na svoji spletni strani dve biografiji (odvisno od tega, komu ali čemu je namenjena, glej točki 1 in 2 zgoraj), in sicer:

  1. krajšo, v kateri z nekaj stavki (največ 2 odstavka, največ 100 do 200 besed) poveste bistvene stvari (kratek, udaren opis vaše muzike, poudarek naj bo na trenutnih projektih, sodelovanjih, izdajah), in
  2. daljšo, kjer se lahko podrobneje razpišete o svoji glasbeni karieri in dosežkih (4 odstavki, največ 300 do 500 besed). Tisti, ki imate že večdesetletne glasbene kariere, boste tu seveda izdatnejši kot tisti, ki so glasbeno pot šele dobro začeli.

V obeh primerih pa velja: zanimiv manj je velikokrat boljši od dolgočasnega več!

Če vas zanima tuje tržišče, morate biografije prevesti vsaj v angleščino, še bolje pa v še kateri drug tuji jezik (odvisno od vaših želja).

Pobrskajte po internetu in za navdih preberite nekaj biografij, ki vas pritegnejo oziroma so vas prepričale, da ste preverili glasbo in videospote dotičnega izvajalca/benda. Preverite jezik, slovnico, način izražanja in podatke, ki jih vsebujejo te biografije.

Predstavljajte si, da vas nekdo, ki ga ne poznate, ustavi na cesti in vpraša: »Kak bend pa imate, kako zveni vaša glasba?« Razmislite, kako to pojasniti v nekaj stavkih, ne da bi bili pri tem generični, klišejski, pač pa boste pri človeku dejansko vzbudili tolikšno zanimanje, da si vas bo zaželel slišati v živo ali pa si bo z vašo muziko postregel preko spleta oziroma v fizični obliki. Pomislite torej, kakšno izkušnjo nudite svojemu (dejanskemu in potencialnemu) občinstvu, kaj je tisto, kar dela vašo muziko, vas, vaš bend drugačen od ostalega milijona bendov/izvajalcev/avtorjev.


Daljša biografija

1. odstavek
Predstavitev: kdo ste, kako se imenujete, kakšno zvrst glasbe igrate (če se umeščate v žanrske predale, bodite specifični, kakšen jazz, kakšen folk, kakšen pop, kakšno elektroniko igrate ipd.), po želji vstavite kak referenčni citat, ki bo z nekaj »žmohtnimi« besedami predstavil vaš bend/vas ali vaš najnovejši projekt/album.

2. odstavek
Osredotočite se na trenutne glasbene aktivnosti, sodelovanja in projekte: če izdajate album, je to prva stvar, ki jo omenite (KDO, KAJ, S KOM, KDAJ, KJE). Opišite, kakšen zvok ima ta album (nekaj besed), v čem je poseben, drugačen od ostalih, napišite, kje in na kakšen način ga boste predstavili javnosti.

3. in 4. odstavek
Preteklost >> sedanjost: kratka predstavitev članov benda, ozadje nastanka benda, pretekle izkušnje, dosežki, priznanja, pretekli projekti, sodelovanja, najpomembnejši koncerti in turneje. Povežite s trenutnimi projekti oziroma preteklo (z)godbo z (z)godbo tukaj in zdaj.

Zaključek
Morda še en referenčni citat o bendu ali trenutnem projektu. Po možnosti ponovno opozorite na trenutni projekt in načrte za prihodnost (če so že otipljivi).

Čemu se izogniti pri pisanju biografij ali 8-krat NE

IZOGIBAJTE SE:

  • pisanju v alinejah. Zapomnite si, da pripovedujete zgodbo in ne naštevate izpiskov iz power pointa oz. stvari iz nakupovalnega seznama.
  • Opisovanju svojih glasbenih aktivnosti v mladosti (»že od mladih nog je kazal zanimanje za glasbo«” ipd.), kajti sosedov Franci ni bil nič drugačen, razen tega nikogar ne zanima, če ste žulili kitaro že pri tabornikih. Osredotočite se na sedanjost!
  • Pretiranemu naštevanju akademskih dosežkov in izvenakademskih izobraževalnih izpopolnjevanj (»osnovno glasbeno šolo je obiskoval tam-in-tam, srednjo tam-in-tam, diplomiral je pri tem-in-tem, magistriral je pri tem-in-tem, udeležil se je delavnice tega-in-tega, tega-in-tega, tega-in-tega« ipd.). Za biografijo zadostuje že »akademsko izobraženi glasbenik«, z izjemo klasike in jazza, kjer so tovrstne reference ponavadi dobrodošle.
  • Naštevanju citatov iz recenzij, singlov, ki ste jih izdali, vseh znanih glasbenikov, s katerimi ste sodelovali, in albumov, na katerih ste sodelovali, ipd. Glasbena biografija ni seznam recenzij in sodelovanj, ampak kratek in jedrnat prerez vašega glasbenega ustvarjanja.
  • Primerjanju z drugimi (znanimi) glasbeniki. Namesto tega raje poudarite svojo individualnost, posebnost, natrosite (glasbene) začimbe, ki jih ne uporablja nihče drug oziroma jih vi uporabljate na svojski način.
  • Naštevanju vseh »kariernih« dejavnosti in »poklicanosti«, v katerih ste se kadarkoli preizkusili, morda zgolj enkrat ali dvakrat (»skladatelj, pisec, producent, multiinstrumentalist, oblikovalec zvoka, esejist, fotograf, umetniški vodja ansambla« itd.). Namesto tega se opišite z eno ali dvema kariernima determinantama, s katerima ste v javnosti zbudili največ zanimanja in ugleda.
  • Bahavih in pomensko izpraznjenih superlativov (»legendaren«, »kulten«, »vrhunski«, »najboljši«, »edinstven« ipd.) in romantičnih opisov, ki v resnici o vaši glasbi ne povedo ničesar (»njihova glasba žubori kot potoček čez kamne spomina«). Keep it real!
  • Dolgemu seznamu imen, prizorišč, krajev in držav, kjer ste nastopali, založb ali festivalov, ker vse to utruja pozornost bralca. Naštejte zgolj peščico najpomembnejših! Enako velja za posebne dosežke, nagrade ipd. Zopet – z izjemo klasike in jazza, kjer so tovrstne reference ponavadi dobrodošle.

POZOR: biografija ne pomeni glasbenega življenjepisa!

- Glasbeni življenjepis (curriculum vitae) je popoln in dolg seznam vaše profesionalne poti in izkušenj (navadno obsega več strani), ki ga najpogosteje uporabljamo ob prijavah za službe, napredovanja, štipendije, projektno, raziskovalno in akademsko delo.

- V nasprotju s tem je biografija kratek, pregleden in zanimivo napisan promocijski sežetek vaših najpomembnejših kariernih dosežkov.

KORISTNI NASVETI

1) Pisanje v tretji osebi
Če pišete za novinarje, organizatorje, promotorje, agente ipd., pišite v tretji osebi (ednine, če ste solo izvajalec, oz. množine, če ste bend), saj bo tako oseba, ki vašo biografijo potrebuje, to lahko preprosto skopirala in prilepila na svojo stran. Prva oseba edine/ množine je intimnejša, namenjena oboževalcem ali tistim poslušalcem, ki vašo glasbo že poznajo.

2) Izviren jezik
Za opisovanje zvoka in glasbe uporabite svoje besede, ki naj bodo izvirne, drugačne, a ne preveč hvalisave (če ste kdaj oder delili s katero od mednarodno uveljavljenih zvezd ali zvezdniških zasedb, to še ne pomeni, da je šlo za sodelovanje v smislu »igrali smo z …«).

3) Nove projekte navedite na začetku
Vaša biografija je navadno namenjena novinarjem, buking agentom, promotorjem, organizatorjem. V poplavi informacij ti pogosto preberejo zgolj prva dva odstavka, zato je priporočljivo, da se opisovanju novih projektov posvetite bolj na začetku besedila in šele nato tistemu, s čimer ste se ukvarjali pred leti.

4) Sprotno dopolnjevanje biografije
Ne pozabite dopolnjevati biografije (tako kratke kot daljše) vsakič, ko izdate nov album, greste na turnejo ali ko se za vas/vaš bend zgodijo pomembni oziroma prelomni dogodki.

5) Krajšanje in urejanje besedila
Ko ste napisali biografijo, jo nekajkrat preberite, še skrajšajte ter uredite. Navadno vsi pišemo predolga besedila, saj se nam zdi pomembno vse, kar smo kdaj naredili. V resnici s prepogostim naštevanjem (kraji, koncerti, albumi, sodelovanja, založbe, projekti) in skopim, bahavim ali konfuznim izražanjem prej zadušimo tako besedilo kot bralce. Sami se postavite v vlogo bralca in izpostavite tiste stvari, ki bi se vam kot bralcu zdele najpomembnejše in najzanimivejše.

PRIMER: https://bandzoogle.com/blog/how-to-write-an-effective-musician-bio-with-examples

III. FOTO GRADIVO

  • naslovnica albuma (& zadnja stran)
  • promocijske fotografije
  • logotipi

    Vodilo: Fotografije naj bodo čimbolj reprezentativne in profesionalne, v visoki resoluciji. (Ne pozabite navesti fotografa.)

    Foto in slikovno gradivo naj bo v JPG formatu, visoki resoluciji (300dpi & velikost 3MB); prav tako je dobro imeti enako gradivo še v manjši resoluciji (72 dpi & 200kb) za uporabo na spletu. Primer dimenzij na Facebooku: https://www.facebook.com/help/125379114252045 (hyperlink).


Še nekaj nasvetov glede arzenala fotografij:

  • največ naj bo barvnih, nekaj tudi črnobelih
  • pravokotne (pokončne in horizontalne) in kvadratne oblike fotografij
  • nekaj portretov in closeup-ov (da vidimo obraze), solo fotk članov
  • nekaj fotk, kjer se vidijo inštrumenti
  • nekaj temnejših, nekaj svetlejših fotk
  • nekaj posnetih zunaj, nekaj v prostorih (foto studio)
  • nekaj izrezkov z belim ozadjem (fotke, kjer so npr. samo vaši obrazi, ozadje je belo, zato da oblikovalec lažje pripravi gradivo za splet, medije).

Vse naj bo v visoki resoluciji (300 dpi). In ne pozabite navesti avtorja fotografij/e!


IV. MEDIJSKI PRISPEVKI O VAŠEM DELU/IZDELKU (Press Clipping)

Medijske prispevke o vašem delu (recenzije in najave albuma, turneje, koncertov, intervjujev, ostale objave) je dobro imeti pri roki v tiskani, še raje pa v elektronski oz. spletni obliki.

Pri slednjem si lahko pomagate z generiranimi spletnimi orodji in programi (v katere lahko nalagate spletne objave in skenirane tiskane objave), kot sta http://www.coveragebook.com in http://flipboard.com. Po potrebi jih priložite medijskemu obvestilu, biografiji, info listu ali pa jih objavite na svoji spletni strani.
 

V. KAKO NAPISATI INFO LIST?

Info list (ang. Info Sheet ali One-Sheet) je dokument, ki ga medijem, promotorjem, organizatorjem koncertov/festivalov, agentom, ploščarnam, publicistom, kritikom ob izdaji vašega albuma navadno pošlje založba ali distributer, da se pri promociji in prodaji vašega izdelka lahko bolje informirajo, lažje izpostavijo njegove prednosti, svetujejo kupcem. Kritiki z njim pridobijo informacije, ki jih potrebujejo za recenziranje albuma. Ker ne poznam prav veliko založb in distributerjev (sploh ne iz naših krajev), ki bi sami sestavili info list, ga lahko napišete in razpošljete zgoraj omenjenim kar sami oziroma ga vključite med gradivo za medije. Navodila lahko pošljete tudi založbi/distributerju (ali komu drugemu), da vam tam sestavijo info list.

- Info list (navadno v obsegu ene A4 strani, največ dveh) je hibrid med sporočilom za javnost, biografijo in intervjujem.

- Najbolje je, da ga sestavite in razpošiljate v pdf formatu; tak je primeren tudi za objavo na spletu (glej primere spletnih info listov na koncu sestavka).

Vsebuje naj:

  • dobro napisano, zanimivo zgodbo o bendu, pri čemer si lahko pomagate z izmišljanjem novih skovank v zvezi z vašo glabo, z izjavami članov benda, lahko kar iz kakšnega uradno objavljenega intervjuja (za dovoljenje prosite avtorja intervjuja in revijo, v kateri je bil intervju objavljen), ali pa intervjuvajte drug drugega. Presenečeni boste, česa vsega o članih svojega benda še ne veste. J
  • Kakšen udaren citat iz recenzij, radijskih/TV oddaj, mnenje uglednega glasbenega poznavalca ipd. (največ 2 citata).


GLAVA DOKUMENTA

- Logo založbe
- Foto naslovnice albuma (pomanjšana), foto benda/izvajalca – poljubno
- Ime izvajalca in albuma
- Format izdaje (CD/LP ipd.)
- Uradni datum izdaje
- Kataloška številka nosilca zvoka
- Kontaktne informacije založbe ali distributerja (če niso navedene v logotipu)
- Udaren citat
- V enem ali dveh udarnih stavkih povejte zgoščeno bistvo projekta, ki ga predstavljate, da s tem vzbudite pozornost bralca.

(Citat in ta stavek lahko tudi odebelite, izberete drug font, vstavite v kvadrat ipd., da izstopi iz ostalega teksta.)


UVOD

  • Naj vsebuje pomembne informacije o dotični izdaji. Oseba, ki bo brala info list, mora že iz prvih odstavkov izvedeti dovolj o izdaji in njenih ustvarjalcih, da jo lahko ponudi trgu.
  • Če gre za glasbenika/bend, ki je že izdal kakšen album, lahko v uvodu spomnite na pretekle izdaje in dosežke. Če gre za prvenec, na kratko predstavite izvajalca/skupino.
  • Ko na kratko predstavite izvajalca/skupino, predstavite še album. Dobro je, da poveste, kdo na albumu igra, kdo so člani skupine (po možnosti omenite tudi goste). Opišite, kakšno glasbo igra izvajalec/skupina (tudi žanrske smernice), če se stilsko/estetsko/vsebinsko ujema s kakim drugim bendom/izvajalcem ipd., kaj je tisto, zaradi česar je album zanimiv, poseben, vreden pozornosti.

Ne pozabite, da info list ni biografija, tako da lahko skozi celotno besedilo zgodbo o izvajalcu/bendu začinjate z izjavami članov benda/izvajalca. Izvajalec/bend je lahko z vami ves čas v dialogu.


JEDRO

  • V osrednjem delu razširite premise, ki ste si jih zastavili v uvodu. Ne pozabite, da pišete zgodbo!
  • Pobrskajte po glasbeni zgodovini in vplivih izvajalca/benda, posebnih dosežkih, opišite okoliščine, v katerih je album nastajal, vključite kakšno anekdoto ali posebno zgodbo, ki je spremljala nastanek albuma.
  • Omenite stvari, kot so to, ali bend/izvajalec igra na kakšne posebne inštrumente, poje v kakšnem eksotičnem jeziku, je bil politično preganjan (skratka, nekaj, kar ga dela zanimivega). Dodajte še, kaj o bendu/izvajalcu menijo ugledne osebe iz glasbenega posla ipd.
  • Kakšna je vizija benda/izvajalca (to lahko omenite tudi v zaključku)?


ZAKLJUČEK

  • Pojasnite, zakaj je izvajalec/bend in njegov album atraktiven, poseben, izviren, vreden poslušanja, bukiranja ipd. 
  • Omenite, kje se bo izvajalec/bend pojavil v prihodnosti (koncerti, turneje), kaj novega prinaša njegova glasba na glasbeno sceno, v glasbeno industrijo (lokalno in globalno) ipd.


NOGA DOKUMENTA

Kontakti (e-mail, telefon kontaktne osebe)

Lahko tudi:
- linki do glasbenih strani benda/izvajalca (SoundCloud, Bandcamp)
- navedba zasedbe (člani in inštrumenti, ki jih igrajo)
- seznam vseh pesmi na albumu (z minutažo)
- navedba datumov in krajev turneje (če promovirate tudi turnejo)
- udaren citat o bendu/izvajalcu/albumu (če ga niste v besedilo vstavili že prej).

Primeri info listov, prirejenih za spletne objave:
http://performermag.com/band-management/music-promotion/create-the-perfect-one-sheet/ 
http://thisisashakedown.musicdish.net/home.php3
http://okaimusik.blogspot.si/2011/11/dec-2nd-album-brownricefamily-album.html
https://static1.squarespace.com/static/54fdfca1e4b07ac0c908d59e/t/55feeda5e4b08c4a7f94205b/1442770341897/The+Great+Escape+-+One+Sheet.pdf
http://www.duncanmillar.com/epkone-sheet/


[1] Vsi izrazi, ki označujejo akterje in so zapisani v moškem spolu, so rabljeni nevtralno in veljajo enakovredno za oba spola!