06.02.2020

Drugi radio: Zoran Pungerčar in Nina Dragičević

V sredo, 12. februarja 2020 ob 18. uri, bo v Vodnikovi domačiji potekalo šesto predavanje iz cikla Drugi radio.

Press info

6. Drugi radio

Sreda, 12. februar 2020 ob 18. uri, Vodnikova domačija - Ljubljana

Akademija Druga Godba / Radio Študent 89,3 MHz

Drugi radio: 6. predavanje

18.00 - Zoran Pungerčar : Ameriška punk in hardcore
19.15 -  Nina Dragičević: V iskanju zgodovine zvočnih umetnic na področju nekdanje Jugoslavije

Zoran Pungerčar: Ameriška punk in hardcore

Izhodišča za razmislek bosta tokrat punk in hardcore, sploh njuni ameriški različici. Slišali bomo krajši zgodovinski pregled dogajanja v tem miljeju, se posvetili njegovi kvazi političnosti in mu oz. ji morda nastavili ogledalo. Kakšen bi bil zrel, odrasel pogled na ta subkulturna gibanja oziroma sceno, ki je že v svojih temeljih izrazito naivna, najstniška, vse, kar subkulturne scene pač običajno so. V drugi polovici se bomo posvetili primerom, in sicer pregledu bendov, ki so vzniknili v zadnjih desetih letih in ki so dober primer tega, kako je takšna scena na zrel način mogoča tudi v odraslih letih, ne da bi izgubila svojega bistva, stališča ali svojih načel in ne da bi vse skupaj izpadlo kot neslana šala.

Ključne besede: hardcore, punk, metalcore, 90s hardcore, screamo, emo, vegan, straight edge, sex pistols, crass, minor threat, fugazi, earth crisis, unwound, downtown boys, thou, self defense family, G.L.O.S.S.

Nina Dragicević: V iskanju zgodovine zvočnih umetnic na področju nekdanje Jugoslavije

Medtem ko v širšem prostoru, predvsem v Evropi in Severni Ameriki, poteka odkrivanje in oznanjanje skladateljic ter drugih zvočnih umetnic, ki jih je glavni tok zaradi spolne razlike izpustil iz svojih zgodovin, in medtem ko nastajajo indeksi, ki kažejo predvsem na kvantitativne vidike njihove prisotnosti, na področju nekdanje Jugoslavije nič od tega še ni bilo sistematično narejeno. Bistveni predlog predavanja bo to, da je navidezno zaostajanje za t. i. zahodno sfero pravzaprav dobro, kajti omogoča nam, da se najprej vprašamo po temeljnih konceptih označevanja na področju zvočnih umetnosti, še preden bi se hlastno pognali v njihovo naštevanje. V predavanju bomo s feministične perspektive razmišljali, kdo ali kaj je skladatelj ali glasbenik in kako se spolna razlika deklarira ter obnavlja prav skozi kanonsko ohranjanje zgodovinskega pomena. Ta se utegne pokazati kot pomemben kontinuiran konstrukt, ki za avtorice pomeni končno mejo dopuščenega. Z drugimi besedami: izključitev glasbenic iz področja glasbe je neposredno povezana z občim razumevanjem glasbe kot področja družbenega delovanja in označevalci, ki to področje formirajo.

*********************************************************

Zoran Pungerčar deluje na področju grafičnega oblikovanja, ilustracije, grafike, risbe in slikarstva. Dela kot oblikovalec in ilustrator. Od leta 2011 vodi mikrozaložniški project Look Back and Laugh in prek njega sebi in drugim umetnikom izdaja fanzine ter knjige umetnika. Od leta 2015 je del grafičnega kolektiva Riso Paradiso. Je tudi sodelavec glasbene redakcije Radia Študent, na katerem od leta 2017 pripravlja oddajo Dimni signali.

Nina Dragičević je skladateljica in književnica ter magistra sociologije. Je avtorica štirih knjig, med njimi dveh znanstveno-esejističnih monografij Slavne neznane: Zvočne umetnice v konstrukciji družbe (2016) in Med njima je glasba: Glasba v konstrukciji lezbične scene (2017), ter dveh avtorskih plošč – Parallellax (2016) in Gospa, tega v realnosti ni (2019). Dragičević je tudi umetniška vodja mednarodnega simpozijskega festivala Topografije zvoka in avtorica radijske oddaje Slavne neznane na Radiu Študent, v kateri skozi znanstveno-esejistični pristop obravnava sociološke vidike spolne in seksualne razlike v zvočnih umetnostih. Leta 2018 je prejela svečano listino Univerze v Ljubljani za izjemne dosežke, nagrado Vitez poezije in s ploščo Parallellax zasedla 2. mesto na natečaju za evropsko nagrado Palma Ars Acustica. Leta 2019 je bila finalistka za Veronikino in Jenkovo nagrado za najboljšo pesniško zbirko.