28.09.2020

Iz moje poslušalnice: Tomaž Grom

Današnji glasbeni izbor prispeva raznovrstni glasbenik ter ustanovitelj in programski vodja Zavoda Sploh, Tomaž Grom.

SIGIC

Tomaž Grom
Foto: arhiv Zavoda Sploh

Tomaž: Zadnja leta redno snemam koncerte, ki se odvijajo pretežno v okviru zavoda Sploh. Te posnetke tudi poslušam in nekateri so fantastični. Žal ne pridejo v poštev pri izboru Iz moje poslušalnice, saj niso nikjer javno objavljeni. Izpostavil bi duo Ana Kravanja / Vitja Balžalorsky z letošnje druge edicije festivala Neposlušno - razlika II. Rubrika omogoča tudi zelo ozek izbor in naloga je bila precej težka ... Vrstni red je naključen.


Olfamoštvo - Samomorilska vinjeta

Tomaž: Fonovska prepoznavna genialnost vključuje cvetober močnih posameznikov, katerih projekti bi si vsekakor tudi zaslužili biti v izboru Moje poslušalnice.

Anže Zorman: recenzija albuma Hupam, da ste dobro (Odzven)


Random Logic - π Live @ Kino Siska


Tomaž: Fino se posluša glasno, nujno na dobrem ozvočenju ali dobrih slušalkah. Šele takrat se v vsej veličini pokaže prostorskost, natančnost in pestrost oblikovanja ter glasbene produkcije. Album za poglobljeno tehnično analizo. S tem albumom sem se tudi na nov način povezal s sinom, ki je bil na poti strastnega interesa do klubske elektronike.

Bojan Vrlič: recenzija albuma ∏ (Odzven)


Zlatko Kaučič - What a Place To Be Born

Tomaž: Prva, zame zelo vplivna solistična plošča, ki temelji na izrazito individualiziranem avtorskem jeziku in bogatem ter neulovljivem žanru svobodne improvizacije.

Andrej Hočevar: pogovor z Zlatkom Kaučičem (Odzven)


SsmKOSK - v birtiji smo si blažili ostrino časa

Tomaž: Prepričljiv nastop na letošnji obletnici Metelkove me je spodbudil k poslušanju posnetkov: vehemenca, samoniklost, diy, avtorska govorica, lepota brutalnega, širina izbora vzorčnih materialov, navidez nekompatibilni in surovi sempli, ki dajejo možnost razumevanja novih pomenov, nova generacija ...


Bratko Bibič & The Madleys - Sackamra (Aus Der Schatzkammer Des Unbewusstes)

Tomaž: V Bratkovi glasbi poleg sladke nostalgije slišim redko "slovenskost", ki mi je blizu. Ena prvih harmonik, ki popravlja slab okus po harmoniki.

Mario Batelić: recenzija poslovilnega koncerta The Madleys (Odzven)


Iz uredništva:

Tomaž Grom
(Ljubljana, 1972), kontrabasist, avtor
Glasbo dojema kot medij komunikacije, ne kot estetski užitek. Išče razloge za muziciranje. Brezkompromisno drega v aktualni družbeni prostor. Glasba je zanj iskanje, so nepojasnjena vprašanja, pretakanje zamisli, negotove situacije. Kompozicija je improvizacija. Improvizacija mu daje prostor, da odbluzi, da dela napake, da se izgublja in iznajdeva intrigantne rešitve. V improvizaciji težave rojevajo razmisleke in odpirajo nove poti.
Je ustanovitelj in programski vodja Zavoda Sploh (1999), ki se ukvarja s produkcijo glasbenih in uprizoritvenih umetnosti ter z izobraževanjem in založništvom.
Je avtor video portretov umetnic, ki nastajajo za spletni portal Centralala.si.
Najtesnejši sodelavci pri filmu in v uprizoritvenih umetnostih so: Špela Trošt, Bojan Jablanovec, Tomi Janežič, Loup Abramovici, Špela Čadež, Iztok Kovač ...
Zasedbe: Kutin / Grom, Tomažin / Grom, Šalter Ensemble, Oholo! (Vid and Jošt Drašler, Andrej Boštjančič, Marko Jenič, Andrej Fon, Jure Boršič), Dörner / Grom in Kaučič / Grom.
Kot improvizator poleg priložnostnih sodelovanj (Michel Doneda, Jonas Kocher, Pascal Battus, Nate Wooley, Seijiro Murayama, Marc Ribot, Sonny Simmons, Doug Hammond, Eduardo Raon, Ana Kravanja, Kaja Draksler, Drago Ivanuša ...) pogosto sodeluje z naslednjimi glasbeniki: Samo Kutin, Vid Drašler, Jošt Drašler, Irena Z. Tomažin, Andrej Fon, Tao G. Vrhovec Sambolec, Zlatko Kaučič ...


Luka Zagoričnik: pogovor s Tomažem Gromom (Odzven)