28.03.2019

Kam grem? Na drink na koncert samospevov!

Zavod PerArtem in Theresa Plut (nosilka licence) sta objavila razpis za spevSLAM. Razpis je bil narejen za nove slovenske samospeve, s slovenskim besedilom, prijaviti pa se je morala celotna ekipa, torej skladatelj/ica, pevec/pevka in pianist/ka.

Tanja Benedik

Nagrajenci spevSLAMa.
Foto: © Zavod PerArtem

Če bi mi kdo to rekel pred enim letom, bi se nasmejala in rekla »malo morgen«, saj nismo leta dva pa tri! Pa sta Zavod PerArtem in Theresa Plut (nosilka licence) objavila razpis za spevSLAM. Kakšen slam, kdo bo koga po pevsko okrog ušes? Ko sem prebrala nekaj o tem, sem si rekla: Oh, spet neka ameriška fora!

Kako sem se uštela. Razpis je bil narejen za nove slovenske samospeve, s slovenskim besedilom, prijaviti pa se je morala celotna ekipa, torej skladatelj/ica, pevec/pevka in pianist/ka. Prijave so se odprle na točno določen dan in točno ob določeni uri. Dvomi o tem, ali se bo sploh kdo prijavil, so se razblinili v par urah. Organizatorji so iskali 10 novih skladb, dobili pa so jih 11.

Namen razpisa je bil v prvi vrsti promovirati samospev, ki je pri nas še vedno podhranjena veja glasbene ustvarjalnosti. S cikli samospevov se namreč lahko konsistentno pohvalita le ljubljanska Glasbena matica in Zavod PerArtem (cikel Glas iz davnine, ki po novem nosi ime Samospevanje). Glasbena matica redno organizira tudi mojstrske tečaje in konzultacije za pevce; letos se jih bo od julija do septembra zvrstilo kar osem. Per Artem z vključitvijo mladih izvajalcev v cikel Mlad PerArtem skrbi za to, da dobijo izkušnje na pravem odru. Drugi aspekt, ki ga velja izpostaviti, je zahteva organizatorja, da se prijavijo ekipe, katerih člani do koncerta tesno sodelujejo med seboj. Tretji je nastanek novih skladb za glas in klavir. Morda se med njimi najdejo tudi takšni, ki dotlej samospeva še niso napisali, a jih je k temu spodbudil eden od poustvarjalcev.

Pozitivnih točk je torej veliko. In rezultat? Vrstni red tekmovalcev je določil žreb, slišali smo 11 novih sodobnih slovenskih samospevov, in to zelo različnih stilov in kompozicijskih tehnik. Pri izvedbi nekaterih je izstopala kakovost pevca, pri drugih pianista, spet tretji je imel izvrstno besedilo, prav za nobenega pa si ne bi drznila reči, da je bil slab oziroma da se ga ne bi dalo poslušati. Nastopili so tako uveljavljeni pevci in pianisti kot tudi mladi, a perspektivni bodoči poustvarjalci. In vse skupaj smo imeli priložnost spremljati s kozarčkom v roki. 

Niti o najboljših je imelo v rokah občinstvo, ki je glasovalo in izbralo tri najboljše. To so skladbe: 

  • Ko te ni (prvo mesto) na besedilo Jakoba Barba, glasba Tilen Slakan, pevka Sanja Zupanič in pianist Urban Stanič;
  • Zadnja pesem je zame (drugo mesto) na besedilo Tatjane Dolenc, glasba Uršula Jašovec, pevka Zala Hodnik, pianistka Ana Semič Bursać;
  • Novoletni sonet (tretje mesto) na besedilo Srečka Kosovela, glasba Ana Celin Lenarčič, pevec Matej Lenarčič in pianist Paolo Biancuzzi. 

Dogodek si vsekakor zasluži pohvalo. Prizadevnost organizatorjev (Theresa Plut, Nejc Lavrenčič, Marko Ocvirk, Tjaša Primc) se je stekla v obilico dobre nove glasbe ter napolnila Viteško dvorano. Vse skladbe so ljubiteljem samospeva v obliki notnega gradiva že na voljo na povezavi.