11.08.2018

Ko gre za talent, je glasbe obilo

Nacionalni projekt Imago Sloveniae, nastal na pobudo pianista Primoža Lorenca, letos slavi 30-letnico. Zahvaljujoč tej iniciativi, letos znova lahko prisluhnemo množici koncertov v starem mestnem jedru Ljubljane. Eden izmed njih je bil večer nagrajencev tekmovanja TEMSIG, Izaka Hudnika in Jošta Lampreta.

Marina B. Žlender

Jošt Lampret & Izak Hudnik
Foto: © Imago Sloveniae

Nacionalni projekt Imago Sloveniae, nastal na pobudo pianista Primoža Lorenca, letos slavi 30-letnico. Zahvaljujoč tej iniciativi, letos znova lahko prisluhnemo množici koncertov v starem mestnem jedru Ljubljane. Eden izmed njih je bil večer nagrajencev tekmovanja TEMSIG, Izaka Hudnika in Jošta Lampreta, v Mestnem muzeju 6. avgusta 2018. 47. državno tekmovanje mladih slovenskih glasbenikov TEMSIG je bilo zanju priložnost, da pokažeta svoj umetniški talent. Izak Hudnik po končanem študiju violončela na ljubljanski Akademiji za glasbo in dunajski Univerzi za glasbo in uprizoritvene umetnosti nadaljuje izobraževanje na salzburškem Mozarteumu in v Ljubljani pri prof. Milošu Mlejniku. Obenem se je že uveljavil kot solist ter komorni glasbenik in se uvršča med naše najboljše mlade glasbenike. Jošt Lampret študira kontrabas pri prof. Zoranu Markoviću na Akademiji za glasbo v Ljubljani in ima za seboj že več solističnih nastopov. Lampretu je sicer blizu tudi jazz. 

Izak Hudnik in Jošt Lampret sta s talentom in muzikalično igro prepričala in potrdila svoje prvenstvo na tekmovanju TEMSIG. Ne preseneča nas, da sta že stopila na solistično pot, kjer bo njuna nadarjenost lahko prišla do pravega izraza. Vse dobro jima želimo tudi v prihodnje.

Prvi del večera se je pričel s Sonato za klavir in violončelo št. 1 v e-molu, op. 38 Johannesa Brahmsa. Allegro non troppo je zvenel občuteno in ekspresivno, z mehko melodično linijo, ki je skupaj s klavirjem (pianist Tim Jančar) kontrastno oblikovala celoto. Sledil je lahkotni, a zmerno vedri Allegretto s poudarki na detajlih, ki dajejo delu pravi zven. Allegro je ponovno privzel prvotno spevnost in se razgibal v skupnem stopnjevanju zaključka. Pianistova igra se je izrazno vključila v izvajanje in ga ravno prav izrazito dopolnjevala. Vrhunec večera je bil skupni nastop nagrajencev, ki sta zaigrala Duet za violončelo in kontrabas v D-duru Gioacchina Rossinija. V Allegru smo sledili predanemu muziciranju, s katerim sta nagrajenca oblikovala speven in virtuozen dialog. Kontrabas je v Andante molto zvenel nežno do rubato, violončelo pa mu je pariral v široki paleti zvočnosti. Allegro sta Hudnik in Lampret strnila v izčiščeni mojstrski in muzikalični igri, s katero sta prepričala še tako zahtevno uho.

Drugi del koncerta se je začel s Suito v starem slogu za kontrabas solo Hansa Frybe. Jošt Lampret je v njej združil znanje in talent ter z lepo oblikovanim zvokom, mehkimi prehodi in vseskozi občutenim podajanjem predstavil to delo. Pri izvajanju Sonate za kontrabas in klavir št. 2 v e-molu, op. 6 Adolfa Miška se je Lampretu za klavirjem pridružila Maja Klinar. Izrazno in lirično delo je kontrabasist izvedel mehko in zelo muzikalično, s pianistko pa sta predano sledila temperamentu skladbe. Pri tem je Lampret izrazito občuteno podal zlasti nežnejše in izpovedne pasuse, medtem ko je pri bolj energičnih ohranil pravo mero ter s tem vsebinsko različna občutenja (Con fuoco, andante cantabile, Furiant. Allegro energico, Finale. Allegro appassionato) uravnotežil in v sodelovanju s klavirjem dosledno izvedel.

Izak Hudnik in Jošt Lampret sta s talentom in muzikalično igro prepričala in potrdila svoje prvenstvo na tekmovanju TEMSIG. Ne preseneča nas, da sta že stopila na solistično pot, kjer bo njuna nadarjenost lahko prišla do pravega izraza. Vse dobro jima želimo tudi v prihodnje.