14.08.2017

Kolektivnost pred vsem

Idrijsko zasedbo Divje jezero, ki se je pred dvema letoma predstavila s prvencem Mestni vrvež, prej kot virtuozne solistične improvizacije odlikuje kompaktna skupinska igra.

Nina Novak

Pobeg iz blodnjaka / Escape From The Maze

Divje jezero

Pobeg iz blodnjaka / Escape From The Maze

Celinka
2017

Idrijsko zasedbo Divje jezero, ki se je pred dvema letoma predstavila s prvencem Mestni vrvež, prej kot virtuozne solistične improvizacije odlikuje kompaktna skupinska igra. To so na novem izdelku, poimenovanem Pobeg iz blodnjaka, člani zasedbe – Alen Bogataj (bas kitara), Luka Čibej (bobni, tolkala), Aleš Golja (električna kitara), David Križaj (klaviature, harmonika) in Tomi Peljhan (saksofon, klarinet) – še nadgradili, kar je gotovo vsaj v manjši meri odraz odrske kilometrine in uigranosti, a hkrati dejstva, da so kompozicije posnete po vzoru koncertnih nastopov. Skupaj torej, v enem samem prostoru, ki med posameznimi člani spodbuja energijo in medsebojna dopolnjevanja, prav tako nadgrajevanja skladb, katerih avtor je povečini Čibej. V svoji glasbeni ustvarjalnosti Divje jezero še naprej ostaja zvesto glasbi 70-ih let minulega stoletja in se ozira po delovanju ekip, kot so Predmestje in Jutro oziroma Billy Cobham in Chick Corea. Vendar je zasedba tokrat v še nekoliko večji meri prestopila na stran fusiona in progresivnega rocka, medtem ko so jazzovski elementi potisnjeni ob stran, s čimer je nekoliko zmanjšala svoje okvire.

Iz samega muziciranja, tudi iz posamičnih skladb, veje pristna energija, a kompozicije kljub temu na trenutke dajejo vtis pasivne neizživetosti. Razlog kaže morda iskati v inštrumentalni zgoščenosti, ki poslušalcu le redko ponudi premor v obliki solističnih linij posameznih inštrumentov, ki bi bile podprte samo z ritem sekcijo. Izjemi sta Noč in dan / Night & Day, v kateri se mehko prepleteta liniji bas in električne kitare, kar v ospredje postavi melodijo samo, in skladba Vzemi si trenutek / Take A Moment, ki jo prežema liričnost, ob kateri izstopijo močne basovske linije. Te so vseprisotne, a pogosto zakrite s podvojenimi linijami kitare in saksofona ali klaviatur ter tudi z raznolikimi ritmičnimi vzorci, ki se pojavljajo kot posledica (pogosto pre)številnih obratov. Sicer je Pobeg iz blodnjaka v še večji meri od predhodnika usmerjen v čvrst kolektivni pristop h glasbi, zaradi katerega so skladbe kdaj motivično manj izrazne, čeprav se posamezne teme rade ponavljajo. V tem pogledu izstopata Milano in Jutranji ples / Morning Dance, medtem ko druge kompozicije temeljijo na enakosti. Raznolikost se kaže v pričetkih, a razvoj posameznih skladb popelje v dokaj sorodno smer s podobnim končnim rezultatom.

Drugi album zasedbe Divje jezero je torej bolj zaokrožen od predhodnika, a je dobil nekaj etno obarvanih tem, ki so morda nekoliko prikrite. Zasledimo jih v že omenjeni skladbi Noč in dan / Night & Day, a tudi v Marakeški tržnici / Marrakesh Market. Internacionalno poimenovanje daje slutiti, da se člani ne omejujejo na domača tla, kar je tudi bržkone razlog za tako slovensko kot angleško naslavljanje kompozicij. Glasba je univerzalni jezik, še posebno inštrumentalna, in Divje jezero je vsekakor povedno, a bi s kakšnim dodatnim prestopom začrtanih okvirov postalo manj predvidljivo in zatorej izrazno močnejše.