11.03.2021

Koncertnih 75 (prenos koncerta v živo)

V četrtek, 18. marca 2021 ob 20. uri, praznuje Koncertna poslovalnica Maribor svoj 75. rojstni dan.

Press Info

Koncertnih 75

Spored:

Ludwig van Beethoven (1770–1827): Klavirski trio v B-duru, op. 11, »Gassenhauer« 
I.  Allegro con brio
II.  Adagio
III. Tema con variazioni
***
Johannes Brahms (1833–1897): Klavirski trio št. 1 v H-duru, op. 8 (1889)
I.  Allegro con brio — Tranquillo — In tempo ma sempre sostenuto
II. Scherzo: Allegro molto — Meno allegro — Tempo primo
III. Adagio
IV. Finale: Allegro

Proslava častitljivih 75 let delovanja Koncertne poslovalnice Maribor se je zaradi aktualnih okoliščin morala preseliti v virtualno okolje.

Nastopila bo nova zasedba mariborskemu občinstvu sicer že dobro znanih in vedno zelo dobrodošlih glasbenikov. Violinista Janeza Podleska poznamo kot dolgoletnega koncertnega mojstra Orkestra Slovenske filharmonije in Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije. Zdaj, na vrhuncu svojih ustvarjalni moči, deluje predvsem kot predan violinski pedagog in komorni glasbenik.

Karmen Pečar Koritnik smo v Mariboru spremljali že od njenih prvih velikih uspehov. S svojim strelovitim vzponom je zelo zgodaj dosegla vse, po čemer lahko solist hrepeni. Zdaj se osredotočeno posveča odmerjenemu koncertiranju, svoje navdušenje za violončelo pa prenaša na mlade in na širšo javnost kot pedagoginja kot tudi preko festivala Cellofest v Ljubljani, ki ga umetniško vodi.

Poti obeh slovenskih glasbenikov so se prepletle z uglednim srbskim pianistom Aleksandrom Serdarjem, ki je ob razvejani mednarodni karieri svoj nov poklicni fokus našel prav v Sloveniji.

Raznolikosti se lahko ustvarjalno dopolnjujejo in prav to si lahko obetamo od treh različnih temperamentov, ki bodo svoje moči vpeli v skupno razumevanje in posredovanje glasbe. Trio bo svoje sožitje uglasil ob izboru reprezentativnih mojstrovin za klavirski trio, izrazno raznoliki glasbi, ki tudi poslušalcem obeta intenzivno koncertno doživetje in nova odkritja v navidezno dobro znanem

Janez Podlesek

Janez Podlesek je priznan slovenski violinist in pedagog. Diplomiral je na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu profesorja Primoža Novšaka, kjer je končal tudi podiplomski študij – specializacijo. Dolgih 15 let je bil koncertni mojster Orkestra Slovenske filharmonije in Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije. Od leta 2018 je redno zaposlen kot docent na ljubljanski Akademiji za glasbo.
V času študija je na državnih in mednarodnih tekmovanjih prejel več nagrad. Za študijske dosežke je leta 1999 prejel Škerjančevo nagrado, ki jo Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana podeljuje svojim najuspešnejšim dijakom, ter Prešernovi nagradi Akademije za glasbo za solistično izvedbo Mozartovega Koncerta v A-duru z Orkestrom Slovenske filharmonije (2001) in Trojnega koncerta Ludwiga van Beethovna s simfoničnim orkestrom Akademije za glasbo v Ljubljani (2003).
Za seboj ima veliko recitalov in komornih koncertov. Redno deluje v godalnem kvartetu Dissonance in triu Clavimerata, s katerima je posnel več zgoščenk (I. Stravinski: Zgodba o vojaku, Um a zero, Po slovensko, Dissonance).
Zelo pomemben del njegovega glasbenega življenja je tudi Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije, s katerim že več kot desetletje sodeluje na festivalih in koncertih doma in v tujini (Sozvočje svetov, Festival Maribor, Festival Slowind, Festival Lent, Ohridsko leto, Dubrovačke ljetne igre). Kot njegov član je leta 2006 prejel Bettetovo listino.
Igral je z vrsto priznanih slovenskih in tujih glasbenikov, kot so Dmitry Sitkovecky, Sreten Krstić, Aleksander Rudin, Richard Galliano, Richard Tognetti, Satu Vänskä, Arvid Engegård, Bernarda Bobro, Vlatko Stefanovski, Nika Gorič, Mirjam Kalin, Matej Šarc in drugi.
Kot solist se predvsem posveča izvedbam del priznanih slovenskih skladateljev. Med najbolj odmevnimi je bila izvedba skladbe Inventiones Ferales Uroša Kreka v abonmaju Slovenske filharmonije leta 2009 in krstna izvedba skladbe Into the shades Nine Šenk z Orkestrom Slovenske filharmonije na zaključnem koncertu Svetovnih glasbenih dnevov 2015 v Cankarjevem domu. S svojim matičnim orkestrom je leta 2014 posnel zgoščenko z deli W. A. Mozarta, U. Kreka in N. Šenk.
Veseli in navdihuje ga predvsem pedagoško delo. Uspešno poučuje na Konservatoriju za glasbo in balet ter Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer vodi Komorni godalni orkester in poučuje violino ter komorno glasbo. Leta 2012 je pridobil naziv docenta za področje violine in leto kasneje za izjemne pedagoške in raziskovalne dosežke prejel svečano listino Univerze v Ljubljani. Sodeluje v  ambicioznem projektu Emars, v okviru katerega ima redne poletne šole in mojstrske tečaje za violino.

Karmen Pečar Koritnik

Karmen Pečar Koritnik se je rodila v Ljubljani in se začela učiti igranja na violončelo pri petih letih. Leta 2003 je maturirala na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor in hkrati že diplomirala na Akademiji za glasbo Univerze v Zagrebu, kjer je leta 2005 v razredu prof. Valterja Dešpalja tudi magistrirala. Dodatno se je izpopolnjevala pri prof. Reinhardu Latzku na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju.
Pozornost glasbene javnosti je vzbudila, ko je kot trinajstletna deklica debitirala z Orkestrom Slovenske filharmonije ter z njim izvedla Elgarjev Koncert za violončelo in orkester. Leta 2001 je Karmen zmagala na prestižnem čelističnem tekmovanju dr. Luisa Sigalla v Čilu (Vina del Mar). Na Evrovizijskem tekmovanju mladih glasbenikov v Berlinu je leta 2002 osvojila 3. nagrado in leta 2004 še 2. nagrado na mednarodnem tekmovanju Antonia Janigra v Zagrebu.
Kot solistka je že nastopila s številnimi domačimi in tujimi orkestri (Slovenska filharmonija, Simfonični orkester RTV Slovenija, Simfonični orkester SNG Maribor, Berlinski radijski orkester, Filharmonični orkester iz Santiaga, Zagrebški solisti, Spirit of Europe, Zagrebška filharmonija, Varaždinski komorni orkester, zasedba Cellomania) pod taktirko znanih dirigentov, kot so Marek Janowski, Martin Sieghart, Uroš Lajovic, Marko Letonja, En Shao, Vjekoslav Šutej, Israel Yinon, Sian Edwards, Johannes Wildner, Pavle Dešpalj, Alain Francis in David del Pino Klinge. Sodelovala je s priznanimi umetniki, kot so Boris Pergamenščikov, Miša Majski, Giovanni Sollima, Gottlieb Wallisch, Melina Mandozzi, Dmitri Ferstman, Božo Paradžik, Monika Leskovar, Latica Honda-Rosenberg, Rudolf Leopold in drugi. Doslej je nastopila že v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji, Nemčiji, na Nizozemskem, v Franciji, Italiji, na Češkem, v Rusiji, Grčiji in Južni Ameriki.
Leta 2006 je pri založbi ZKP RTV Slovenija izšla njena prva samostojna zgoščenka z Dvořákovim in Šostakovičevim koncertom za violončelo in orkester. Od takrat je sodelovala pri snemanju številnih zgoščenk (Nejc Kuhar – skladatelj, Marko Hatlak: Glasbena daritev, Duo Marko Hatlak & Karmen Pečar Koritnik, avtorska zgoščenka skladatelja Črta Voglarja Sojarja in avtorska zgoščenka skladatelja Janeza Matičiča). Marca 2015 je pri založbi ZKP RTV Slovenija izšla njena druga samostojna zgoščenka, ki jo je posnela skupaj z uglednim avstrijskim pianistom Gottliebom Wallischem (Poulenc, Beethoven, Lipovšek).
Več let je bila zaposlena na Akademiji za glasbo Univerze v Zagrebu kot asistentka prof. Valterja Dešpalja. Trenutno je profesorica violončela na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, poučuje pa tudi na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Že vrsto let med poletjem vodi mojstrske tečaje v okviru Festivala Bled in Glasbenega poletja na gradu Podsreda. Je umetniška vodja festivala Cellofest Ljubljana.

Aleksandar Serdar

Pianist Aleksandar Serdar je prejemnik številnih nagrad na prestižnih mednarodnih klavirskih tekmovanjih, kot so Monza, Carlo Zecchi in Vercelli v Italiji, Palm Beach in Cincinnati v ZDA ter tekmovanje Arthurja Rubinsteina v Tel Avivu. Rodil se je v Beogradu in diplomo opravil na Akademiji umetnosti v Novem Sadu. Mojstrski študij je nadaljeval na Konservatoriju za glasbo Peabody v Baltimoru pod mentorstvom Leona Fleisherja. Zatem je izpopolnjevanje nadaljeval v razredu Sergia Perticarolija na Akademiji svete Cecilije v Rimu.
Nastopa po vsej Evropi; po Italiji, Franciji (Muzej Orsay Pariz, avditorij v pariškem Louvru, Gledališče Châtelet, v Nici, Lyonu, Orleonu, Marseillu, Toulousu in na festivalih La Roque d’Antheron, Sully sur Loire, St. Riquier, Piano Jacobin ter na Radiu Francija – Montpelier), Švici (Tonhalle Zürich), Luksemburgu, Nemčiji (München, Nürnberg, festival Schleswig Holstein), Portugalski (Festival Folles Journeaus v Lizboni), Romuniji, Bolgariji, Srbiji, Sloveniji (Cankarjev dom Ljubljana, dvorana Union v Mariboru), Hrvaški (Zagreb, Dubrovniški festival) in Rusiji (na festivalu v Sankt Peterburgu in Moskvi). Poleg tega je koncertiral v ZDA v dvorani Averyja Fisherja, v centru Lincoln v New Yorku, v Cincinnatiju, Clevelandu in Washingtonu DC, nastopal pa je tudi že v Braziliji, Peruju, Maroku, Libanonu (Festival Bustani, Bejrut), na Tajskem, Japonskem, v Kanadi in Izraelu. Aleksandar Serdar je kot solist nastopal z orkestri dresdenske, münchenske, bremenske, slovenske, sofijske, beograjske, zagrebške, atenske in sanktpeterburške filharmonije, pa tudi filharmonije iz San Joseja in Cincinnatija, kot tudi z nacionalnimi orkestri iz Lilla, Toulousa, s simfoničnim orkestrom iz Vancouvra ter komornima orkestroma iz Izraela in Svete Cecilije iz Rima, pod dirigentskim vodstvom Marcella Viottija, Ericha Kunzela, Emila Tabakova, Mendija Rodana, Jean-Claudea Casadesusa, Milana Natcheva in Jeansuka Kahidzeja.
Zgoščenka, ki jo je leta 1998 izdal za EMI Classics, je bila odlično sprejeta tako med poslušalci kot pri medijih. Njegova druga (dvojna) zgoščenka je bila leta 2004 izdana v Luksemburgu. Pred kratkim je za srbsko diskografsko hišo PGP posnel in izdal zgoščenko z baročnim repertoarjem.

Aleksandar Serdar je profesor klavirja na Akademiji umetnosti v Beogradu in na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani, poučuje pa tudi v Glasbeni šoli Frana Koruna Koželjskega v Velenju.