17.07.2016

Marigali e canzoni passaggiati, Ljubljana, 17. julij 2016

Domen Marinčič (viola da gamba) in Tomaž Sevšek (orgle) bosta poustvarila skladbe Cipriana da Rore, Clemensa non Pape, Thomasa Crecquillona, Girolama Dalla Case, Giovannija Bassana, Riccarda Rognonija, Aurelia Virgiliana, Claudia Merule, Nicolòja Corradinija in Annibala Padovana

Tanja Benedik

Domen Marinčič

Cerkev sv. Jakoba, Ljubljana

Virtuozne instrumentalne predelave renesančnih madrigalov in šanson

17. julij 2016 ob 18. uri

Vstop prost

Renesančni instrumentalisti so pogosto izvajali glasbo, ki jo danes ponavadi povezujemo z vokalno izvedbo. Organisti, čembalisti, lutnjisti in harfisti so že od nekdaj intabulirali vokalne skladbe, ansambli viol da gamba pa so poleg instrumentalnih ricercarov, fantazij in plesov igrali tudi maše, motete, madrigale in šansone. Glasbila je bilo možno tudi kombinirati: čembalist ali organist je izvajal bolj ali manj nespremenjeno večglasno skladbo, gambist pa ga je »spremljal« (tako je sredi 16. stoletja to prakso opisal Diego Ortiz) z okrašeno različico najvišjega ali najnižjega glasu. Tradicijo improviziranih okraskov, ki so jih Italijani imenovali diminucije ali pasaže, dokumentira vrsta učbenikov, ki so večinoma izšli v Benetkah med letoma 1535 in 1626.

Domen Marinčič je študiral violo da gamba pri Hartwigu Grothu v Nürnbergu in pri Philippu Pierlotu na Visoki šoli za glasbo Trossingen. Poleg tega je z odliko diplomiral iz čembala in končal podiplomski študij generalnega basa pri Albertu Rinaldiju. Leta 1997 in 2000 je dobil nagradi na Mednarodnem tekmovanju Bach-Abel v Köthnu. Več let je bil član belgijskega ansambla Ricercar Consort, zdaj pa nastopa po vsej Evropi, v Kanadi in na Bližnjem vzhodu z ansamblom Ensemble Phoenix Munich, flavtistom Stefanom Temminghom in raznimi drugimi glasbeniki in ansambli. Sodeloval je pri snemanju več kakor tridesetih zgoščenk za založbe Accent, Aeolus, BIS, Harmonia Mundi France, Oehms Classics, Ricercar in Sony/DHM.

Tomaž Sevšek je študiral orgle pri Zsigmondu Szathmáryju in čembalo pri Robertu Hillu na Visoki šoli za glasbo v Freiburgu. V okviru izmenjave se je eno leto izobraževal na Eastman School of Music v Rochestru (ZDA) pri Davidu Higgsu in Arthurju Haasu. Leta 2003 je v Freiburgu končal podiplomski študij orgel in diplomiral iz čembala. Uspešno koncertira doma in v tujini (Nemčija, Avstrija, Italija, Francija, Španija, ZDA) in sodeluje z raznimi slovenskimi orkestri. Zadnja leta se veliko ukvarja s klavikordom in pozabljenim glasbilom, francoskim koncertnim harmonijem (harmonium d’art). Izvaja solistične recitale na znanih zgodovinskih orglah po Evropi.

Tokrat bo igral na renesančno-baročne orgle Orglarstva Močnik, ki so last Daliborja Miklavčiča in so edine orgle v zgodovinski uglasitvi v Ljubljani.