08.03.2013

MetalDays 2013 in Punk Rock Holiday 1.3 obljubljata še boljše počitnice

Na medijski konferenci so organizatorji festivalov MetalDays in Punk Rock Holiday ter predstavnik lokalne tolminske turistične organizacije najavili in nekoliko podrobneje predstavili najnovejši ediciji omenjenih festivalov.

Uredništvo

MetalDays pod novo znamko nadaljuje zgodbo najbolj uspešnega festivala pri nas, Metalcampa.

Na medijski konferenci, ki je v sredo, 6. marca, potekala v prostorih CUK Kino Šiška, so organizatorji festivalov MetalDays in Punk Rock Holiday ter predstavnik lokalne tolminske turistične organizacije najavili in nekoliko podrobneje predstavili najnovejši ediciji omenjenih festivalov.

Največji metalski festival v regiji bo letos prvič gostil svoje dopustnike pod novo blagovno znamko – MetalDays, ob tem da tako programsko kot organizacijsko nadaljuje delovanje prejšnjega Metalcampa. To pomeni, da bodo prireditelji (in seveda obiskovalci) letos praznovali že deseto obletnico druženja ob zvokih težkega metala na sotočju Soče in Tolminke. Organizator Roman Fileš je povedal, da je festival v tem času že dosegel svoj kvantitativni maksimum, kar pomeni približno 12.000 obiskovalcev dnevno, v prihodnje pa nameravajo izboljšati še kvaliteto samega počitnikovanja v okvirih festivala. Tako bodo že letos nadgradili spremljevalni program ter dodatno popestrili zabavo in rajanje na plaži. Pri oblikovanju glasbenega programa, ki bo od 17. ure dalje dnevno potekal na dveh odrih, nameravajo zajeti čim večjo pestrost in širino tega žanra ter velik poudarek nameniti gostovanju atraktivnih skupin v zenitu ustvarjanja (in torej ne zgolj večnim, a že nekoliko ostarelim zvezdam tipa Motörhead ali Iron Maiden). Najbolj izpostavljena skupina letošnjega leta bo tako švedska In Flames, kot zadnje pridobitve pa je Fileš potrdil še Hypocrisy in Wintersun.

Punk Rock Holiday 1.3 v mesecu juliju vabi na že tretje punk počitnice na Sotočje.Predstavnik Punk Rock Holidays Andrej Sevšek je poudaril, da tudi njihov festival stremi k temu, da bi v prihodnje predstavili čim več mladih skupin na višku moči in da jih pri oblikovanju programa vodi težnja po zaobjetju vse širine žanra s poudarkom na sredinskosti. Tudi njihov festival se je med punkovsko publiko v regiji odlično prijel in priteguje vedno več tujih gostov. Letos naj bi njihov delež že presegel 50 % obiskovalcev. Po njegovem mnenju je poleg idilične lokacije festivala za tako dober odziv publike najbolj zaslužna možnost stage divinga, ki jo podobni in po velikosti primerljivi festivali po Evropi zaradi varnostnih razlogov po večini ne omogočajo več. Med največjimi zvezdami letošnje edicije bodo povratniki iz ZDA, skupina Anti-Flag

Oba predstavnika organizatorjev festivala sta izpostavila počitniški aspekt festivala, in prav to naj bi ju v primerjavi z drugimi konkurenčnimi festivali tudi posebej odlikovalo. Na to se je navezal v. d. direktorja LTO Sotočje Janko Humar, po čigar mnenju »k temu, da se Tolmin uveljavlja kot privlačna festivalska destinacija, gotovo prispeva tudi lokalna ponudba. Obiskovalce pritegnejo tako naravne in kulturne atrakcije v bližnji okolici kot tudi spekter najatraktivnejših posoških športnih aktivnosti.« Tako se Tolmin vedno bolj uveljavlja kot festivalska destinacija, česar se bolj in bolj zaveda tudi občina, ki namerava festivalsko značilnost kraja vpeti tudi v svoj razvojni načrt. Humar je namreč podaril, da finančni učinki vsega tega »festivaljenja« (ki ga je leta 1998 sprožil kreativni tabor Sajeta) na lokalno skupnost nikakor niso zanemarljivi. Nasprotno! Zato nameravajo lokalni turistični ponudniki koncept festivalskega dogajanja z glasbene sfere prenesti še na druge oblike turizma, na primer na šport in rekreacijo. Tako se v dolini Soče že obetajo festival pohodništva, festival kolesarjenja itd. Nad turističnim potencialom glasbenih festivalov1 pa bi se lahko intenzivneje zamislila tako država kot različne lokalne skupnosti, vključno s prestolnico.  


1  Študijo festivalov pri nas Mihe Kozoroga si lahko preberete tukaj.