10.01.2017

Pred vrati drugega Filharmoničnega festivala baročne glasbe

V Slovenski filharmoniji vendarle ni vse tako črno. Petek trinajstega - v tem mesecu - bo izveden prvi izmed treh koncertov v sklopu 2. Filharmoničnega festivala baročne glasbe.

Peter Baroš

Filharmonični festival baročne glasbe
Foto: filharmonija.si

Kot nas v uvodnem pozdravu programske knjižice festivala nagovarja umetniški vodja Matej Šarc, bo druga edicija filharmoničnega festivala baročne glasbe v marsičem spominjala na prvo, hkrati pa predstavljala od nje tudi večji premik. Kot smo od Šarca že vajeni, so njegovi umetniški projekti (npr. festival Slowind) izjemno skrbno koncipirani in predstavljajo pomemben vzor snovalcem programov klasične glasbe pri nas. Z izbiro programa, izbiro izvajalcev in ne nazadnje tudi s programskim osmišljenjem v besedi.

Filharmonični festival baročne glasbe se je prvič odvil leta 2015. Druga edicija je bila naznanjena za leto za tem, a smo jo dočakali šele letos. Obsegala bo tri koncertne večere v dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji. Prvi večer bo pripadel Orkestru Slovenske filharmonije pod dirigentsko paličico Mateja Šarca, ob njima pa bodo nastopili solisti: sopranistka Liesbeth Davis, mezzosopranistka Barbara Kozelj in basist Lukas Jakobski. Na sporedu bosta dve Händlovi deli, in sicer Concerto grosso v F-duru in serenada Akis, Galateja in Polifem za tri glasove in orkester. Če se je prva edicija festivala le dotaknila odlomkov iz Händlovih oper Alcina in Ariodante, bo tokrat izvedena zaokrožena glasbena pripoved, ki črpa iz antične pripovedke o ljubezni med Akisom in Galatejo ter njunim odnosom s kiklopom Polifemom.

Drugi koncertni večer bo posvečen francoski baročni glasbi. Kot nam je zaupal Šarc, goji do francoske baročne glasbe posebno afiniteto, poseben izziv pa zanj predstavlja dejstvo, da gre za izjemno kompleksno glasbo, ki je v slovenskem prostoru redko izvajana. Na zadnjem koncertu prejšnje edicije festivala so glasbeniki skozi glasbo Georga Philippa Telemanna odkrivali njegovo navdušenje nad francosko glasbo, tokrat pa se ji bodo posvetili z vsemi močmi. Telemannove uverture se pogosto zgledujejo po francoski uverturi, ki jo je razvil Jean-Baptiste Lully, dvorni komponist Sončnega kralja, Ludovika XIV. Drugi koncertni večer bodo izvedli solisti Orkestra Slovenske filharmonije in izvajali dela Françoisa Couperina, Michela Corretta in Jeana-Féryja Rebela ob njih pa še mojstrovine Johanna Sebastiana Bacha in Georga Philippa Telemanna. Ob solistih Orkestra SF bosta nastopila tudi domača mojstra stare glasbe, Domen Marinčič na violi da gamba in Tomaž Sevšek Šramel na orglah in čembalu.

Jean-Baptiste Lully bo uvršen v koncertni program tretjega, sklepnega večera festivala. Izvedena bo njegova instrumentalna glasba iz Molierovega Žlahtnega meščana, sledil bo Koncert za oboo v C-duru Jeana-Marieja Leclairja in za konec izbrane arije, zbori in plesni stavki iz Rameaujeve baletne opere Spogledljivi Indijanci. Orkestru Slovenske filharmonije se bosta tokrat pridružila baritonist Matjaž Robavs in Akademski pevski zbor Tone Tomšič. Občinstvu bodo predstavili eksotični svet perujskih Inkov in njihovih obrednih čaščenj.

 

1. koncert: petek, 13. februar, 2017
Akis, Galateja in Polifem

Orkester Slovenske filharmonije, dirigent Matej Šarc
Liesbeth Davis (sopran)
Barbara Kozelj (Mezzosopran)
Lukas Jakobski (bas)
Koncertni mojster: Miran Kolbl

Spored:
Georg Friedrich Händel: Concerto grosso v F-duru, op 3, št. 4, HWV 315
Georg Friedrich Händel: Akis, Galateja in Polifem, HWV 72; Serenada za tri glasove in orkester

 

2. koncert: torek, 17. januar 2017
Spogledovanja s francosko baročno glasbo

Matej Grahek, Aleš Kacjan – flavta
Matej Šarc – oboa, oboa d'amore
Paolo Calligaris – fagot
Miran Kolbl – violina
Domen Marinčič – viola da gamba
Petar Brčarević – kontrabas
Tomaž Sevšek – orgle, čembalo

Spored:
Johann Sebastian Bach: Triosonata v G-duru, BWV 1039; za dve flavti in basso continuo
Michel Corrette : Sonata št. 5 v G-duru, op 20 iz zbirke Slasti samote; za fagot in basso continuo
Francois Couperin : Deveti koncert z naslovom Portret ljubezni iz zbirke Združeni okusi ; za oboo d’amore in basso continuo
Johann Sebastian Bach: Piece d’orgue v G-duru, BWV 572; (zgodnja različica) za orgle solo
Georg Philipp Telemann: Pariški kvartet št. 1 v D-duru, TWV 43:D3 iz zbirke Novi kvarteti v šestih suitah; za flavto, violino, violo da gamba in basso continuo
Jean-Fery Rebel: Značaji plesa; za dve flavti, oboo, violino, violo da gamba in basso continuo

 

3. koncert: petek 20. januar 2017
Glasba za Sončnega kralja in njegovega naslednika

Orkester Slovenske filharmonije, dirigent in oboa: Matej Šarc
Matjaž Robavs, bariton
APZ Tone Tomšič, zborovodkinja Jerica Gregorc Bukovec
Koncertni mojster: Janez Podlesek

Spored:
Jean-Baptiste Lully: Glasba k Molierovi baletni komediji Žlahtni meščan
Jean-Marie Leclair: Koncert za oboo in orkester v C-duru, op. 7, št. 3
Jean-Philippe Rameau: Spogledljivi Indijanci , Odlomki iz baletne opere

 

Vsi koncerti bodo izvedeni v Dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji, s pričetkom ob 19.30.

Več o festivalu