05.12.2012

Različna tripa

Recenziramo dve krajši plošči (EP-ja) dveh domačih zasedb, Flyspoon in The Canyon Observer, ki se vsaka na svoj način lotevata tvarin težkega rocka.

Igor Bašin

Run.Road.Alteration / Chapter II: These Binds Will Set You

Flyspoon / The Canyon Observer

Run.Road.Alteration / Chapter II: These Binds Will Set You

ZARŠ
2012

KAPA Records
2012

Med aktualne izdaje Založbe Radia Študent in KAPA Records spadata kratkometražni plošči celjske skupine Flyspoon in ljubljanske The Canyon Observer. Čeprav so Ljubljančani na odrih šele leto in pol, imajo že dve izdaji. Chapter I: The Current of Her Ocean Brings Me to My Knees in Chapter II: These Binds Will Set You Free pričata o predanosti igranju in pisanju novih pesmi ter sta dokumenta avtorskega zorenja tega markantnega, na pol mističnega benda, ki je v kratkem času prodrl tudi čez meje domovine in je že igral na Hrvaškem, Češkem, Madžarskem, Slovaškem, v Srbiji, Makedoniji, Bolgariji, Nemčiji in Avstriji.

Kljub pedantni zaokroženosti in tehnični dovršenosti tega mini albuma Flyspoon ne pusti globljega vtisa. Je le ena med mnogimi transrockerskimi skupinami, ki se, žal, izgubi v vsej tej množici.

Flyspoon je naše klubovje bolje spoznalo leta 2009, ko se je zasedba uvrstila tako med finaliste RSQ YounGunz turneje kot med izbrance Klubskega maratona. Po demo izdaji osmih skladb iz leta 2010 je nova, Run.Road.Alternation, njena prva uradna samostojna plošča. Z njo skupina obrača novo stran v svoji biografiji. Po uvodni fazi, ki jo je zaznamoval karizmatični frontman Jani Premužič, je na njegovo mesto stopil Dejan Bogomolec, s katerim je zavel drugačen veter. Instrumentalni del zasedbe ostaja nespremenjen: Jaka Strojanšek in Jernej Hribernik na kitarah, Matic Strojanšek na basu in Miha Narobe za bobni še naprej zagnano pletejo težaške rife, ki bazirajo na zapuščini (korporativnega) alternativnega rocka devetdesetih let prejšnjega stoletja, od grunga, industrijskega rocka, metaliziranih križancev nu-metala do rimanja na način Rage Against the Machine, mračnosti Alice In Chains in poetičnosti Pearl Jam. Za produkcijo je mojstrsko poskrbel Peter Dekleva, ki je veliko prispeval k domišljenim aranžmajem. Do roba je zlikal ploščo, ki se odvrti brez napake. A vendar, po zelo obetavnem uvodu, ki se nam ostro zareže v uho, pesmi izgubijo nakazano silovitost in zapadejo v predvidljive šablone. Kljub pedantni zaokroženosti in tehnični dovršenosti tega mini albuma Flyspoon ne pusti globljega vtisa. Je le ena med mnogimi transrockerskimi skupinami, ki se, žal, izgubi v vsej tej množici.

Postmetalska in postapokaliptična drža ima svoje vzvode v težki vodi Neurosis, Isis, Red Sparowes in podobnih zasedb, s katerimi The Canyon Obserever deli veliko skupnega, ne da bi postala s tem zgolj ena od mnogih. Zelo suvereno nas člani vozijo z dolgimi, a nerazvlečenimi epopejami skozi različne preizkušnje, kjer sta »lepo« in »grdo« kot rit in srajca. 

Zasedba The Canyon Observer udarja z drugim poglavjem.Drugačen trip ponuja nova plošča The Canyon Observer, ki je velik korak naprej od lanskega prvega poglavja. Že z njim je ta ljubljanska petčlanska zasedba pokazala zobe, z drugim kosom pa se je odprlo mračno žrelo, v katero nas pogoltne kot mora težka godba. V njej se meljejo dolgi, stopnjujoči se pasusi, naelektrena in meglena atmosfera, valeči se bagerji in strašljivo zavijanje, ki dopolnjuje zvočno sliko skupine kot peti instrument. Postmetalska in postapokaliptična drža ima svoje vzvode v težki vodi Neurosis, Isis, Red Sparowes in podobnih zasedb, s katerimi The Canyon Obserever deli veliko skupnega, ne da bi postala s tem zgolj ena od mnogih. Zelo suvereno nas člani vozijo z dolgimi, a nerazvlečenimi epopejami skozi različne preizkušnje, kjer sta »lepo« in »grdo« kot rit in srajca. Z vsakim novim, počasnim preobratom dramijo naše asociacije na grozo, brezizhodnost, strah, konec. Zvočno mastni mozaiki se počasi prelivajo in dosežejo nekaj vrhuncev, med katerimi pade mogočni zaključek zadnje kompozicije And Drift Away kot pika na konec poglavja. Ko se mastno podmazana plošča izteče in obmolkne, tišina (za)doni kot odrešitev. V prekmurskem producentu Pluegu je skupina The Canyon Observer našla soborca, s katerim je dozorela in zasluži našo pozornost tudi v bodoče. Je namreč skupina z egom in obrazom.