16.01.2019

Rojstni dan umetnosti

Rojstni dan umetnosti je poseben mednarodni radiofonski večer EBU skupine Ars acustica, z vsakoletnim slovenskim prispevkom programa Ars Radia Slovenija. Tudi letos se bo program Ars Radia Slovenija 17. januarja v družbi še 19ih radijskih postaj pridružil evroradijskemu Rojstnemu dnevu umetnosti.

Press info

Rojstni dan umetnosti
Foto: Arhiv Radia ARS

Rojstni dan umetnosti je poseben mednarodni radiofonski večer EBU skupine Ars acustica, z vsakoletnim slovenskim prispevkom programa Ars Radia Slovenija. Tudi letos se bo program Ars Radia Slovenija 17. januarja v družbi še 19ih radijskih postaj pridružil evroradijskemu Rojstnemu dnevu umetnosti.

Gre za dogodek mreženja, ki ima korenine v šestdesetih letih. Robert Filliou je 17. januarja leta 1963 izjavil, da se je umetnost rodila na ta dan pred natanko milijon leti, s tem pa je pričel praznovanje rojstnega dne umetnosti. »Zaprite šole in tovarne!« je pozneje razglašal Filliou. »Naj se vsi ljudje najedo torte in naj ustvarjajo! Prihodnjič naj bo praznik dvodneven, naslednje leto še dan daljši, vse dokler ne bo vsak dan dan praznovanja umetnosti, in takrat bomo lahko vsi nadaljevali s svojimi življenji.« Filliou je umrl leta 1987, nekaj let pozneje pa se je skupina umetnikov odločila nadaljevati njegovo nenavadno gesto. Po vseh takrat razpoložljivih omrežjih so začeli širiti idejo o vsakoletnem praznovanju v čast umetnosti in udejanjati njegovo zamisel »večne mreže«, ki opozarja na zavedanje, da je umetnik del širše mreže delovanja tako umetniških kot drugih družbenih dejavnikov in akterjev. Fillioujevo zamisel je v zadnjem času prevzela tudi Evroradijska skupina radiofonskih umetnikov Ars acustica.

Vsaka sodelujoča radijska postaja pripravi svoje 20-minutno radiofonsko rojstnodnevno darilo umetnosti. Evroradio prenose teh zvočnih daril posreduje na dveh satelitskih kanalih, končno podobo pa vsak radijski program oblikuje z miksanjem zvočnih sledi z dveh kanalov. Program Ars Radia Slovenija se letos povezuje z dvema neodvisnima organizacijama, ki v slovenskem prostoru predstavljata sodobno eksperimentalno glasbo na najvišji ravni, Zavodom Sploh in Zavodom Cona. Z njima se bodo v mednarodno praznovanje vključili s koncertom iz Španskih borcev in nastopom v radijskem Studiu 13.

Program:

20:00   Šalter Ensemble - Španski borci – koncert in prenos EBU, Radio Slovenija

Nastopajo:
Bertrand Denzler (tenorski saksofon), Tomaž Grom (kontrabas, elektronika), Roko Crnić (el. bas, elektronika), Robert Roža (elektronika), Marina Džukljev (klavir), Lionel Friedli (tolkala), Jonas Kocher (harmonika), Nenad Kovačić (tolkala), Samo Kutin (hurdy-gurdy), Srđan Muc (el. kitara, elektronika), Irena Tomažin (glas, elektronika), Tena Novak Vincek (violina)

Šalter Ensemble je mednarodni elektroakustični ansambel, ki združuje nekaj inovativnih osebnosti glasbene scene Slovenije, Hrvaške, Srbije in Švice. Prihajajo iz različnih glasbenih okolij, od jazza, prek sodobne komponirane glasbe, zvočne umetnosti, improvizacije do tradicionalne in popularne glasbe. Dvanajst tudi generacijsko raznolikih glasbenikov druži raziskovanje glasbenih meja in razvijanje lastnih zvočnih izraznosti. Šalter Ensemble ustvarja na robu svobodne improvizacije in skladanja, kjer kolektivni procesi oblikujejo samo jedro glasbe.

Štirje člani zasedbe so iz raznolikih konceptov in vizij z ansamblom razvili štiri kompozicije:
Bertrand Denzler: Ubiquité
Robert Roža: The Šalter
Roko Crnić: Common ground altogether
Tomaž Grom: Kar poslušamo, nas združuje, kar slišimo, nas razdvaja

22:40   ICEmeltings – Studio 13 Radia Slovenija – prenos EBU, Radio Slovenija

Nastopajo:

Borut Peternelj alias Amper-o-mat, Ida Hiršenfelder alias beepblip, Boštjan Perovšek, Bojana Šaljić Podešva, Petra Kapš alias OR poiesis in Brane Zorman

Zvočni umetniki v vodeni elektroakustični improvizaciji razpirajo akustiko ledenih zimskih krajin, njihovih postopnih ali nenadnih sprememb. Na podlagi dogovorjene zvočne strukture, bodo umetniki izvedli skupinski zvočni dogodek v živo. Nastala bo edinstvena kompozicija samotne zimske krajine in kristalnih vodnih struktur. Četudi ta prvenstveno evocira tišino in tako ustvarja pogoje za občutljivost senzorike, pa je tudi ta prepolna raznovrstnih subtilnih zvočnih ambientov. Zvoki, ki režejo tišino. Še posebej takrat, ko se zaradi naravnih procesov zgostijo v lom ledu. Hkrati so prav ti zvoki tudi tisti, ki razpirajo številna vprašanja o atmosferi, podnebnih spremembah, ekologiji in zvočni ekologiji ter poslušalca senzibilizirajo preko zvočnega medija.

Vabljeni!

Video z lanskoletnega dogodka lahko pogledate TUKAJ.