30.05.2016

Tretja Slowindova pomlad 2016

Ansambel Slowind, sestav pihalnih solistov Orkestra Slovenske filharmonije, bo svojo sodobno glasbeno poustvarjalnost med 30. in 31. majem povezal z mladimi skladatelji iz Španije, Japonske, Italije in Slovenije.

Maia Juvanc

30. maj ob 17.00, Slovenska filharmonija
30. maj ob 20.00, Slovenska filharmonija

Vstopnina: 10 EUR, 5 EUR za imetnike abonmajev SF

V okviru pomladnega festivala sodobne glasbe se bodo v Dvorani Marjana Kozine Slovenske filharmonije zvrstili trije koncerti na katerih bodo kot svetovne in slovenske premiere zazvenela številna nova dela.

Med tem ko Slowindove festivalske smernice v jesenskem času poudarjajo izvedbe mojstrovin že uveljavljenih sodobnih skladateljev, katerih dela zapolnjujejo ključno repertoarno vrzel slovenskega kulturnega trga, se le-te s pomladjo odpirajo mednarodnemu skladateljskemu podmladku in raznolikosti njegovih stvaritev.

Na letošnji Slowindovi pomladi bo pihalni kvintet Slowind izvedel novitete s katerimi so gostovali na mednarodnem festivalu Takefu na Japonskem in na Beneškem bienalu. Slednje skladbe Nane Kamijame, Hirojukija Itoha, Isamuja Kanaija, Diega Ramosa Rodrígueza in Frederica Gardella, pisane na kožo pihalnega kvinteta, le delno sestavljajo rdečo nit programske zasnove, ki jo bo tvorila še ustvarjalnost nadebudnih študentov kompozicije Akademije za Glasbo v Ljubljani.

Izvajalsko plat bo obogatila zvočnost godal in drugih instrumentov gostujočega berlinskega godalnega kvarteta Kairos in sodelujočega Studia za sodobno glasbo AG

Festival bo 30. maja ob 17. uri odprl Forum mladih komponistov I na katerem bodo premierno izvedena komorna dela Dominika Steklase, Alenje Pivko Kneževič in Aneja Černeta, nastala za Slowind v letošnjem letu. Zvečer bo ob 20. uri drugi del Foruma z deli Marine Khorkove, Sampa Haapamäkija, Davida Vebra in Isamuja Kanaija, ki raziskujejo glasbo kot pretočno komunikacijsko sredstvo, bolj statično strukturo - uglasbeno plastiko oz. skulpturo, stičišča alikvotnih tonov in refleksijo na pretekle sloge.

31. maja bo namesto predkoncertnega pogovora, pred zaključnim koncertom potekala okrogla miza na kateri bodo o svojih ustvarjalnih tendencah, navdihu, kompozicijskih praksah in izkušnjah v svetu sodobne glasbe debatirali že omenjeni skladatelji.

Festival bo izzvenel z izvedbo novega dela Navpično za godalni kvartet in različne izvajalce Larise Vrhunc. Delo skladateljice, ki vsebuje značilnosti concerta grossa, je kvartet Kairos izvedel že v Berlinu in Salzburgu. Slednjemu se pridružijo še dela Györgya Kurtága, Györgya Ligetija in Tošia Hosokave.