29.08.2014

Žiga Brank - prefinjenost interpretacije in pretresljivost komunikacije

V sklopu pestre ponudbe letošnjega Festivala Radovljica se je, tako kot skoraj vsako leto, s solističnim recitalom predstavil še en izjemen glasbenik. V dvorani radovljiške graščine je v nedeljo, 10. avgusta, nastopil Žiga Brank, slovenski violinist mlajše generacije.

Tomaž Gržeta

Eden najbolj prodornih mlajših violinistov Žiga Brank na Festivalu Radovljica. (Foto: Jana Jocif / Festival Radovljica))
Foto: Jana Jocif / Festival Radovljica

V sklopu pestre ponudbe letošnjega Festivala Radovljica se je, tako kot skoraj vsako leto, s solističnim recitalom predstavil še en izjemen glasbenik. V dvorani radovljiške graščine je v nedeljo, 10. avgusta, nastopil Žiga Brank, slovenski violinist mlajše generacije.

Brank se je v zadnjem času v precejšnji meri posvetil študiju dokaj specifičnega in redko izvajanega poznoromantičnega repertoarja. Delček tega repertoarja je predstavil na svojem radovljiškem recitalu.

Eugène Ysaÿe je ime, ki danes v širših glasbenih krogih relativno redko zazveni, čeprav se za njim skriva eden največjih violinskih virtuozov glasbene preteklosti. Svoj cikel sonat za violino solo, Op. 27, je posvetil violinskim virtuozom svoje oziroma nekoliko mlajše generacije, ki jim je tako zapustil nabor lastnega znanja, izkušenj in nenazadnje glasbenih misli ter delček svojega notranjega sveta. Vsako izmed sonat je posvetil enemu izmed svojih kolegov: Szigetiju, Thibaudu, Enescoju, Kreislerju, Crickboomu in Quirogi – vrhunskim violinistom svojega časa, ki jim je s tem v dediščino prepustil svojo izjemno kulturo violinske igre.

Pred tako rekoč samoumevno briljantno tehniko in rafiniranim tonom širokega spektra izraznosti je v ospredje stopila neverjetna prefinjenost in popolna kontrola nad vsakim detajlom interpretacije. Brankov nastop je bil na visoki umetniški ravni, ...

Zato je Brank v spored svojega recitala poleg treh Ysaÿevih sonat, ki so tvorile osnovo sporeda, uvrstil tudi po eno Kreislerjevo (Recitativ in Scherzo-Caprice, op. 6) in Enescujevo (Sarabanda) delo. Oddolžil se je tudi drugima velikanoma violinske tradicije, Johannu Sebastianu Bachu z njegovo Partito v E-duru BWV 1006 in Nicolòju Paganiniju z briljantno izvedbo Capricia št. 24, op. 1. Vsa dela, ki jih je mladi virtuoz pripravil za svoj radovljiški recital, zahtevajo od izvajalca izjemno tehnično podkovanost ter poglobljeno razumevanje povednosti glasbenega jezika posameznega skladatelja. In ravno izjemna komunikacija v različnih glasbenih, torej slogovnih jezikih, ki jo obvlada Žiga Brank, nas je najbolj očarala. Pred tako rekoč samoumevno briljantno tehniko in rafiniranim tonom širokega spektra izraznosti je v ospredje stopila neverjetna prefinjenost in popolna kontrola nad vsakim detajlom interpretacije. Brankov nastop je bil na visoki umetniški ravni, kakršne so obiskovalci Festivala Radovljica vajeni že vrsto let.

Raziskovanje Ysaÿevega 27. opusa, ki se mu je posvetil Žiga Brank, je (razen na tem koncertu) doživelo kulminacijo v izjemno uspelem albumu, ki ga je v preteklem letu izdal pri Založbi kaset in plošč RTV Slovenija.