16.03.2019
34 let Slovenskih glasbenih dnevov
Slovenski glasbeni dnevi združujejo slovensko sodobno glasbeno ustvarjalnost in poustvarjalnost, gradijo na temeljih glasbene dediščine našega prostora ter hkrati spodbujajo k razmišljanju in iskanju novih poti do glasbe. Na novinarski konferenci so predstavili letošnjo edicijo.
Slovenski glasbeni dnevi združujejo slovensko sodobno glasbeno ustvarjalnost in poustvarjalnost, gradijo na temeljih glasbene dediščine našega prostora ter hkrati spodbujajo k razmišljanju in iskanju novih poti do glasbe. Na novinarski konferenci so program predstavili njegovi ustvarjalci: (z leve) Gregor Pirš – Radio Slovenija, Nenad Firšt – Društvo slovenskih skladateljev, Uroš Lajovic, Darko Brlek – Festival Ljubljana, Klemen Hvala – Slovenska filharmonija, Jernej Weiss – muzikološki simpozij SGD in Marko Vatovec – Akademija za glasbo.
Tematika letošnjega mednarodnega muzikološkega simpozija je Konservatoriji v procesu profesionalizacije in specializacije glasbenega dela: Ob stoletnici ustanovitve ljubljanskega Konservatorija in osemdesetletnici Glasbene akademije. Pestri koncertni dogodki bodo kar se da tesno sledili tematiki.
3. aprila ob 19.30 bo v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma koncert v počastitev 80-letnice Akademije za glasbo in 100-letnice Univerze v Ljubljani. Tu bo ob 200-letnici Beethovnovega častnega članstva zazvenela njegova »Pastoralna simfonija«. V arhivu Filharmonične družbe se je namreč ohranil rokopis partiture Beethovnove Šeste simfonije, ki ga hrani Glasbena zbirka NUK. Poleg Beethovnovega bomo slišali še dela treh velikih slovenskih simfonikov: Matije Bravničarja, Antona Lajovca in Marjana Kozine. Izvedla jih bosta Mešani pevski zbor Akademije za glasbo UL in Simfonični orkester Akademije za glasbo UL pod vodstvom Simona Dvoršaka.
5. aprila ob 19.30 bodo v Slovenski filharmoniji na sporedu zgodnja dela za orkester skladateljev, ki so obiskovali ljubljanski konservatorij, ter novitete nadarjenih slovenskih ustvarjalcev mlajše generacije. Simfonikom RTV Slovenija bo dirigirala Mojca Lavrenčič, solist bo klarinetist Jože Kotar.
Na tretjem koncertu, imenovanem Šola narodov, 6. aprila bodo v cerkvi sv. Jurija v Piranu zazvenela dela Tartinija in njegovih učencev. Izvedli jih bodo violinista Črtomir Šiškovič in Nika Toškan ter Komorni godalni orkester SF.
Noč slovenskih skladateljev – cikel od letošnje sezone oblikuje Črt Sojar Voglar – prinaša krstne izvedbe slovenskih novitet dvanajstih avtorjev. Nastopili bodo flavtistka Lara Šalamon, klarinetist Jože Kotar, saksofonist Oskar Laznik, fagotist Milan Nikolić, rogist Robert Petrič, trobentač Jure Gradišnik, harfistka Tina Žerdin in kitarist Izidor Erazem Grafenauer. Koncert bo 7. aprila ob 19.00 v Viteški dvorani Križank.
Na koncertu iz cikla Koncertni atelje Društva slovenskih skladateljev (8. april ob 19.30 v Viteški dvorani Križank), ki ga oblikuje Nina Šenk, bomo slišali kar tri krstne izvedbe skladateljev, in sicer Mateja Bonina, Igorja Majcna in Maje Matić.
Na zborovskem koncertu, ki bo 9. aprila ob 19.30 na KGBL, bodo nastopili najkakovostnejši zborovski sestavi treh glasbenoizobraževalnih zavodov na Slovenskem, ki usmerjajo mlade glasbenike v glasbene poklice. Na koncertnem večeru se bodo predstavili Komorni pevski zbor Akademije za glasbo UL, Komorni zbor Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana ter dekliški zbor Pedagoške fakultete UM. Na sporedu bodo zazvenele vokalne skladbe Antona Lajovca, Emila Adamiča, Slavka Osterca, Marija Kogoja in Pavla Šivica.
Koncert slovenskih samospevov ob 100-letnici ustanovitve Konservatorija pri ljubljanski Glasbeni matici (11. april ob 19.30, Viteška dvorana Križank) prinaša samospeve avtorjev, ki so imeli pomembno vlogo pri razvoju slovenske glasbene identitete, vključno s skladatelji, ki so bili dejavno povezani z ljubljansko Glasbeno matico. Program slovenskega samospeva skozi čas bodo peli interpreti, ki se šolajo na različnih pevskih šolah oziroma pevskih oddelkih po Sloveniji in v sosednji Avstriji: Emilia Štembal, Elizabeta Čebular, Neža Vasle, Anea Mercedes Anžlovar, Urška Plešivčnik, Rok Ferenčak, Krištof Koležnik, Tilen Udovič in Jaka Mihelač. Solisti bodo nastopili ob klavirski spremljavi Tadeja Podobnika.
Sklepni koncert 34. Slovenskih glasbenih dnevov (12. april ob 19.30 v Slovenski filharmoniji) izpostavlja nekatere najuspešnejše slovenske glasbenike mlajše generacije, ki gradijo mednarodno kariero, in jih povezuje na skupnem odru. Nastopili bodo flavtist Marko Zupan, klarinetist Tomaž Močilnik, oboistka Živa Loštrek, fagotist Tonko Huljev, rogist Andrej Žust, violinist Matjaž Bogataj, violistka Gea Panter Volfand, violončelist Jaka Stadler in kontrabasist Iztok Hrastnik. Na sporedu bodo dela Slavka Osterca, Nine Šenk, Nejca Bečana in Tomaža Bajžlja.
17. aprila bo v Slovenski filharmoniji na sporedu dodatni Velikonočni koncert, na katerem bosta s solisti nastopila Komorni zbor Ave in Simfonični orkester Akademije za glasbo Ljubljana. Slišali bomo lahko skladbo Inventiones ferales Uroša Kreka s solistko Lano Trotovšek ter skladbo Uroša Lajovca, ki je bil tudi skladateljsko dejaven. Za svojo skladbo Poglavje iz Pasijona Andreja Schusterja Drabosnika je leta 1967 prejel študentsko Prešernovo nagrado; doslej je bila izvedena zgolj v odlomkih, tako da bo tokrat prvič zazvenela v celoti in v nedavno revidirani različici.
Mednarodni muzikološki simpozij bo letos tematsko obravnaval konservatorije v procesu profesionalizacije in specializacije glasbenega dela ob stoletnici ljubljanskega Konservatorija in osemdesetletnici Glasbene akademije. Na simpoziju, ki ga bo vodil Jernej Weiss, se bo 4. in 5. aprila v Viteški dvorani Križank predstavilo kar 23 mednarodno uveljavljenih muzikologov.
Spremljevalni program prinaša razstavo slikarja Leona Zakrajška, pogovor s skladatelji mlajše generacije (Bonin, Firšt, Rozman), predstavitev obsežne monografije Orgle Slovenije avtorjev Eda Škulja in Jurija Dobravca, dan Glasbene matice ter predstavitev monografije o Radovanu Gobcu.