09.12.2020
Iz moje poslušalnice: Tom Varl
Danes smo k sodelovanju povabili mladega skladatelja in dirigenta Toma Varla.
Severa Gjurin - Je še kaj prostora tam na Jugu (Ali je še kaj prostora. 2020)
Tom: Skladba me je navdihnila predvsem zaradi besedila in njene preprostosti. Kljub preprostosti skladba vsebuje veliko izraza, intimnosti in čustev. Severa Gjurin v povezavi z besedilom in spremljavo skladbi s svojim glasom in interpretacijo doda čar pomena besedila.
Jaša Lorenčič: Kompilacija, imenovana življenje (Odzven)
Katarina Juvančič: Umetnost je tkivo vesolja (Odzven)
Manca Fekonja - V Italijo (2020)
Tom: Manca Fekonja je mlado dekle, ki je pravkar pričelo s svojo glasbeno kariero in le-ta bo prav zagotovo rodovita in polna uspehov. Njena iskrivost, srčnost in ljubeznivost se izražajo prav v skladbi V Italijo, ki je njeno prvo avtorsko delo. Najbolj me je navdihnilo njeno besedilo, ki je mladostno in iskreno, polno entuziazma.
Marjan Kozina - Bela krajina
Tom: Marjan Kozina je zame eden izmed najbolj zanimivih slovenskih orkestratorjev. Njegov sicer ne tako obsežen opus vsebuje vrhunska in tehtna dela, ki so še dandanes stalnica na koncertnih programih. Predvsem njegova simfonija v obliki štirih simfonična pesnitev, katerih del je tudi Bela krajina. Svojo narodno pripadnost je Kozina znal zelo spretno in muzikalno obarvati tako ritmično, kot melodično in harmonsko.
Matej Kastelic – Credo (Credo, 2018)
Tom: Slovenski skladatelj mlade generacije Matej Kastelic je s svojim zborovskim delom Credo pokazal zelo poglobljeno poznavanje tehničnih prvin človeškega glasu in zborovskega zvoka. Skladba vsebuje veliko tonskega slikanja ter igre z besedilom. Delo temelji na latinskem besedilu iz mašnega ordinarija, skladatelj pa je zraven uporabil tudi svoje besedilo v angleščini, kot človekov odziv oziroma dojemanje liturgičnega teksta.
Urša Šivic: Prva zgoščenka Komornega zbora Konservatorija za glasbo in balet (Odzven)
Lucijan Marija Škerjanc - Pisma
Tom: Škerjanc je s svojim bogatim opusom in delom pustil velik pečat v slovenski glasbeni zapuščini. Skladateljeva dela bi po kvaliteti zlahka primerjali z njegovimi francoskimi sodobniki, kot sta Ravel in Debussy. Gradnikovo besedilo je Škerjanc uglasbil z izredno ekspresivnimi melodičnimi linijami in vzdušje obarval in podkrepil s harmonsko bogato klavirsko spremljavo.
Iz uredništva:
Mladi slovenski skladatelj in dirigent Tom Varl je doma iz Bohinjske Bele. Nižjo glasbeno šolo je obiskoval v Glasbenem centru DoReMi na Bledu. Leta 2017 se je po opravljeni maturi in uspešno opravljenih sprejemnih preizkusih vpisal na študij kompozicije na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer se je dve leti izobraževal v razredu prof. Marka Mihevca, študij pa zaključuje v razredu prof. Vita Žuraja. Vzporedno s študijem obiskuje 3. letnik petja na srednji glasbeni šoli pri prof. Janku Volčanšku ter 2. letnik zborovskega dirigiranja v razredu prof. Sebastjana Vrhovnika na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Trenutno vodi Fantovsko vokalno skupino Ivana Cankarja in Mešani pevski zbor Rakovnik. Marca 2018 so s fantovsko skupino prejeli zlato plaketo na Reviji mladinskih pevskih zborov v Zagorju, Tom pa je prejel priznanje za najbolj obetavnega dirigenta debitanta. Marca 2019 se je uspešno predstavil tudi na Mednarodnem dirigentskem tekmovanju Aegis carminis v Kopru, kjer je dosegel 4. mesto. Kot dirigent ali vokalni trener je sodeloval z različnimi slovenskimi sestavi, kot so: APZ Tone Tomšič, KZ KGBL, KZ Akademije za glasbo, Zbor Slovenske filharmonije, APZ UP, MoPZ Batuje, MePZ KGBL, MPZ DoReMi, OPZ in MPZ GCEW.
Tom Varl se posveča predvsem komponiranju inštrumentalne glasbe, ki jo izvajajo tako v Sloveniji kot v tujini. Trenutno poučuje solfeggio na Glasbenem centru Edgarja Willemsa v Ljubljani ter na Glasbenem centru DoReMi na Bledu ter korepetira na baletnem oddelku Konsevatorija za glasbo in balet Ljubljana.https://www.youtube.com/watch?v=hA_JkLjqcPA&ab_channel=TinaViolin