26.10.2020

Iz moje poslušalnice: Urška Preis

Današnji glasbeni izbor je pripravila harfistka in elektrofoničarka, glasbena novinarka in vizualna umetnica Urška Preis.

SIGIC

Urška Preis
Foto: Julie Hrnčířová

Tschimy - Hera

Urška: Prišel, zapel, ostal v ušesu. Iz dremeža se je založba bivšega glasbenega urednika RŠ zbudila z absolutnim hitičem. Za pet v kopalnici, ko se delamo, da zunanji svet ne obstaja. Ker rabmo ta gud mud!

Muanis Sinanović: recenzija albuma Human OS (Odzven)


N'toko - Gorenje

Urška: N'toko in Šuljo sta nas s komadom za 10. obletnico založbe Beton zabila v tla. Vsi bomo zgorel, je – kot vedno - realističen N'toko. Za biti jezen, razočaran. Ker zbuja željo po spremembi.


balans - uganka

Urška: balans se (vsaj za trenutek) poslavljata od podtalne ŠOP Records in skačeta pod šilt založbe KAPA. Zadnjih nekaj koncertov sta Čona in Pervanje preživela v družbi Kmeta, ki se očitno tudi dolgoročno pridružuje lovljenju ravnotežja. Zvok je opazno izščiščen – shoutout Jure Anžiček – a še vedno ohranja večino surovosti, ki smo je vajeni od balans. Za ples po stanovanju in dobro voljo spodnjih sosedov. Ker... sam pravm.

Miroslav Akrapović: recenzija albuma A vam je jasno (Odzven)


beepblip - Time travel

Urška: Ida Hiršenfelder oz. beepblip pri založbi Kamizdat začara z drugo izdajo hrupa za strune. Za ležanje na tleh in pretvarjanje, da je strop zvezdnato nebo. Ker lahko z muziko potujemo skozi čas.

Marina B. Žlender: recenzija albuma Noise for Strings, Vol. 2 (Odzven)


Frédéric D. Oberland & Irena Z. Tomažin - Hieromancy

Urška: Irena Z. Tomažin & Frédéric D. Oberland sta za razkrajajoče fotografije Fanny Béguély pripravila zvočno poslastico, ki se odlično okuša tudi brez vizualne instalacije. Za transformacijo, za katarzo, za umetnost. Ker brez umetnosti ne gre.

Špela Cvetko: recenzija albuma ARBA, DÂK ARBA (Odzven)


Iz uredništva:

Urška Preis je vizualna umetnica, glasbenica in glasbena piska. Skupaj s producentom elektronske glasbe Tinetom Vrabičem – Nitzem je del glasbenega dueta II/III. V Leipzigu se je na sodobni glasbeni sceni začela uveljavljati s solo projektom rouge-ah s katerim ima za sabo že zavidljivo število nastopov pri nas in v tujini. Leta 2018 je pri založbi Kamizdat izdala svoj prvenec bare. Urška sodeluje tudi v fluidni zasedbi Zhlehtet. Kadar muzike ne ustvarja, o njej razmišlja za Radio Študent in program ARS. Ko je muzike preveč, se zateče v ateljejski prostor Kela.

rouge-ah - you think you're so much better