01.02.2024

Kako se glasbo učim in kako z glasbo živim?

Če ste zamudili Strokovni posvet: Glasbo se učim, z glasbo živim, ki se je na Filozofski fakulteti UL odvil v ponedeljek, 29. januarja 2024, si ga lahko ogledate na spodnji povezavi.

SIGIC

Strokovni posvet o vlogi in pomenu pouka glasbe v osnovni šoli in gimnaziji
Foto: arhiv Filozofske fakultete UL
 

Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani (UL) je leto 2024 razglasila za Leto učiteljev. Hkrati prav ta čas pod okriljem Ministrstva za vzgojo in izobraževanje in Zavoda RS za šolstvo poteka prenova sistema vzgoje in izobraževanja v Sloveniji in v njenem okviru prenova učnih načrtov osnovnošolskih in gimnazijskih predmetov, med katerimi je kot eden izmed predmetov z najdaljšo tradicijo v slovenskem šolskem sistemu tudi glasba.

V povezavi z obojim so na Oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete UL pripravili strokovni posvet o nekaterih temeljnih vprašanjih, povezanih s širšo vlogo in pomenom pouka glasbe v osnovni šoli in gimnaziji: Kaj naj bo namen in kaj naj bodo poglavitni cilji pouka glasbe v osnovni šoli in gimnaziji? Kaj je osnovna in kaj splošna (srednješolska) izobrazba na področju glasbe? Kako se glasbeno izobraževanje v osnovni in srednji šoli povezuje s širšim področjem kulture in kakšni so morebitni medsebojni vplivi? Izhodišča za širšo razpravo, ki sta jo vodila dr. Gregor Pompe in dr. Nejc Sukljan s Filozofske fakultete UL so podali:

Pogledi praktikov

dr. Inge Breznik, Zavod RS za šolstvo

mag. Jasmina Tomšič, Osnovna šola Stara Cerkev

Suzana Čopi Stanišić, Osnovna šola Šmarje pri Kopru in Gimnazija Piran

Nataša Trdan Zager, Gimnazija Ledina

Pogledi predstavnikov institucij

Matej Šarc, Slovenska Filharmonija

Maja Kojc, Glasbena produkcija RTV Slovenija

Dušan Bavdek, Društvo slovenskih skladateljev

Veronika Brvar, Glasbena matica Ljubljana, revija Glasna

Pogledi akademikov

Marko Vatovec, Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani

dr. Matjaž Barbo, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

dr. Branka Rotar Pance, Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani

dr. Barbara Sicherl Kafol, Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani