03.10.2022

Komorni zbor Orfej je z odličnim nastopom pregnal nič kaj lepo vreme

V ciklu vokalne glasbe Plečnik in a-cappella je nastopil Komorni zbor Orfej pod umetniškim vodstvom Andraža Hauptmana.

Tjaša Primc

Komornizbor Orfej pod vodstvom Andraža Hauptmana.
Foto: Robert Balen

V četrtek, 15. septembra, se nas je kljub močnemu dežju zbrala kar poštena druščina poslušalcev na koncertu Komornega zbora Orfej, ki je nastopil v okviru koncertnega cikla Plečnik in a-cappella. Zbor deluje že od leta 1989, pod umetniškim vodstvom Andraža Hauptmana pa deluje od leta 2017 in ima tudi stalnega zborovskega asistenta Vita Žerdina. Zbor je prejel številne nagrade in priznanja. Prav v letošnjem letu je na državnem tekmovanju Naša pesem v Mariboru prejel zlato plaketo in zasedel tretje mesto. Na tekmovanju International Choral Competiton Ave Verum v Badnu v Avstriji je prejel zlato plaketo in nagrado občinstva. Komorni zbor Orfej je pod vodstvom zborovodje Andraža Hauptmana zvenel kot čist, intonančno točen in mogočen zborovski sestav. Omenjene nagrade so sad odličnega sodelovanja med zborom in njegovim vodjem. S takšnim odličnim sestavom zbor lahko raste in dosega zavidljivo raven, a le s tako trdim delom kot doslej tudi v bodoče.

Poslušalci smo tako pričakovali odličen koncert. Pripravili so nam zanimiv program s Giovannijem Pierluigijem da Palestrino in njegovim psalmom Sicut cervus desiderat ad fontes (Kakor jelen hrepeni po potokih voda) na čelu. 42. psalm v obliki štiriglasnega moteta, v katerem prepoznamo dovršeno lepoto skladateljevega sloga visoke renesanse, je bil izveden dovršeno. Sledil je petglasni madrigal Itene, o miei sospiri (Pojdite, moji vzdihljaji) skladatelja Carla Gesualda da Venosa. Tema mojstroma renesančne glasbe se je pridružil nemški romantik Joseph Rheinberger s psalmom Hymne in Evangelijem po Luku Abendlied (Večerna pesem) iz zbirke Tri duhovne pesmi. Prvi del koncerta so zaključili s sodobnim ameriškim skladateljem Stevenom Dobrogoszem, ki deluje na Švedskem, in njegovo Misso (Introitus, Krie, Agnus Dei). Skladatelj je delo ustvaril leta 1992 v slogu, ki združuje značilnosti postromantike, popa, jazza in ljudske glasbe. Zbor je na klavirju spremljala Anja Kučan.

V drugem delu koncerta so nam predstavili slovenska dela in za konec dva tuja avtorja, Mosesa Hogana ter njegovega vrstnika in sonarodnjaka Keitha Hamptona. Zborovska dela Lojzeta Lebiča so zelo priljubljena in stalnica slovenskih zborov, veljajo za težja dela, a kljub temu lahko rečemo, da imamo odlične zbore, ki se takšnih del z veseljem poslužujejo. Na tokratnem koncertu smo slišali Lebičevo delo Ne vem, kdo bolj je tožen (Josip Murn – Aleksandrov). Andrej Makor se je uveljavil predvsem kot avtor vokalne, zborovske glasbe, zato nas uvrstitev njegovega dela v odlični repertoar zbora ni presenetil. Prisluhnili smo njegovemu delu O salutaris Hostia. Sledila je slovenska ljudska Oblaki so rudeči pianista in dirigenta Hilarija Lavrenčiča. Na nebu zvezde sevajo je slovenska ljudska pesem iz Prlekije, ki jo je posvojil mladi pevec, kitarist, pianist in aranžer Krištof Strnad. Zborovskemu svetu dobro znani zborovski skladatelj Damijan Močnik deluje kot zborovodja in pedagog, hkrati pa skladatelj s prefinjenim okusom za zborovski sestav. Tokratna skladba Zarja je predstavljala kompozicijo treh slovenskih ljudskih pesmi. Solistični part je suvereno odpela sopranistka Živa Golob. Za konec nam je zbor postregel z dvema tujima deloma, I am His Child Mosesa Hogana in Praise His Holy Name Keitha Hamptona. Na klavirju je pevce spremljala Suzana Djokić.

Komorni zbor Orfej je pod vodstvom zborovodje Andraža Hauptmana zvenel kot čist, intonančno točen in mogočen zborovski sestav. Omenjene nagrade so sad odličnega sodelovanja med zborom in njegovim vodjem. S takšnim odličnim sestavom zbor lahko raste in dosega zavidljivo raven, a le s tako trdim delom kot doslej tudi v bodoče.