19.05.2023

Miselno drevo

Trio Mind Tree muzicira v maniri jazzovske tradicije, pospremljene z vplivi klasične, improvizirane in alternativne glasbe.

Nina Novak

Catharsis

Mind Tree

Catharsis

samozaložba
2023

Mladi, ne več neznani glasbeniki v triu Mind Tree – bobnar Žiga Smrdel in basist Peter Smrdel, oba člana WCKD Nation, ter pianist Matic Štemberger, prejemnik Škerjančeve nagrade Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana za izjemne akademske dosežke in zasluge pri umetniškem uveljavljanju – svojo glasbo ukoreninjajo v zemljo, očiščeno čustvenih doživetij in bremen. V njihovem muziciranju je vloga posameznika enako pomembna kot vloga kolektiva, saj vsak svojstveno prepleta stilno raznolike krošnje jazzovske tradicije, pospremljene z vplivi klasične, improvizirane in alternativne glasbe. Letos je organizacija 7 Virtual Jazz Club, ki podpira jazz glasbenike vseh slogov, še zlasti pa mlade, v sklopu osme izdaje mednarodnega tekmovanja triu podelila nagrado za najboljšo avtorsko kompozicijo (Mind Trip). Trio si je jasno začrtal ustvarjalno območje, pri čemer odpira široka polja izraznosti, zaokrožena na posamezno enoto. In v vsako od teh vnaša nepredvidljive elemente odkrivanja in izražanja posameznega glasbenika, da bi nazadnje ustvarili skupni jezik, dovolj dovršen, da v občinstvu prebudi pričakovanja in z njimi povezane obete.

Na prvencu Catharsis so izključno njihove izvirne kompozicije, medtem ko koncertni repertoar dopolnjujejo z avtorskimi aranžmaji jazzovskih standardov. Za Štembergerja je značilno spogledovanje s prvinami klasične glasbe, ponavljanje posameznih motivov, občasno razvrščanje mehanskih klavirskih linij in prevzemanje vodilne vloge ter dokaj pogosti ritmični obrati (posebej Mind Trip). Žiga Smrdel (Faith) največ pozornosti namenja vzdušju, harmonskemu barvanju ter postopnemu zgoščevanju in jakostnemu, dinamičnemu pospeševanju glasbenih gradnikov (neodvisno od tega pripovedovalec ostaja Štemberger), Peter Smrdel pa niza isti motiv v bolj progresivnih odsekih, zgošča strukturne komponente in sledi tekoči melodiki, kar ga avtorsko umešča med ostala dva. Izjema je z minimalizmom in basovskimi vložki posejana balada Forest of Lakes, nadvse značilna za klasične klavirske trie. Poleg nje bas v osrednjo pripoved vstopi v Catharsis, kjer se pred poslušalcem v vsej razsežnosti razgrne veščina skupinskega dopolnjevanja in nadgrajevanja motivike, ki nadaljuje misel, začeto na klavirju, da bi jo klavir ob izzvenevanju melodije nazadnje tudi samostojno sklenil.

Trio si je jasno začrtal ustvarjalno območje, pri čemer odpira široka polja izraznosti, zaokrožena na posamezno enoto. In v vsako od teh vnaša nepredvidljive elemente odkrivanja in izražanja posameznega glasbenika, da bi nazadnje ustvarili skupni jezik, dovolj dovršen, da v občinstvu prebudi pričakovanja in z njimi povezane obete.