25.06.2022
Otvoritev 34. mednarodnega festivala Imago Sloveniae
Simfonični orkester RTV Slovenija je na ljubljanskem Kongresnem trgu nastopil z dvema mladima dirigentoma in petimi solisti.
Poletje se niti še dobro začelo ni, glasba in festivali pa so že pred nami, kot neke vrste prezgodnja napoved. Med prvimi je prišel eden starejših tovrstnih festivalov, IMAGO SLOVENIAE/PODOBA SLOVENIJE. Na otvoritvenem koncertu letošnje, že 34. edicije je bil osrednji protagonist Simfonični orkester RTV Slovenija, in sicer z dvema mladima dirigentoma, Ano Erčulj in Davorinom Morijem, ter kar petimi solistkami in solisti. Koncertni mojster je bil Andrej Provotorov, moderiral pa je Igor Velše. V dokaj nasičenem in raznolikem orkestralnem in vokalno inštrumentalnem sporedu niso manjkali niti govori. Festival Imago Sloveniae nam do začetka septembra obeta več kot 60 koncertov na 22 prizoriščih. Direktor festivala, Janoš Kern, in aktualna zunanja ministra Vlade RS, Tanja Fajon, v tem vidita izredno promocijo ne le glasbe in kulture, pač pa države nasploh. In tudi prav je tako, da se tovrstno kolo usode po več kot dveh bolj pustih letih spet enkrat obrne – tudi muziki in lepoti v prid. Načrtovalci otvoritvenega koncert so izkoristili letošnje aktualne obletnice (G. Tartini, U. Krek in V. Lovec). Koncertni večer so odlikovali velikopotezna dramaturgija ter izbor vseh sodelujočih, tako orkestra, ki je zagotovo odigral primarno in odlično vlogo, kot tudi obeh dirigentov in kar peterice solistk in solistov.
Uvod je bil slovenski in radoživ: Rapsodični ples (1959) nestorja naše polpretekle glasbene govorice, Uroša Kreka, je vodila dirigentka Ana Erčulj in bila pri tem tenkočutna spremljevalka radoživih in dobro razpoloženih Simfonikov RTV Slovenija. Izvrstni mladi pianist Urban Stanič je nato izza klavirja odigral zahteven, skoraj dvajsetminutni prvi stavek iz Koncerta za klavir in orkester v a-molu (1959) našega drugega letošnjega slavljenca, Vladimirja Lovca. Glasbeniki, ki jih je tokrat dirigentsko vodil Davorin Mori, so se uspešno lotili goste partiture. Sledila je izvedba priredbe violinske sonate Giuseppeja Tartinija, znane pod imenom Vražji trilček. Solistka je bila Maja Horvat, dirigentka pa Ana Erčulj. To je bil hommage letošnji 330. obletnici Tartinijevega rojstva. Še en solist, klarinetist Andraž Golob, je odlično podal dva stavka od treh popularnega Webrovega Koncerta za klarinet v f-molu, št. 1, op. 73 (D. Mori). Po orkestrovi »medigri«, Intermezzu iz popularne Leoncavallove opere Glumači, je sledil operni blok. Tega sta si iz popularnih arij in duetih solistično razdelili sopranistka Nika Gorič in mezzosopranistka Sara Briški Cirman. Izvrstnim interpretacijam je sledila spet več kot profesionalna spremljava obeh dirigentov in orkestra. Ne glede na dolžino koncerta je ostala igra vodilnih spremljevalcev na več kot odlični ravni. Celotno muziciranje, še zlasti pa operni blok, bi zlahka primerjali s podobnimi dunajskimi, pariškimi ipd. poletnimi in slavnostnimi koncerti.
Finale je ponovno pripadel orkestru, ki je izvedel sloviti Španski ples iz opere Kratko življenje z dirigentom Morijem. Koncertni večer so odlikovali velikopotezna dramaturgija ter izbor vseh sodelujočih, tako orkestra, ki je zagotovo odigral primarno in odlično vlogo, kot tudi obeh dirigentov in kar peterice solistk in solistov.