11.09.2018

PSSSST! Pogovori o glasbenem poslu

V okviru letošnje jubilejne desete edicije festivala Sonica se pripravlja tudi konferenčni program, ki bo načel številne teme s katerimi se v sedanjosti srečuje glasbena industrija.

SIGIC

Psssst! Pogovori o glasbenem poslu

Festival Sonica, ki bo v Ljubljani potekal med 24. in 29. septembrom, v svojo jubilejno edicijo vključuje tudi predavanja in posvete, ki se dotikajo delovanja profesionalnih glasbenikov znotraj širšega mednarodnega prostora. 

26. september: Artist Toolkit: Mednarodna promocija (SIGIC, 16:00)
V pogovoru se bomo poglobili v praktične vidike delovanja večjih glasbenih medijev. Kaj iščejo mediji? Kako se jim lahko približamo? Katere materiale jim lahko pošiljamo? Kolikšen del ustvarjanja naj bi glasbenik namenil pripravi promocijskih materialov? Lucia bo spregovorila tudi o delovanju platforme SHAPE, ter o svojem projektu, k združuje glasbene kolektive in založbe iz Vzhodne Evrope in Berlina.

Lucia Udvardyová je glasbena novinarka in organizatorka. Leta 2010 je soustanovila projekt Easterndaze, ki dokumentira in povezuje vzhajajočo underground sceno v Vzhodni in Srednji Evropi. Istega leta je soustanovila založbo Baba Vanga. Med drugim je sodelovala s češkim nacionalnim radiem, Resonance FM, The Quietus, Electronic Beats, Tiny Mix Tapes, Norient, Digicult, POSTmatter, Flash Art, Avstrijskim kulturnim forumom, festivali Next, Creamcake, UH Fest in Ad Hoc. 

26. september: James Ginzburg: Neodvisne založbe in licenciranje glasbe v dobi korporativnega interneta (SIGIC, 17:00)
V pogovoru bo James Ginzgburg predstavil kritični razmislek o glasbenem založništvu na primeru svoje neodvisne založbe Subtext in podjetja Multiverse. Osredotočil se bo na vpliv mega korporacij (kot so Google, Facebook in YouTube) na glasbeni posel in na neodvisne založbe. Ogledali si bomo, s kakšnimi strategijami so se korporativne založbe odzvale na premik iz fizičnih glasbenih nosilcev v dobo Spotifyja in YouTubea. Spregovorili bomo tudi o licenciranju glasbe kot pomembni možnosti, s katero se katerikoli poslovni model glasbenega posla lahko odzove na te razmere in na ta način omogoča investiranje v umetnike.

James Ginzburg je polovica dua Emptyset in ustanovitelj ene najvidnejših eksperimentalnih založb, Subtext Recordings, obenem pa z Jennifer Lucy Allan sokurira založbo Arc Light Edition. Od leta 2004 vodi Multiverse, - založbo, mrežo glasbenih založb in studio v Bristolu - ki se osredotoča na sodobno elektronsko glasbo na presečišču eksperimentalne glasbe, elektronike in outsider popa.

26. september: Okrogla miza: Vzhod / Jugovzhod? (Pritličje, 19:00)
Pogovor o iniciativah glasbenih festivalov izven Evrope. V zadnjih letih evropski festivali vse pogosteje vzpostavljajo svoje podružnice na vzhodu in jugu. Platforma SHAPE se je v zadnjih letih predstavila v Montrealu in Riu de Janeiru, pred kratkim pa v Jinji v Ugandi. Kakšne priložnosti in izzive takšna sodelovanja prinašajo? Gre za neke vrste kulturno kolonizacijo? Razmišljali bomo o festivalu kot poslovnem modelu in o vlogi festivala kot politične platforme.

Izkušnje bosta delila vodji festivalov CTM (z iniciativami CTM Iran, CTM Sibirija) in TodaysArt (TodaysArt Japan) ter Natalia Fuchs, kuratorka in agentka, ki zastopa predvsem ruske novomedijske in zvočne umetnike.

Olof van Winden - TodaysArt, Hag
Oliver Baurhen – CTM, Berlin
Natalia Fuchs – Artypical, neodvisna kuratorica
Dražen Dragojević – moderator

27. september: Artist Toolkit: Agencije - ali jih potrebujemo? (SIGIC, 16:00)
Pogovarjali se bomo z agentom agencije Little Big Agency (ki zastopa umetnike kot so Aphex Twin, Actress, Ben Frost, Clark, Nathan Fake itd). Kako agencije izbirajo glasbenike, ki jih predstavljajo? Kakšno je njihovo zanimanje za srednjeevropski ali vzhodnoevropski trg? Kako lahko stopimo v stik z agenti? Kaj nam predstavništvo lahko prinese?

Brandon Rosenbluth je agent, lastnik založbe Portals Editions, organizator in glasbenik, ki od leta 2011 dela za agencijo Littlebig v Berlinu, kjer zastopa glasbenike kot so Holly Herndon, The Bug, Mouse on Mars, Aisha Devi in Emptyset.

27. september: Artist Talk: Sote (SIGIC, 17:00)
Pogovarjali se bomo o uveljavljajočih se scenah na Bližnjem vzhodu, njihovi percepciji in trženju na Zahodu in o možnostih, ki so jih za ta prostor prinesle nove tehnologije. Kaj je Sotejev koncept “drugega zvoka”? Kakšna je povezava med technom in tradicionalno bližnjevzhodno glasbo, če govorimo o (poli)ritmiji in pulzu? Kakšen odnos je med avantgardno, eksperimentalno glasbo in tradicijo? O učinkih transmigracij v sodobni družbi, konceptih dekodiranja in razkroju kulture, ter o zavzemanju stališča "izven kulture" se bomo pogovarjali z uveljavljenim umetnikom Ato Ebtekarjem alias Sotejem.

Pogovor vodi Luka T. Zagoričnik.

27. september: Okrogla miza: Festivalske platforme: Shape/ICAS (Pritličje, 19:00)
SHAPE združuje 16 festivalov in umetniških centrov z namenom podpore, promocije in izmenjave manj vidnih glasbenikov in interdisciplinarnih umetnikov, ki jih zanima zvok. Kaj se je platforma naučila v prvih treh letih svojega obstoja in kaj so njeni prihodnji izzivi? Če je namen platforme SHAPE spodbujanje manj uveljavljenih glasbenikov, zakaj nekateri glasbeniki ne dosežejo vidnosti, ki bi jo lahko? Kakšna je dinamika med večjimi in manjšimi festivali znotraj platforme? Kakšne so izkušnje slovenskih glasbenikov, ki so sodelovali v platformi SHAPE?

Ker je SHAPE nastal kot projekt članov mreže ICAS (International Cities of Advanced Sound) - globalne mreže neodvisnih organizacij, posvečenih razvoju zvočne umetnosti, glasbe in sorodnih umetnosti, se bomo dotaknili tudi delovanja mreže in njenih trenutnih aktivnosti.

Sodelujejo: 

Thomas Dumke – Cynetart, Dresden
Susanna Niedermeyer – Musikprotokoll, Graz
Christian Kroupa / Alleged Witches - SHAPE alumni
+ tbc  

Dražen Dragojević  – moderator

Več o konferenčnem program ter programu Sonice, na kateri bodo letos med drugimi nastopili Aisha Devi, William Basinski, Jason Sharp, Container Doxa in Lifecutter lahko preberete TUKAJ