27.07.2017

27. Festival Okarina

S koncertom Dua Bud se pričenja 27. edicija festivala Okarina. Do 6. avgusta se bo na festivalu zvrstilo enajst koncertov.

Press

27. Festival Okarina

Bled bo tudi letos prizorišče festivala, ki je v svoji več kot četrt stoletni zgodovini predstavil že več kot 250 vrhunskih glasbenih zasedb in posameznikov z vseh celin. Organizatorji na čelu z Leom Ličofom pravijo, da je letošnji festivalski program resnično bogat, med enajstimi koncerti pa posebej izpostavljajo nastop ikon, institucije afriške glasbe – banda Orchestra Baobab, pa večkratne grammyjevke in osrednje gostje lanskega ljubljanskega jazz festivala Hiromi, za katero pravijo, da je za klavirjem to, kar je bil Hendrix na kitari.  Letos nikakor ne gre spregledati niti vrhunske Amire Medjunanin, prve dame bosanskega sevdaha, kot tudi (in še posebej) ne velikega Omarja Sose, ki bo na Okarini združil moči s Seckoujem Keito. Za slednje tri koncerte (ki bodo v blejski Festivalni dvorani) letos Okarina prvič uvaja vstopnino, simboličnih 10 evrov, za koncerte na Blejskem gradu se plača le vstopnina na grad, ostali koncerti bodo (kot vsa leta) brezplačni. 

Program:

27. 7. ob 20:30 (Blejski grad)
DUO BUD (Južna Koreja)


Sodobna etno zasedba DUO BUD deluje kot projektna skupina v okviru produkcije BUD in je pod vodstvom So-ra Kim, ki sicer igra korejski boben janggu, pobudnica različnih projektov sodelovanja. Posebej si želi ljudem omogočiti, da bi na podlagi kompozicij, ki so delo Mi-ji Yang, ob melodijah sodelujočih instrumentov v harmoniji z bobnom janggu uživali v glasbi drugačne vrste.  DUO BUD od leta 2015 vsako leto sodeluje z različnimi glasbeniki, s katerimi so predstavili harmonijo bobna janggu in korejskih cimbal yanggeum. Letos nameravajo ustvariti nove glasbene različice na podlagi harmonije jangguja in korejskih citer gayageum (na katere igra Ji-hye Lim). Vstopnina za Blejski grad: 10 EUR.

 

28. 7. ob 20:30 (Blejski grad)
La Negra – Colores (Španija)


Amparo Velasco je v svet glasbe je vstopila leta 2006 v okviru izbranega umetniškega koncepta Casa Limon. Že prej je začutila spoštovanje ob sodelovanju z velikani flamenka, kot sta José Mercé ali Vicente Amigo. Brez dvoma izvrstna učitelja. Za njen prvi projekt lahko rečemo, da je bil silno prijetno presenečenje. Vsi brez izjeme so po/hvalili njen čudovit in neverjeten glas, nov in drugačen. Rodila se je La Negra. Dolgo je trajalo, morda predolgo, preden smo spet slišali za La Negro. Leta 2012 je izšel album La que nunca, na katerem prav tako lahko zaznamo pridih neverjetne kakovosti. Ob neizogibnih flamenco koreninah so prisotni jazz kot tudi afriški in latinoameriški ritmi. Na nikogar ni spominjala. Bila je posebna. V letu 2016 se je dokončno dokazala kot velika pevka, ki zna navdušiti s svojimi pesmimi. Colores je album presenečenj. Pravzaprav ni le še en album, temveč odlično, čudovito delo, polno čustev v obliki glasbe. Dvanajst pesmi, ki se bodo vsakomur vpisale v srce. Vstopnina za Blejski grad: 10 EUR.

 

29. 7. ob 20:30 (Festivalna dvorana Bled)
Amira Medunjanin (Bosna in Hercegovina)


Težko je najti le eno besedo, s katero bi opisali sevdah, čeprav je morda pomensko najbolj ustrezna beseda hrepenenje. Kot španski duende ima tudi sevdah več pomenov – ljubezen, neuslišana ljubezen, neskončna ljubezen, hrepenenje, ob katerem ljubimec čuti mrzlico in vročico kot pri malariji in ki se ga, kot malarije, ni mogoče otresti – a navsezadnje je to način življenja in pripoved, ki govori o sebi. Amira Medunjanin, bosanska Billie Holiday, se je rodila v Sarajevu v času, ko je bila priljubljenost tradicionalne glasbe v nekdanji Jugoslaviji na vrhuncu. Zanjo je sevdah imel poseben pomen, sevdalinke, ki se jih je naučila od matere, so se ji zdele najlepše pesmi sploh. Iz navdušenja nad ustnim izročilom Bosne in Hercegovine se je posvetila oblikovanju edinstvenega glasu, s katerim želi do polnosti raziskati izrazno moč sevdalink. Več let si je prizadevala najti ljudi, ki bi z njo delili svoje poglede na sevdah, in najboljši način, kako te poglede udejanjiti. Vstopnina: 10 EUR

 

30. 7. ob 20:30 (Promenada)
Pihalni orkester Jesenice – Kranjska Gora, Klemen Torkar in Janja Hvala: Ljudska z’GODBA


Pihalni orkester Jesenice – Kranjska Gora ima več kot 140-letno tradicijo in gre za eno večjih tovrstnih glasbenih zasedb v Sloveniji, saj orkester šteje kar 60 članov, med katerimi prevladujejo mladi glasbeniki. Na čelu orkestra trenutno stoji umetniški vodja in dirigent Dejan Rihtarič, ki je hkrati tudi idejni snovatelj projekta »Ljudska z´GODBA«, s katerim se vam bodo predstavili na letošnjem Festivalu Okarina. Vstop prost.

31.7. ob 20:30 (Festivalna dvorana Bled)
Hiromi Duet featuring Edmar Castañeda


Ko je z grammyjem nagrajena klaviaturistka Hiromi, ki je bila lani osrednja zvezda ljubljanskega jazz festivala, na jazz festivalu v Montrealu prvič slišala kulture spajajočega kolumbijskega harfista Edmarja Castañedo, je lahko rekla edino »Vau!« Hiromi bi rada, da tudi vi rečete »Vau!«, ko vam bosta z Edmarjem predstavila svojo hipnotično in čarobno glasbo. Ta dva inovativna glasbenika na podlagi svoje globoke glasbene vezi ustvarjata nove zvočne svetove sijajne virtuoznosti, neverjetne iznajdljivosti in osupljive lepote. Vstopnina: 10 EUR.

 

1. 8. ob 20:30 (Promenada)
Gocoo (Japonska)


Gocoo je skupina ženskih in moških bobnarjev iz Tokia, ki svoje poslušalce navdušujejo z izvirnimi gruvi. Na njihovih nastopih, ki so spektakli brez primere, se 16 glasbenikov izživlja na več kot 40 tradicionalnih japonskih bobnih taikos. Njihovi mogočni beati, sočni gruvi in edinstveni sestavljeni ritmi so tako prvinski, da se v njih odsevajo vsi glasbeni slogi, zato lahko združujejo ljudi vseh starosti, etničnih in družbenih korenin ter vsakršnega glasbenega okusa. Ne glede na to, kje nastopajo, naj bodo to festivali svetovne, rock, pop ali alternativne glasbe, v klubih, klasičnih gledališčih in koncertnih dvoranah ali na večerih elektronske glasbe, svoje občinstvo vedno popeljejo na hipnotično potovanje med transom in ekstazo – pri čemer z bobnanjem podrejo vse meje med vzhodom in zahodom, tradicijo in popom, obredi in žuranjem. Vstop prost.

 

2. 8. ob 20:30 (Festivalna dvorana Bled)
Omar Sosa, Seckou Keita, Gustavo Ovalles
: Transparent Water

Transparent Water je čudovit rezultat sodelovanja med pianistom in skladateljem Omarjem Soso, sedemkratnim nominirancem za grammyja, ter večkrat nagrajenim senegalskim virtuozom kore in pevcem Seckoujem Keito. Po izidu albuma se skupaj s tolkalcem Gustavom Ovallesom odpravljata na turnejo, kjer bosta poslušalcem ponudila navdušujoče doživetje svoje glasbe v živo. Tako Sosa kot Keita sta priznana glasbena pustolovca, njuna dediščina sega od jazza do latina in afriških zvenov. Ideja za sodelovanje se je porodila ob Sosovem spontanem dodatku po londonskem koncertu z bobnarjem Marquejem Gilmorjem leta 2002, iz česar je nastalo prvo glasbeno srečanje Sose in Keita. Omar, ki ga je doživetje globoko ganilo, je Seckouja povabil k sodelovanju pri enem od prihajajočih albumov. Transparent Water je najnovejši primerek izjemne odločenosti Omarja Sose pri iskanju novih kombinacij, poleg tega pa manifestacija improvizacijske svobode in veselja ob skupnem umetniškem izražanju s Keito, ki je za svoj najnovejši solo album 22 String nedavno prejel nagrado Songlines za najboljši album v letu 2016 za področje Afrike in Bližnjega vzhoda in bil nominiran za najboljšega glasbenika. Vstopnina: 10 EUR.

 

3. 8. ob 20:30 (Promenada)
Orchestra Baobab (Senegal)


Orchestra Baobab je ikonični afriški bend, ki združuje snovalce najbolj prefinjenih in značilnih pop zvokov na svetu. Ko so po svojem nastanku leta 1970 začeli spajati afro-kubanske ritme ter portugalske melodije s kongovsko rumbo, highlifom in paleto lokalnih slogov, so v domačem Senegalu zagnali pravi glasbeni preporod, zahvaljujoč kateremu je senegalska prestolnica Dakar postalo glasbeno eno najbolj živahnih mest na svetu. V manj kot desetletju so ustvarili več hitov, kot jih druge glasbene skupine naberejo v celotni karieri. Zasedbo je čez rob propada potisnila revolucija, ki so jo pomagali ustvariti, zato je Baobab leta 1985 razpadel, vendar pa so se leta 2001 ponovno zmagoslavno združili in so spet aktivni kot nekoč. Po številnih mednarodnih turnejah so nedavno prvič (po skoraj dvajset letih) prevzeli pozicijo hišne zasedbe v klubu Just 4 U v Dakarju, kjer imajo ob sobotah zvečer izjemno priljubljene nastope. Tam so začeli pripravljati materiale za svoj najnovejši album Made in Dakar, s katerim se vračajo k svojim lo-fi koreninam s klubov in ulic domačega mesta. Na albumu najdemo serijo čudovitih novih pesmi, a tudi predelanih biserov iz njihove siceršnje diskografije, ki obsega dvajset albumov, od katerih nekateri segajo nazaj vse do vajeniškega obdobja zasedbe. Z novim albumom Made in Dakar zasedba, ki je utrpela šestnajstleten premor, vendar njen plamen v resnici ni nikoli čisto ugasnil, dosega nemogoče. Vstop prost.

 

4. 8. ob 20:30 (Promenada) 
Vieux Farka Touré (Mali)


Vieux Farka Touré, sin legendarnega malijskega kitarista Alija Farke Touréja, je zahvaljujoč umetniški globini in razponu njegovih skladb kot tudi izjemno energičnim in sproščenim nastopom v živo tudi sam povsod po svetu pustil trajen vtis. Po tem ko je na svojem prvem albumu sledil očetovi glasbeni tradiciji, je pozneje šel na svoje in predstavil lasten zvok – sicer ostaja zvest koreninam očetove glasbe, a dodaja tudi elemente rocka, latino glasbe in druge afriške vplive. Aprila 2017 je izšel njegov najnovejši album Samba, ki je posnet v živo pred maloštevilnim občinstvom. Kritiki novi album že pozdravljajo kot Vieuxov najboljši, najbolj zaokrožen in najzrelejši album do zdaj. Vieux z vsakim novim projektom razširi obzorja, sprejme nove izzive in še dodatno okrepi svoj ugled enega najbolj nadarjenih in najbolj inovativnih glasbenikov na svetu. Vstop prost.

 

5. 8. ob 20:30 (Promenada)
Chaâbi-Flamenco – Juan Carmona & Ptit Moh


Ko se mojster flamenko kitare sreča z zvezdnikom alžirskih mandola in chaâbija, se odvije glasbeni dialog, ki postavi nov arabsko-andaluzijski most do vrhuncev mojstrstva. Juan Carmona, glasbenik, priznan tako v zahtevnem svetu pristnega flamenka kot tudi v svetu etno glasbe, svojo dušo rad sprehaja po ekskluzivnih zvočnih pokrajinah. Mojster na mandolini Ptit Moh, sicer tudi umetniški vodja projekta El Gusto ter sopotnik zasedbe Gnawa Diffusion in multiinstrumentalista Karima Ziada, pa v interakciji s Juanom Carmono ustvarja neverjetno bogat skupen jezik. Obema izjemnima instrumentalistoma je skupna volja do razgledovanja po raznolikih estetikah etno glasbe in jazza ter črpanja iz izbranih slogov, ne da bi pri tem zanikala svoje glasbene korenine ali navezanost na tradicionalno glasbo. Chaâbi flamenko se izpod dojemljivih prstov dveh izjemnih mediteranskih glasbenikov ponaša z osupljivima muzikalnostjo in razpoloženjem. Vstop prost.

 

6. 8. ob 20:30 (Promenada)
Kefaya

Kefaya
je mednarodni glasbeni kolektiv, ki sta ga osnovala v Veliki Britaniji živeča glasbenika in producenta Giuliano Modarelli in Al MacSween. Njihov debitantski album Radio International, ki je nastal na turnejah, med katerimi so sodelovali z glasbeniki iz Indije, Palestine, Španije, Italije in Velike Britanije, je izšel lani. Uglašen je na boj za enakost in osvoboditev ter skladno s tem prinaša zgodbe o migracijah, pripovedi o glasbenih srečevanjih in zvoke upora. V zadnjem času zasedba nastopa kot kvartet, ki ga sestavljajo kitara, bobni, bas in klaviature, hkrati pa sodelujejo s številnimi mednarodnimi glasbeniki, ki so že postali sestavni del zasedbe. V okviru Kefaye se, kadar je mogoče, poveže nekaj teh fantastičnih glasbenikov, kar privede do spontanih in edinstvenih koncertov, prežetih z glasbeno tradicijo gostujočih glasbenikov. Vstop prost.