23.10.2018

Abonma Klasika / Abonma Klub

Festival Velenje napoveduje Abonma Klasika in Abonma Klub.

Press info

Festival Velenje

Abonma Klasika

Torek, 23. oktober 2018 ob 19.30, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje
Ženski pevski zbor Carmen manet
Dirigent: Primož Kerštajn


Carmen manet je 33-članski ženski pevski zbor iz Kranja, ki poskrbi, da njihove pesmi še dolgo ostanejo zapisane v spominu poslušalcev. Carmen manet namreč v latinščini pomeni 'pesem ostane'. Zboru pobiranje prestižnih odličij in nagrad ni tuje. Pohvalijo se namreč lahko že z dvema platinastima, tremi srebrnimi ter osmimi zlatimi priznanji z domačih in tujih zborovskih tekmovanj. Lani je zbor kronal svojo zbirko nagrad na prvem tekmovanju za zborovske pevce Evrovizijski zbor leta 2017. Dekleta so navdušila strokovno žirijo ter premagala evropsko zborovsko konkurenco.
Zbor sestavljajo nekdanje dijakinje Gimnazije Kranj, ki jih ne povezuje zgolj ljubezen do glasbe in prepevanja, temveč tudi medsebojno prijateljstvo iz gimnazijskih klopi. Od ustanovitve (2011) ga vodi Primož Kerštajn, dirigent in glasbeni pedagog, ki poučuje na glasbenem centru Doremi na Bledu. V svoji dosedanji karieri je vodil že kar nekaj glasbenih zasedb, v sam vrh slovenske mladinske zborovske scene pa je kot zborovodja pripeljal Dekliški pevski zbor Gimnazije Kranj, o čemer priča veliko število najvišje osvojenih priznanj in nagrad doma in tujini.

Torek, 13. november 2018 ob 19.30, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje
Klavirski duo Gorišek – Lazar: Bojan Gorišek – klavir, Milko Lazar – klavir
Zagrebški kvartet saksofonov: Dragan Sremec – sopranski saksofon, Goran Merčep – altovski saksofon, Saša Nestorović – tenorski saksofon, Matjaž Drevenšek – baritonski saksofon


Skladatelj in pianist Milko Lazar ter saksofonist Matjaž Drevenšek sta zasnovala zanimiv glasbeni projekt, v katerem bosta moči združila dva uigrana ansambla – klavirski duo Gorišek – Lazar in Zagrebški kvartet saksofonov. Koncert bo zasnovan tako, da se bo v njem prepletala glasba Phillipa Glassa in Milka Lazarja za dva klavirja ter glasba za sekstet (kvartet saksofonov in dva klavirja). Konceptualno se bo naslanjal na zelo zanimivo, tako imenovano »minimalistično« ali »repetativno« glasbo. Projekt bo jeseni 2018 premierno predstavljen na štirih slovenskih prizoriščih – tudi v Velenju, ki je zaradi dveh odličnih klavirjev v dvorani glasbene šole idealen koncertni prostor in akustično prizorišče.
Milko Lazar in Bojan Gorišek sta ustanovila klavirski duo leta 2004 ter koncertirata doma in po celi Evropi kot tudi na treh turnejah po ZDA. Zagrebški kvartet saksofonov pa slavi 30 let neprekinjenega delovanja v isti sestavi in je eden najstarejših saksofonskih kvartetov v bližnji in daljni okolici.
Program: Phillip Glass: Four Movements for Two Pianos, Koncert za kvartet saksofonov in orkester; M. Lazar: Obscure Dances, Faust (suita iz baleta Faust)

Torek, 11. december 2018 ob 19.30, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje
Bernarda Bobro, sopran
Tina Žerdin, harfa


Sopranistka Bernarda Bobro se je šolala v Mariboru in Gradcu, nato pa stopila na pot razvejane mednarodne kariere. Bila je članica dunajske Ljudske opere, nato pa začela nastopati v vodilnih vlogah v uglednih opernih hišah po vsej Evropi. Med njenimi glasbenimi partnerji najdemo dirigente, kot so Nikolaus Harnoncourt, Claudio Abbado, Christian Thielemann. Nastopala je na Slavnostnih igrah v Bregenzu, na Menuhinovem festivalu v Gstaadu, v hamburški Državni operi, na poletnem festivalu v Salzburgu, v Gledališču San Carlo v Neaplju,  Estonskem narodnem gledališču v Talinu, v Operi v Lillu, na slovitem Festivalu v Glyndebournu, v Holandski operi v Amsterdamu, Državni operi v Stuttgartu, pariški operni hiši Palais Garnier, na Festivalu Styriarte, v Kraljevi operni hiši Covent Garden v Londonu.
Harfistka Tina Žerdin je začela glasbeno pot kot učenka klavirja in solopetja na glasbeni šoli v domačem Velenju, kasneje pa se je preusmerila v učenje harfe. Na Univerzi za glasbo na Dunaju je v koncertnem razredu profesorice Adelheid Blovsky–Miller z odliko opravila tako dodiplomski kot tudi magistrski študij. Nastopa solistično in kot solistka z orkestri, kot članica raznovrstnih komornih zasedb in kot soloharfistka uglednih avstrijskih orkestrov (Dunajski komorni orkester, orkester na starih inštrumentih „Wiener Akademie“, Madžarsko–avstrijska Haydnova filharmonija, orkester Tirolskih slavnostnih iger, Synchron stage orchestra). Med drugim kot solo harfistka redno gostuje tudi v orkestrih Dunajske državne in Ljudske opere, orkestru avstrijske radijske hiše in v orkestru Milanske Scale. Leta 2015 je v založbi Društva slovenskih skladateljev izšla tudi njena prva zgoščenka z deli slovenskih avtorjev.
Skupaj bosta pripravili koncert samospevov izpod peresa skladateljev, ki so pisali v 'francoskem duhu': E. Dell'Acqua, G. Fauré, C. Debussy, C. Salzedo, M. Ravel, S. Šuklar

Torek, 22. januar 2019 ob 19.30, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje
Tibor Kerekeš, trobenta


Tibor Kerekeš je bil rojen madžarskim staršem v Subotici (v Vojvodini). Trobento je začel igrati pri devetih letih, kar je bilo za trobilca v tistih časih dokaj nenavadno in zgodaj. Velika prelomnica je bilo državno tekmovanje v Dubrovniku leta 1987, na katerem je dobil za svoj nastop maksimalnih sto točk. Nad njim je bil nadvse navdušen tudi predsednik žirije, prof. trobente Anton Grčar, ki ga je povabil k študiju na Akademijo za glasbo v Ljubljani. Postal je štipendist Slovenske filharmonije, leta 1988, pri komaj dvajsetih letih, pa že stalni član orkestra. Leto za tem je dobil študentsko Prešernovo nagrado in kmalu postal prvi trobentač orkestra Slovenske filharmonije. Leta 1991 je postal asistent na Akademiji za glasbo v Ljubljani, 1998 pa docent. Poleg igranja v Slovenski filharmoniji in pedagoškega dela je aktiven tudi kot solist in komorni glasbenik.

Torek, 5. marec 2019 ob 19.30, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje
Sebastian Bertoncelj, violončelo;  Lorenzo Cossi, klavir


»Sebastian Bertoncelj ima vizijo«, je zapisal Marijan Zlobec po koncertu mladega violončelista v okviru Festivala Ljubljana. Sebastian izhaja iz domžalske glasbene družine. Poleg dolgoletnega študija pri prof. Milošu Mlejniku na ljubljanskem Konservatoriju in Akademiji za glasbo se je izpopolnjeval še v Stuttgartu pri Conradinu Brotbeku, v Luzernu pri Christianu Polteri, Salzburgu pri Enricu Bronziju in v Trentu pri Robertu Nagyu. Pomembne umetniške impulze mu je posredovalo tudi intenzivno delo s Heinrichom Schiffom, Davidom Grigorianom, Danjulom Ishizako, Thomasom Carrollom ter Petrom Langom. Uspešno se udeležuje tekmovanj doma in v tujini, med drugim je trikrat prejel prvo nagrado in prvo mesto na slovenskem državnem tekmovanju TEMSIG. Za svoje dosežke je prejel Škerjančevo nagrado Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana (2011), Prešernovo nagrado Akademije za glasbo Ljubljana (2013) ter nagrado Yamahinega glasbenega sklada (2016).
Pianist Lorenzo Cossi je bil rojen v Trstu, kjer je tudi na mestnem konservatoriju študiral pri prof. Giuliani Gulli, dodatno pa se je izpopolnjeval pri priznanih pedagogih – Ninu Gardi, Elissi Virsaladze, Joaquinu Achucarru, Williamu Grant Naboreju in Jeromu Lowenthalu. Svoje znanje je nadgrajeval tudi na Mednarodnih klavirskih akademijah Lago di Como in Accademii Chiagana v Sieni. Njegov repertoar sega od baroka do sodobne glasbe s posebnim poudarkom na jazzu in drugih slogih. Navdušenje za komorno glasbo ga je vodilo v sodelovanje s pomembnimi glasbeniki. Nedavno tega je bil imenovan za enega od petih finalistov na tekmovanju “Honens” v Calgaryu (Kanada), kjer je z velikim uspehom izvedel Brahmsov prvi klavirski koncert v d-molu s Simfoničnim orkestrom Calgaryja. Lorenzo Cossi deluje kot profesor klavirja na konservatoriju ”G. Paisiello” v Tarantu.
Program: L. van Beethoven: Sonata za klavir in violončelo v F-duru, op. 5/1; J. Brahms: Sonata za violončelo in klavir v A-duru, op. 100 (prir. Bertoncelj); R. Schumann: Tri romance op. 94, C. Franck: Sonata za violončelo in klavir v A-duru (prir. Delsart).

Torek, 9. april 2019, ob 19.30, Glasbena šola Frana Koruna Koželjskega Velenje
Kristina Šuklar, violina;  Aleksandar Serdar, klavir


Violinistka Kristina Šuklar deluje kot koncertna mojstrica pri orkestru Wiener Kammerorchester na Dunaju. Študirala je na Dunaju pri prof. Wernerju Hinku ter Tiborju Vargi. Podiplomski študij je zaključila z odliko pri prof. Pavelu Vernikovu leta 2009, takrat je tudi zmagala na avdiciji in postala vodja prvih violin v orkestru RSO Radio–Symphonieorchester na Dunaju. Leta 2011 je zmagala prav tako na avdiciji RSO in postala koncertna mojstrica (na poziciji 2) pri »Radiu – Symphoniorchester–Wien«. Kot solistka je nastopala s Simfoniki RTV Slovenije, s Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije, z Wiennerklangkommune z Dunaja, z godalnim kvartetom Tartini, z moskovskim triom Čajkovski, s pianistkama Jasminko Stančul in Rito Kinko, nastopala in snemala pa je tudi s Stefanom Milenkovičem, Aleksandrom Miloševim,  Matejem Bekavcem, z Vesno Stanković in drugimi priznanimi poustvarjalci.
Aleksandar Serdar, rojen v Beogradu, je po študiju v Novem Sadu šolanje nadaljeval v ZDA in Italiji. Na njegovo pianistično oblikovanje sta vplivala v prvi vrsti Sergio Pericaroli in Leon Fleisher. Igral je na recitalih in nastopal z orkestri skoraj po vseh evropskih državah, v ZDA, Braziliji, Peruju, Maroku, Izraelu, na Tajskem in Japonskem. Zgoščenko je posnel za diskografsko hišo EMI in dobil izvrstne ocene glasbenih kritikov. Ukvarja se tudi s pedagoškim delom. Od leta 1999 poučuje na Fakulteti za glasbeno umetnost v Beogradu, deloval je tudi v Nišu, predava pa tudi na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Od šolskega leta 2017/18 deluje tudi na Glasbeni šoli Frana Koruna Koželjskega Velenje.
Predviden program: J. S. Bach, L. v. Beethoven, E. Ysaye, P. Sarasate, S. L. Šuklar

Abonma Klub

Sobota, 13. oktober 2018 ob 20.00, dvorana Centra Nova Velenje
Mia Žnidarič kvintet
Zasedba: Mia Žnidarič – vokal, Steve Klink – klavir, David Jarh – trobenta, Primož Grašič – električna kitara, Robert Jukič – kontrabas


Mia Žnidarič je vrhunska jazz vokalistka, ki je že v otroštvu začutila, da se njeno poslanstvo skriva v glasbi. Glasbeno pot si je krojila s petjem standardov iz tradicije jazza. Čistina, jasnost in toplina njenega glasu so lastnosti, po katerih je prepoznavna in nezamenljiva. Mia Žnidarič je ena prvih jazzovskih pevk v Sloveniji, ki je poskrbela, da je v slovenščino preveden širok nabor jazzovskih standardov; s tem je živahno ameriško glasbeno tradicijo in ritme swinga ponesla tudi med Slovence, ki jim jazz morda ni (bil) blizu. Nato se je lotila združevanja poezije znanih slovenskih pesnikov s t. i. ameriško folk glasbo. Do danes je posnela štiri zgoščenke jazzovskih standardov in tri s slovensko poezijo ter si prislužila pet nagrad zlati petelin.
Na novi plošči z naslovom Z dotikom se Mia Žnidarič med drugimi v skladbah pokloni velikanu slovenskega skladanja Janezu Gregorcu, literatoma Feriju Lainščku in Milanu Deklevi in lepo zaokroži tridesetletnico svojega glasbenega ustvarjanja.

Sobota, 17. november 2018, ob 20.00, dvorana Centra Nova Velenje
Projekt Grad gori!

Zasedba: Brina Vogelnik – vokal, Barja Drnovšek – violina, Matija Solce – harmonika, Blaž Celarec – tolkala

Lutkarica, oblikovalka in pevka z bisernim glasom Brina Vogelnik je ena najbolj prepoznavnih (so)oblikovalk sodobne domače etno glasbe, ki se kot micelij razrašča že vse od začetka novega tisočletja in pomembno vpliva na zaznavanje in preoblikovanje etno glasbe pri nas. V skoraj dvajsetih letih odrskih izkušenj je posnela pet albumov z različnimi zasedbami ter album otroških pesmic Bisergora. Preboj na mednarodno »world music« sceno ji je uspel z zasedbo Brina, v kateri godejo znana imena ljubljanske glasbene scene. Skupina je posnela tri odmevne albume: Mlado leto, Pasja legenda in Slečena koža ter jih ponesla vse do Mehike in ZDA. Pred štirimi leti je združila moči z Janezom Dovčem in v duetu posnela avtorski projekt Pomladne sanje.
V projektu Grad gori!, ki se je pred štirimi leti rodil na festivalu Plavajoči grad (Floating Castle) na gradu Snežnik, se skupaj z violinistko Barjo Drnovšek ter harmonikarjem in lutkarjem Matijo Solcetom vrača k svojim začetkom, v slovenske in evropske ljudske zgodbe. Zasedbo bo z ritmi tolkal oplemenitil Blaž Celarec.

Sobota, 8. december 2018, ob 20.00, dvorana Centra Nova Velenje
Jazz Ladies

Zasedba: Natalija Tumpej – vokal, Taja Božič – klavir, Nina Merkoci – saksofon, Nina Šilovinac – kontrabas, Nina Korošak Serčič – bobni

Ansambel Jazz Ladies je nekaj ekskluzivnega ‒ kvintet (z vokalom ob jazzovskem combu), ki ga sestavljajo same dame. Občinstvo osvajajo z izvedbami in priredbami glasbe v repertoarnem razponu od 60. let prejšnjega stoletja do danes. V razmeroma kratkem času skupnega delovanja so nastopile že na številnih javnih in zasebnih prireditvah, med drugim tudi na festivalih Lent, Arsana, Drama in Poleti v NUK. Igrajo jazzovske standarde med swingom in bebopom, na njihovem repertoarju pa najdemo tudi skladbe latinskoameriškega izvora in slovenske popevke. Spontana igrivost mlade damske zasedbe se glasbeno prepleta z glamurjem in nostalgičnim spominom na zakajene lokale »klasičnega« obdobja ameriške jazzovske scene.
Vse članice so akademsko izobražene. Prepričane so, da je glasbeno izobraževanje življenjska naložba, saj jim nudi prostor za spoznavanje ljudi, novih idej, skupne igre in rasti. Z izobraževanjem pridobivajo širino, odprtost, svobodo, ki je bila od nekdaj motiv za ustvarjalni navdih umetnikov. Jazz Ladies slovijo tudi po dovršeni stilski podobi. Estetika vizualnega, tako kot slušnega, igra pri njih zelo pomembno vlogo, saj znatno oplemeniti glasbeno izkušnjo prisotnih.

Sobota, 19. januar 2019, ob 20.00, Dvorana Centra Nova Velenje
Oxana & La Banda

Zasedba: Oksana Pečeny Dolenc – violina, Andraž Frece – harmonika, Matic Dolenc – kitara, Jan Sever – klavir, Žiga Trilar – kontrabas

Na koncertu bo predstavljen nov projekt Oksane Pečeny Dolenc, v Sloveniji delujoče ukrajinske violinistke, ki je kot čudežni otrok svojo glasbeno pot začela v rojstnem Kijevu in po selitvi nadaljevala kariero v Sloveniji ter na mednarodnih odrih. Hči dveh odličnih glasbenikov je že zgodaj pokazala izreden talent ter ljubezen do glasbe in violine. Vpisana na posebno šolo za nadarjene je v otroštvu več časa preživela z violino kot z barbikami. Ob razpadu Sovjetske zveze je pri osmih letih skupaj z družino prišla v Maribor, kjer je kmalu postala lokalna atrakcija. Sledile so številne najvišje nagrade na državnih in mednarodnih tekmovanjih ter solistični nastopi z orkestri doma in na tujem. Oksana je danes koncertna mojstrica v SNG Maribor.
Nov projekt vrhunske violinistke združuje pet profesionalnih glasbenikov, dejavnih na slovenskem glasbenem prizorišču, ki navdih iščejo v klasiki, predvsem pri violinskih velikanih. V La Bandi pa izvajajo tango repertoar ter virtuozno violinsko etno glasbo, posebno madžarski čardaš, romsko, romunsko in slovansko glasbo.

Februar/marec 2019, ob 20.00, Dom kulture Velenje
Klemen Slakonja in Big band RTV Slovenija
Glasba v teatru – teater v glasbi

Klemen Slakonja – vokal, Big band RTV Slovenija, Lojze Krajnčan – dirigent

Big band RTV Slovenija je pod taktirko Lojzeta Krajnčana in v sodelovanju s Klemnom Slakonjo, dramskim igralcem, pevcem, televizijskim voditeljem in izvrstnim imitatorjem, ki je od leta 2010 član igralskega ansambla SNG Drama Ljubljana, ustvaril glasbeno komedijo presenečenj, ki so jo poimenovali Glasba v teatru – teater v glasbi. Prisluhnili bomo nekaterim največjim hitom Klemna Slakonje, parodičnim priredbam popularnih pesmi, s katerimi se predstavlja na svojem Youtube kanalu in dosegajo milijonske oglede. V uspešnicah porogljivo oponaša pomembne svetovne voditelje in politike (Ruf mich Angela, Golden Dump (The Trump Hump) in Put in, Put out) in našega filozofa Slavoja Žižka (The Perverted Dance). Poleg tega pa bo Slakonja kot eden glasbeno najbolj nadarjenih slovenskih igralcev zablestel tudi v pevsko zahtevnejših vlogah, na primer v operni ariji Torna A Surriento, v zmagovalni skladbi na izboru za Pesem Evrovizije leta 2017 Amar Pelos Dois, v vlogi Jana Plestenjaka, Magnifica, Modrijanov …
Big bandu RTV Slovenija bo dirigiral Lojze Krajnčan, ki je tudi idejni vodja projekta in avtor vseh priredb za orkester. Večer bo začinjen s Klemnovim humorjem in gledališkim pristopom do koncerta.

Sobota, 6. april 2019, ob 20.00, dvorana Centra Nova Velenje
Počeni škafi

Zasedba: Marjeta Prudič – vokal, Tadej Kovačič – kitara, Jakob Grčman – banjo, Primož Petohleb – helikon, Matevž Zlatnar – trobenta, Andraž Gnidovec – pozavna, Jernej Juren – ribežen

Počeni škafi so ulični swing bend iz Ljubljane. Navdihuje jih glasba tradicionalnega jazza, ki jo preigravajo nemuzejsko, živo in samosvoje. Nekaj pesmi so prevedli v slovenščino, v avtorski komadih pa se spogledujejo tudi s šansonom. Slovijo po dolgih koncertih, radi pa igrajo tako na ulicah kot v koncertnih in plesnih dvoranah. So mešanica nasprotujočih si elementov: starega in modernega, intimnega in razvratnega, elegantnega in eksplozivnega, poetičnega in razburljivega. Predvsem pa so nekaj, kar močno diši po ljubezni.
Zgoščenka z naslovom Stroj za sušenje solz vsebuje devet avtorskih pesmi, ki so ganljive in duhovite in si ne zatiskajo oči pred tem, kako zelo različni zadevi sta ljubezen in sreča. Izjemen vokal Marjete Prudič vas bo popeljal v svet čustev in hrepenenja, plesa, solz in veselja, v katerem si boste želeli dolgo ostati in iz njega zagotovo ne boste prišli nedotaknjeni.