05.03.2020

Mojstrski tečaj harfistke Tanje Vogrin

V Glasbenem društvu Musica nucis so februarja organizirali tridnevno delavnico in koncert. Dogodek je potekal pod mentorstvom mednarodno uveljavljene mezzosopranistke in harfistke Tanje Vogrin.

Eva Dolinšek

Eva Dolinšek in Tanja Vogrin
Foto: © Musica Nucis

V Glasbenem društvu Musica nucis smo ponosni na tridnevno dogajanje v mesecu februarju, ki je potekal pod mentorstvom mednarodno uveljavljene mezzosopranistke in harfistke Tanje Vogrin. Tanja se iz ljubezni do predklasične glasbe ukvarja predvsem z raziskovanjem zgodovinskih tehnik petja in igranja na historične tipe harf, kar jo je poneslo na znamenito Visoko šolo za staro glasbo Schola Cantorum Basiliensis v Švici, kjer je zaključila specializaciji iz historičnih harf in srednjeveške vokalne glasbe ter podiplomski študij ansambelskega petja. Tanja Vogrin je ena redkih interpretov po svetu, ki se sami spremljajo na harfi. Solistično in v raznolikih komornih sestavih redno koncertira po Evropi, bogate izkušnje pa v okviru svojega pedagoškega dela z navdušenjem deli z mladimi glasbeniki doma in v tujini. Od aprila 2016 je zaposlena kot profesorica baročnega petja in baročne harfe na oddelku za staro glasbo Konservatorija Johanna Josepha Fuxa, od oktobra 2019 pa poučuje tudi vokalni ansambel za staro glasbo na Univerzi za glasbo in uprizarjajočo umetnost, prav tako v Gradcu.

Nekaj vtisov mentorice tečaja, prof. Tanje Vogrin: »Zelo sem se razveselila povabila, da na Mirenskem gradu pripravimo pevski seminar na temo zgodnjega baroka, saj obstaja v Sloveniji še veliko prostora za razvoj ožjega stika s tem glasbenim obdobjem, in to tako pri izvajalcih kot tudi pri slovenski publiki. Na mojstrskem tečaju, ki je potekal tri dni, smo se ukvarjali predvsem z vprašanji o historični izvajalski praksi in njeni umestitvi v sodobni čas, o razlikah pri interpretaciji komorne, sakralne in operne baročne glasbe ter analizirali vire o okraševanju vokalnega repertoarja 17. stoletja. Udeleženci so vnaprej pripravili solistične točke, s katerimi smo se na seminarju intenzivno ukvarjali, naučili pa so se tudi nekaj novih ansambelskih skladb. Sadove našega dela smo predstavili na nedeljskem zaključnem koncertu v dvorani Gnidovčevega doma. Bila sem prijetno presenečena nad motivacijo in interesom slovenskih solopevcev in vesela, da sem lahko delila svoje izkušnje na domačih tleh. Iskreno se zahvaljujem profesorici Evi Dolinšek za pobudo, izvrstno organizacijo tečaja in odlično spremljavo na čembalu. Društvu Musica nucis pa želim veliko uspeha pri oživljanju baročne glasbe in upam na ponovno sodelovanje v prihodnosti.«

Na mojstrskem tečaju so bili poleg aktivnih prisotni tudi pasivni udeleženci, saj smo vsak večer obogatili s koncertom. Tako smo poslušalcem ponudili priložnost, da prisluhnejo vokalni glasbi baročnega obdobja. Na otvoritvenem koncertu je navdušila izjemna mezzosopranistka in harfistka Tanja Vogrin, ki jo je spremljala čembalistka Eva Dolinšek. Predstavila se je s skladbami C. Monteverdija, C. Caccinija, J. Dowlanda, J. H. Kapsbergerja in G. Frescobaldija. Tanja je s tehnično in interpretacijsko dovršenostjo pokazala izrazno moč, ki jo ima glasba zgodnjega baroka. Sobotni večer je bil v znamenju baročnih opernih arij, ki jih je izvedla baročna komorna skupina Musica nucis. Na nedeljskem sklepnem koncertu pa so se skupaj z mentorico predstavili udeleženci s programom, ki so ga intenzivno pripravljali na tečaju.