04.01.2021

N’toko pri Rdeči Ostrigi

V večernem soju praznika samostojnosti in enotnosti smo bili s koncertom N'toka priča kritiškemu oziru na aktualen družbeno političen status.

Miroslav Akrapović

N'toko
Foto: © Pri Rdeči Ostrigi

Vsakoletni tradicionalni Ostrigin maraton, ki poteka v prostorih škofjeloškega kluba Pri Rdeči Ostrigi v sodelovanju z Zavodom O, KŠŠ in KUD Jadran, se je letos zaradi protikoronskih zdravstvenih ukrepov odvrtel prek live streama. Med 21. in 27. decembrom so se zvrstili vsakodnevni kulturno umetniški glasbeni dogodki, ki smo jih lahko spremljali na priljubljenih spletnih platformah. Te so se letos izkazale kot nepogrešljivo telekomunikacijsko orodje za posredovanje živih nastopov v realnem časovnem okviru. Predzadnji dan Ostriginega festivala smo se znašli na koncertu N'toka, ki je bil kot vselej paša za ušesa in ob spretnem video kadriranju in režiji video ekipe KUD Jadran tudi za oči. N'toko je v svoji pripovedi neizprosen, brutalno iskren in neposreden ter zelo zahteven do poslušalca, ki mora biti zbran in osredotočen na lirični pretok misli in emocij. To nikakor ne pomeni, da je njegov nastop okostenel in da temelji le na dovršenem in izbrušenem besedičenju, ki mu resnično ni para na tej strani Alp. Ne; N'toko je poleg vsebinska dela tudi mojster bravuroznih zvočnih rešitev, ki ne le poglabljajo, kar je bilo izrečeno, temveč kumulativno zazibajo telo in duha.

V večernem soju praznika samostojnosti in enotnosti smo bili priče kritiškemu pogledu na aktualno družbenopolitično stanje ne le nas, ki prebivamo na tej grudi, temveč tudi širše. N'toko je v svoji pripovedi neizprosen, brutalno iskren in neposreden ter zelo zahteven do poslušalca, ki mora biti zbran in osredotočen na lirični pretok misli in emocij. To nikakor ne pomeni, da je njegov nastop okostenel in da temelji le na dovršenem in izbrušenem besedičenju, ki mu resnično ni para na tej strani Alp. Ne; N'Toko je poleg vsebinska dela tudi mojster bravuroznih zvočnih rešitev, ki ne le poglabljajo, kar je bilo izrečeno, temveč kumulativno zazibajo telo in duha. Tudi tokrat je bilo tako, prav užitek je bilo videti in slišati, s kakšno energijo se glasbenik razdaja na odru, energijo, ki se je prek zaslonov pretakala v zavetje naših domovanj. Dovolj je bilo njegov nastop poslušati bolj naglas, in že se je v določenih momentih dobesedno vzpostavila daljnosežna vez, ki jo vsi tako pogrešamo, ko vročično poplesujemo pred koncertnim odrom. A vseeno, kdor je želel videti in slišati, kako se streže vrhunskemu koncertnemu nastopu v glasbeni formulaciji one man banda, je bil N'Tokov večer Pri Rdeči Ostrigi pravi spletni naslov za to. 

Že na začetku smo bili opozorjeni, da se bo izbor skladb nagibal bolj na stran angleških besed, kar pomeni, da je središče N'Tokovega nastopa zasedel še vedno aktualen album Emirates in zgodnejša zvočno-lirična umetnina Mind Business. A se enostavno nismo mogli izogniti prazničnemu vzdušju, ki ga je glasbenik posredoval v stilsko zaokroženem triptihu skladb Yugoslavia, Slovenec sem in Ziq Ziq. Gibalno najbolj izostren vložek smo začutili ob izvedbi skladbe Minor Celebrity, ki nas je spomnila na plesno pogojene normalne koncertne večere in jutra. Za zaključek pa elektronsko in mehansko popolnoma dovršen trojček skladb Free Hugs, Enter Sandman in Emirates, ki je stopnjujočo energijo raztreščil po naših zaslonih. Zaslonih, ki so v teh časih okno, skozi katero prihaja do nas približek koncertnega ugodja in užitka. Toda (ne) bodimo optimisti oziroma kot to N'toko ubesedi v svoji skladbi Optimist: »... people who talk about the future have no imagination / yet rave about the past like it was a fucking spaceship …«