25.03.2012
Petkov STG je glasbenikom odpiral obzorja
Petek na STG-ju je zaznamoval gost Daniel Miller, delavnice so obiskovalci označili za »zelo zanimive in koristne v praksi«. Koncertni program: K4 je pokal po šivih.

Petek na STG-ju je zaznamoval gost Daniel Miller, delavnice so obiskovalci označili za »zelo zanimive in koristne v praksi«. Koncertni program: K4 je pokal po šivih.
Petkov program predavanj je glasbenike povabil na predavanje, ki je bilo več kot pomembno za stanje slovenske glasbene scene.
Predstavili so se SIGIC (Slovenski glasbenoinformacijski center), sledile pa so predstavitve SAZAS-a in IPF-a s smernicami za avtorje in izvajalce. O delovanju ter razjasnitvi avtorskih in izvajalskih pravic, o fonogramu, pasteh pogodb, o tem, kako preklicati prenos pravic, kako je s pravicami pri priredbah in drugem je iz zakonskega vidika razložil odvetnica, mag. Urša Chitrakar.
Zaključil je izjemni in neposredni predavatelj, dr. Jurij Žurej, direktor Urada za intelektualno lastnino. Dotaknil se je dileme upravljanja avtorskih pravic. Predstavil je tudi razmišljanja ob predlogu novega zakona o avtorskih pravicah in preizkus funkcionalnosti v praksi.
Apeliral je tako na glasbenike kot na kolektivne organizacije. Najpomembnejše sporočilo je bil poziv k sodelovanju – in da je potrebno ceniti svoje delo. Kolektivne organizacije bi se morale združit in sodelovat, kar bi hkrati pomenilo tudi manj stroškov za vse.
@http://www.youtube.com/watch?v=t6zTH5w0UeQ@
Popoldanski obisk pomembnega glasbenega poznavalca in ustanovitelja založbe Mute Records, Daniela Millerja, je pritegnil veliko množico obiskovalcev. Predavanje je imelo obliko intervjuja, ki ga je vodil Boštjan Tušek. Pogovor je segel v retrospektivo in primerjavo s stanjem danes. Razložil je svoje poglede na spremembe, ki jih je prinesel svetovni splet na založništvo, ter prihod sintetizatorja in kasneje samplerja na glasbo. Pojasnil je svoj način izbiranja glasbenih skupin, ki jih vzame pod svoje okrilje. Izkazal se je za prijetnega in zanimivega sogovornika. Poleg vsega pa ga je premamilo tudi koncertno dogajanje, ki je sledilo zvečer – zabaval se je z nami v klubu K4.
Okrogla miza na temo Glasbenik – poslovnež je bila že od začetka zastavljena sila zanimivo: na odrske stole je posadila glasbenega urednika radijske mreže Infonet, Tomaža Čopa, kreativnega direktorja Pristopa, Aljošo Bagola, Janeza Križaja, ki je predstavil vidik studijske produkcije, Nikolo Sekulovića kot predstavnika tako založnika kot glasbenika, glasbenega producenta Dejana Radičevića in Andraža Kajzerja iz neodvisne založbe / društva KAPA.
Na trenutke zelo vroča razprava se je dotaknila avtonomnosti glasbenika, razkola med ustvarjalnostjo in poslovnostjo ter vprašanja cenzure. Govorci so bili tudi pri tem predavanju neposredni in boleče realni. Izpostavljamo nekaj njihovih misli:
»Internet je izredno demokratično sredstvo, nisem pa prepričan, da je demokracija dobra stvar« (N. Sekulović, na STG, 23. 3. 2012)
»Trendi so prozac za mase.« (A. Bagola, na STG, 23. 3. 2012)
»Problem pri nas je delitev dela. Specifikacija mojega delovnega mesta bi bila v ZDA 7–9 poklicev« (J. Križaj, na STG, 24.03.2012)
»Apple je največji glasbeni konglomerat« (A. Bagola, na STG, 23. 3. 2012)
»MP3 predvajalnik omogoča vsakemu svoj radio« (T. Čop, na STG, 23. 3. 2012)
Razprava pa se je le zaključila optimistično. Vsi so se strinjali, da cenzura ne ustavlja ustvarjalnosti. Potrebno je delati naprej, okolje pa se pri nas počasi le spreminja, za kar je dokaz STG, nove glasbene oddaje, kot je Videozid (A. Bagola, na STG, 23. 3. 2012) in dober obisk na STG-ju, za kar upamo, da bo vsako leto večji.