30.08.2018

Pogovor z Brino Jež Brezavšček

V soboto, 1. septembra ob 20h, bo v galeriji Škuc v sklopu cikla Slavne neznane potekal pogovor s skladateljico Brino Jež Brezavšček.

Press info

Brina Jež Brezavšček
Foto: Žiga Culiberg

Cikel pogovorov in performansov Slavne neznane, ki ga moderira Nina Dragičević, predstavlja zvočne umetnice tukajšnjega kulturnega prostora. Gre za dogodke, kjer avtorice predstavljajo celostno;  tematizira se njihovo delo, delovne procese, kontekste ustvarjanja in biografska ter družbena ozadja. Pogovore gre razumeti v formi tribune, s čimer avtorice približajo javnosti.

Z avtorico se bo moč pogovarjati o njenem delu in pristopu k zvočnim umetnostim, prav tako pa bodo obiskovalci slišali izvedbo njenega novega dela, o katerem avtorica pravi takole: Tokrat vas vabim na vpogled v ustvarjalno delavnico s študijo za novo nastajajoče delo Nova žarenja v treh prelivih za Petzold kljunasto flavto in elektroniko. Družina nekaj različkov Petzold kljunastih flavta je nastala v 20. stoletju in je bila prvenstveno namenjena izvajanju basovskih partov v različnih sestavih. S cenovno ugodnejšo izdelavo, saj je cev instrumenta kvadratnega prereza izdelana iz vezanih plošč, so omogočili uporabo sicer dragih basovskih kljunastih flavt širši, tudi amaterski glasbeni sceni. Izkazalo pa se je, da so nekatere zvočne značilnosti novih instrumentov še posebej zanimive za sodobne skladatelje in je tako "Petzold" postal privlačen instrument za izvajanje novih del. Moja skladba v nastajanju je koncipirana v treh delih, v vsakem bo v ospredju ena izmed tipičnih zvočnosti Petzold kljunaste flavte. Tako boste najprej prisluhnili različnim barvnim niansam kratkih pokov zaklopk, ti so pri Petzoldih izrazito slišni, ter spremljevalnega elektronskega zvočnega pasu v kontrastni statičnosti clustra in elektronskega starega orodja, t. i. zanke. Sledilo bo izvajanje z glasovno artikulacijo, šumi, petjem ipd. skozi inštrument ob elektronskem deležu v vlogi dialoga in nazadnje del z multifoniki ter alikvotnimi nizanji v flavti, ob kateri je elektronski delež podporen – ta del je prvima dvema kontrasten in prinaša snope svetlobne jasnine. Na Petzold kljunasto flavto bo zaigrala Maruša Brezavšček, moja hči, ki študira kljunasto flavto pri slovitih umetnikih, Dorothee Oberlinger, Antoniu Politanu ter Pedru Memelsdorffu.
 
Biografija: Brina Jež Brezavšček je diplomirala iz kompozicije na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Urošu Kreku; študirala je tudi muzikologijo in klavir. Kasneje se je izpopolnjevala na mojstrskih tečajih za klavir in kompozicijo (Hrvaška, Madžarska, Avstrija) ter v elektronskih studiih (RTV Beograd, CIRM Nica, GRM Pariz). Njene skladbe so izvajali na festivalih za sodobno glasbo in koncertnih prizoriščih v Sloveniji, na Hrvaškem, v Italiji, Nemčiji, Švici, Franciji, Avstriji, Srbiji, Romuniji, Litvi, in Združenih državah Amerike. V njenem opusu je v ospredju predvsem komorna glasba, napisala je blizu 50 tovrstnih del. Poseben interes ima za vključevanje odrskih elementov. Občasno se posveča elektroakustični kompoziciji in delom za orkester. Piše tudi vokalno glasbo in dela za otroke in mladino. Njena glasba je zajeta v ospredju naprednega glasbenega razmišljanja s tehnikami in idejami, ki jih je povzela iz glasbene avantgarde poznega dvajsetega stoletja. Posebna moč glasbene materije je v modernih instrumentalnih postopih, ki jih skladateljica kombinira s subtilnim občutkom za kreiranje zvoka.
(Povzeto po Niallu O’Loughlinu iz spremne besede k avtorski zgoščenki).