06.03.2020

Vabljeni na pogovor z ustvarjalci štirih novih albumov založbe Klopotec - ODPOVEDANO

Albumi Milan Stanisavljević Quintet - Eastern Star, Bratko Bibič & gosti - Hommage à cliché, Jazzva in Harlem underground project - Live in Gromka bodo javnosti skozi pogovor z ustvarjalci predstavljeni 16. marca ob 11. uri na SIGICu. DOGODEK JE ODPOVEDAN.

SIGIC

Klopotec

Klopotec, založba z enim najbolj osupljivih, številčnih in žanrsko izjemno raznolikih katalogov glasbenih zapisov, je bogatejši za štiri nove izdaje. Debato bo moderiral Peter Baroš, njegovi gostje pa bodo: Bratko Bibič, Jasna Žitnik (Jazzva), Romildo Kumar (Harlem underground project) in Iztok Zupan, lastnik založbe in njen osrednji motor. 

Nekaj besed o ploščah za pokušino, več pa v ponedeljek, 16. marca, ob 11. uri, na SIGICu

Bratko Bibič & gosti & gostitelji: Hommage à cliché

Dvojni album predstavlja preplet izbranih posnetkov praviloma živih izvedb glasbenih del iz več koncertnih in glasbeno-scenskih projektov, ki jih je harmonikar in skladatelj Bratko Bibič v avtorskih in/ali (so)izvajalskih vlogah realiziral in posnel v obdobju od leta 2014 do leta 2018. Izdaja z izborom posnetkov in z njihovo post-produkcijsko obdelavo in smiselno ureditvijo v dva tematska sklopa aktualizira širok razpon in raznovrstnost Bibičevih avtorskih in izvajalskih produkcij in sodelovanje številnih domačih in tujih glasbenikov/ic (skupaj 50) pri raziskovanju in humornih, ironičnih, ne pa tudi ciničnih razmerjih avtorjev do glasbenih in drugih klišejev. Bibič tokrat obveznemu poudarku na harmonikarski glasbi na prvem albumu dodaja dobro mero kompleksnega drugo-glasnega zvočenja v okviru specifičnih koncertno-improvizacijskih obrednih struktur v drugem delu.

Naslov Hommage à cliché (Poklon klišeju) označuje temeljno zastavitev izdaje posnetkov, ki so glede na njihove skupne in razločevalne poteze smiselno umeščeni v dva sklopa/albuma.

I. »Harmonikarjenja«: nabor posnetkov zaključenih, večinoma striktno orkestriranih koncertnih izvedb skladb, pri katerih v instrumentalni sestavi prevladuje harmonika/akordeon, ki praviloma nastopa v parih v triu in dveh kvartetih ter kulminira v sedemnajst članskem harmonikarskem orkestru. V teh skladbah, med katerimi je tudi naslovna Hommage à cliché, se Bibič in sodelavci poigravajo z enako klišejskim glasbilom harmoniko na tankih in nevarnih mejah, ki ločujejo in povezujejo preprosto, domače, klišejsko, in kompleksno, tuje, neznano. V tem vmesnem, liminalnem, nikogaršnjem prostoru se gibljejo skladbe Bibiča v izvedbah B.B. The Madleys & gosti (SI, CH), B.B. & Dedley Woodleybears (A, CZ), tria »akk:zent« (A) in skladbe Otta Lechnerja in Paula Schubertha v izvedbi Die Wiener Ziehharmoniker(A,SI), v katerih Bibič nastopa kot (so)izvajalec.

II. »Obredovanje«: nabor posnetkov za izrazitim poudarkom na zvočenjih, individualnih ter skupinskih vodenih/odprtih improvizacijah v kontekstu dekonstrukcije obredov spominjanja, v tem primeru nedavnega obeleževanja 100. obletnice 1. svetovne vojne, katerih uprizoritveni kod se mdr. utemeljuje na pozabi-potlačitvi določenih umetnostnih praks, kot je to zvočna poezija in »arte dei rumori« italijanskega futurizma, (nemški, mednarodni) dadaizem. Osrednji segment repertoarja predstavlja re-kompozicija, preplet in mešanje delov posnetkov izvedb Bibičeve skladbe Memoires du soldat – referenca na Histoire du soldat Stravinskega kot nekakšne vodilne teme (leit motif), okoli katere je urejen nabor drugih skladb in zvočenj: Uvodna skladba: »Soči« (kantata) - glasba H. Sattner (1916) na besedilo S. Gregorčiča (instrumentalni uvod (akordeon) in odlomek z vokalnim kvartetom ob spremljavi akordeona) je po naši vednosti prva izdaja posnetka (dela) te skladbe sploh.

V izvedbi posnetih glasbenih del je sodelovalo približno 50 glasbenikov in glasbenic, povezanih v dve večji instrumentalni zasedbi: Die Wiener Ziehharmoniker (17), Bratko Bibič & The Madleys & gostujoči glasbeniki: (a)12, (b) 9, dveh instrumentalnih kvartetih: Bratko Bibič & Dedley Woodleybears, Javorca (Kravanja, Popržan, Kutin, Drašler; + 4 vokalni kvartet +10 ženski zbor ) ter več različnih manjših pod-zasedb od duetov do izstopajočih solističnih interpretacij (Schuberth), improvizacij in zvočenj (Tomažin, Atanasovski, Vollmaier, Popržan…).

Med sodelujočimi in gostujočimi glasbeniki in glasbenicami so med drugim bili in bile: Irena Tomažin, Ana Kravanja, Vasko Atanasovski, Boštjan Gombač, Tibor Kerekeš, Marjan Stanič, Aleš Rendla, Nino de Gleria, Samo Kutin, Vid Drašler, Eduardo Raon, Jelena Popržan, Janez Dovč, Jure Tori in dolgoletni Bibičev avstrijski soigralec harmonike Otto Lechner ter akordeonist mlade generacije Paul Schuberth.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Milan Stanisavljević Quintet  - Eastern Star

Milan Stanisavljević, jazzovski pianist in profesor na Konservatoriumu za glasbo in balet v Ljubljani, predstavlja svoj tretji avtorski album, po dveh ploščah, posnetih v triu, tokrat z večjo zasedbo:  Igor Matkovič - trobenta, Boštjan Simon - tenorski saksofon, Milan Stanisavljević - klavir, Nikola Matošič - bas, Pedja Milutinović - bobni.

EASTERN STAR je album avantgardne in moderne jazz orientacije, ki temelji na sodobnem harmonskem ter ritmičnem jeziku. Gre za glasbo svežega zvoka, ki se poslušalca dotika skozi virtuozne solistične vložke vseh članov sestava ter ponavljajoče se basovske linije. Glasbo odlikuje ustvarjanje različnih barvnih vzdušij, estetika minimalizma ter prepletanje zvoka klasičnega komornega ansambla s svobodno improvizacijo. 

------------------------------------------------------------------------------

Harlem underground project - Live in Gromka

Romildo Kumar:
"Ob razpustitvi benda Link der Wasser leta 1996, sem imel še veliko idej  v drugačnih glasbenih izražanjih. Že prej sem  poslusal raznorazne godbe; od jazza, trip hopa, flamenka, vsemogoče elektronike in improvizirano glasbo. Nabavil sem Boss-ov Dr 5 sekvencer ter mali Yamahin sampler Su-10. Imel sem staro, 18 kanalno miks mizo znamke Ram, ki jo uporabljam še danes. Mislim, da je letnik 1981. Nabavil sem si še Philipsov CD snemalnik in zgodba je bila spočeta. Računalnika nisem nikoli uporabljal in ga tudi danes zaenkrat ne. To pa zato, ker kot roker z izkušnjami v živem bendu nisem simpatiziral z računalniško miško.  S samplerjem sem hodil v cementarno Anhovo, ki je nudila obilico industrijskih zvokov za nadaljno obdelavo. Te sem po potrebi vključeval v skladbe. Ko sem snemal, je bil to vedno live act in vsak komad sem posnel 12x, po potrebi tudi veckrat. Po preposlušavanju posnetkov sem se odlocil za variacijo, ki mi je najbolj ustrezala in jo zvadil za špil. Sem nastopal na kar nekaj eventih: Stara elektrarna v Ljubljani, Break 21 kot suport modni reviji, v Rogu, Chanel Zeru, pa tudi po primorskih in italijanskih placih v bližini. Vsega se ne spomnim več. Čez čas je padla ideja, da začnem spet sodelovati s kitaristom Alešem Valentinčičem-Brdoncem, s katerim sva dobra prijatelja iz zgodnjih otroških let."

Album Live in Gromka je nastal oktobra 2019, ko sta Romildo Kumar in Aleš Valentinčič nastopila kot predskupina zasedbi Child Abuse v koncertnem ciklu Defonija v Gromki. 

------------------------------------------------------------------------------------

Jazzva

Jazzva je v svet vokalne glasbe vstopila že več kot pred desetletjem in v tem času dosegla zavidljivo število glasbenih dosežkov, med katerimi je morda najbolj odmevna lanska udeležba na tekmovanju za Evrovizijski zbor leta na Švedskem, na katerem so se uvrstili v finale in dosegli odlično tretje mesto. Zasedba na svoji poti raziskovanja človeškega glasu piše nove zgodbe, išče nove harmonije in se igra z različnimi glasovnimi barvami in zvočnimi učinki. Z vsako izvajano skladbo poskušajo člani zasedbe najti poseben odnos in jo čim bolj doživeto in pristno poustvariti za poslušalce. Februarja je Jazzva izdala svoj prvi album, ki so mu nadeli preprosto ime Jazzva. Album predstavlja prerez umetniškega dela vokalne sedmerice v zadnjih petih letih, na njem pa je svoje mesto našlo sedem skladb iz žanrsko in stilsko raznolikega repertoarja skupine. Med skladbami najdemo Jazzvino priljubljeno priredbo slovenske ljudske Zrejlo je žito izpod peresa umetniške vodje skupine Jasne Žitnik ter na državnem a cappella tekmovanju Sredi zvezd nagrajen aranžma slovenske klasike Nad mestom se dani Nataše Kocjančič. Na svoj prvi album je Jazzva izjemno ponosna, saj so vanj vložili velik del sebe. Predstavlja razvoj glasbenega jezika skupine preko raziskovanja različnih žanrov. Skozi nabor skladb in oblikovanje zvoka Jazzvo predstavlja v vseh niansah - od nežne melanholije slovenskih popevk do udarnih plesnih ritmov mednarodnih hitov.