25.01.2019

Zvočna razstava DrobljenjeLEDU / Cikel ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO

Zavod Cona v sklopu programa Steklenik predstavlja zvočno razstavo DrobljenjeLEDU (26. januar – 3. marec 2019), hkrati pa napoveduje cikel koncertov ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO.

SIGIC

Steklenjak Tivoli
Foto: arhiv Cona Zavoda

Zvočna razstava DrobljenjeLEDU

Delovanje radioCone je v zadnjih letih začrtalo partnersko sodelovanje z Botaničnim vrtom. Tako je prav, da z novo desetletko radioCona (od leta 2008 intervenira na frekvenci 88.8 MHz) vstopa v program Steklenik. Da bi izostrili posluh in poiskali mesto v kontekstu narave in umetnosti, načrtno združujemo ti okolji. V toplih pogojih rastlinjaka Tivoli se potopimo v oddaljeno poslušanje samotne zimske krajine in kristalnih vodnih struktur. Tako prenašamo izkušnje transponirane realnosti hibridnih pogojev od blizu in daleč.

DrobljenjeLEDU poteka v kontekstu radioCone, ki je nastala kot projektna občasna radijska postaja za sodobno umetnost. S projektom je Cona opozarjala, da je tudi radijska frekvenca javni prostor, in kot tak možen razstavni prostor. Že nekaj let se je vsakoletna FM razstava umeščala v zimski čas in poslušalcem zvočno in radijsko umetnost od bolj klasičnih prostorov uprizarjanja, prinašala tudi na dom. Tokrat ne pripravljamo FM razstavo, temveč bodo obiskovalci lahko skupinskemu zvočnemu delu DrobljenjeLEDU prisluhnili v Stekleniku.

Zvočni umetniki razpirajo svoje posnetke ledenih zimskih krajin in njihovih postopnih ali nenadnih sprememb. Na podlagi dogovorjene zvočne strukture, bodo med seboj sicer izjemno raznoliki zvočni umetniki – razlikujejo se tako v pristopu do ustvarjanja kot tudi v načinih zbiranja in izbiranja zvokov iz narave – izvedli skupinski dogodek v živo. Nastala bo edinstvena kompozicija bližne in oddaljene zimske krajine. Četudi ta prvenstveno evocira tišino in tako ustvarja pogoje za občutljivost senzorike, pa je tudi ta prepolna raznovrstnih zvočnih ambientov. Zvoki, ki režejo tišino. Še posebej takrat, ko se zaradi naravnih procesov (nenadnih temperaturnih sprememb) zgostijo – pokanje ledu. Hkrati so prav ti zvoki tudi tisti, ki razpirajo številna vprašanja o atmosferi, podnebnih spremembah, ekologiji in zvočni ekologiji in poslušalca senzibilizirajo preko zvočnega medija. Ta spekter akustike zimske zvočne krajine pod drobnogled postavijo zvočni umetniki kompozicije DrobljenjeLEDU.

Dogodki zvočne razstave DrobljenjeLEDU v kronološkem redu:

Sobota, 26. januar 2019 ob 12. uri, Steklenik v Rastlinjaku Tivoli, Ljubljana

Amper-o-mat, beepblip, Boštjan Perovšek, Bojana Šaljič Podešva, OR poiesis, Brane Zorman: DrobljenjeLEDU

Osemkanalno verzijo pripravljata Boštjan Perovšek in Brane Zorman

Otvoritev zvočne razstave, uvodnik Martin Marušič

Osemkanalna skladba ledene zimske pokrajine.

in

Simon Macuh: Ledeni Panet  Delavnica za otroke (7+)

Torek, 29. januar 2019 ob 19. uri, Steklenik v Rastlinjaku Tivoli, Ljubljana

Amper-o-mat, OR poiesis, Bojana Šaljič Podešva: DrobljenjeLEDU

Zvočni dogodek v živo

Izvedba zvočne kompozicije DrobljenejLEDU v živo, ki jo bodo zaradi prostorskih omejitev rastlinjaka Tivoli izvedli 3 od 6 avtorjev, sicer skupnega dela.

Sreda, 13. februar 2019 ob 20.uri, CUK Kino Šiška, Ljubljana

Donna Haraway: Story telling for earthly survival

dokumentarni film, izobraževalna projekcija

+ uvodno predavanje Katja Čičigoj

Projekcija filma Donne Harawaye je igrivo in zanimivo zastavljeno raziskovanje njenega življenja, vplivov in zamisli. Haraway pripoveduje s strastjo in pogosto zaide k stranskim zgodbam, film je strukturiran kot zaporedje pogovorov, ki ga je lastnoročno pomagala zgraditi, o različnih temah, vključno s kapitalizmom in antropocenom..

V uvodnem predavanju bo Katja Čičigoj predstavila avtorico ter osvetlila nekatere temeljne koncepte in njihov pomen za sodobno družbo.

O avtorjih kompozicije DrobljenjeLEDU:

Petra Kapš, nastopa pod umetniškim imenom OR poiesis, je magistra filozofije, umetnica, piska, kuratorka, deluje kot samostojna avtorica. Svoje delo tke vmes med umetnostjo zvoka, radia, časprostor poezijo, performansom, kritiško in esejistično refleksijo umetnosti, snovanjem ter organizacijo razstav in festivalov. Več: http://orpoiesis.blogspot.com/


Bojana Šaljič Podešva, skladateljica in glasbenica, ki se osredotoča na elektroakustično glasbo in komponira večkanalne skladbe ter skladbe, ki vključujejo obdelavo zvoka živih instrumentov v realnem času. Poleg samostojnih glasbenih del, pisanih za koncertne situacije, ustvarja še glasbo za dramsko in lutkovno gledališče, za plesne predstave, film ter druge avdio-vizualne projekte. 

Ida Hiršenfelder [beepblip] kuratorka in avtorica deluje tudi v polju zvočne in intermedijske umetnosti. Zanima jo zgodovina medijev, arhivi, njihovo izginevanje in medijska arheologija. Je članica DIY zvočnega kolektiva Theremidi Orchestra in soustanoviteljica Iniciative ČIPke.

https://beepblip.org/

Borut Peternel, ki nastopa pod imenom Amper-O-Mat, je skladatelj, glasbenik, umetnik in producent, ki pri svojem ustvarjanju uporablja predvsem predhodnika sintetizatorja oscilator.

https://www.culture.si/en/Amper-O-Mat

Boštjan Perovšek, glasbenik, skladatelj in oblikovalec zvoka, sklada eksperimentalno elektroakustično glasbo. Njegova posebnost je ustvarjanje bioakustične glasbe, ki temelji na zvokih živali, posebej žuželk. Igra tudi s skupino SAETA, ustvarja tudi glasbo za film, gledališče, performanse in multimedijske instalacije ter zvočne prostore za muzeje in galerije. 

http://www.perovsek.si/

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO (2019)

Torek, 5. februar 2019, ob 20. uri, CUK Kino Šiška, Ljubljana

Marko Batista (Slovenija) - Igor Stranglicky (Srbija)

Na prvem koncertu glasbenega cikla ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO se bosta predstavila kiparja in vizualna umetnika Marko Batista in Igor Stranglicky, ki svoje delo intenzivno širita v glasbeno sfero. V svojih glasbenih delih nizata vnaprej pripravljene in improvizirane zvočne teksture, v katerih se izmenjujejo ponavljajoči se mehanski in sintetizirani algoritmični elementi, kot so posnetki zvočnih krajin in procesiranih zvočil.

Ob dveh solo skladbah – Igor Stranglicky se bo predstavil z delom The Purgatory (2017) in Marko Batista s Concerto per Natura Morta (2019) – bosta ustvarjalca v Ljubljani ustvarila tudi delo Resonance Creek, ki nastaja kot zvočni dialog, v katerem vznika imaginarna krajina za imaginarni zvočni potok.  

Ponedeljek, 18. 2. 2019, ob 20.00, CUK Kino Šiška, Ljubljana

Kikiriki (Slovenija) - DIE! GOLDSTEIN (Španija, Nemčija)

Na drugem koncertu cikla se bosta predstavila mojstra noise drone glasbe DIE! GOLDSTEIN in Kikiriki, ki z osebnim artikuliranim pristopom v glasbo vnašata sveže socialno-politične vsebine in kontekste. Ustvarjalca skozi prostorski vakum širita masivno psihadelično gmoto in jo oblikujeta v avdiovizualno potovanje.

Ob njunih solo skladbah –Kikiriki bo izvedla novo delo Radio Drama, DIE! GOLDSTEIN pa Distopično utopijo (2017) – bosta ustvarjalca premierno izvedla skladbo Space Out, v kateri se sprašujeta kako izstopiti iz zemeljske toksične bolečine in prestopiti v sproščajočo praznino vesoljskega vakuma.

Tretji koncert cikla bo 22. maja z Anthonijem Paterasem...