28.04.2020

Iz moje poslušalnice: Ingrid Mager

Današnji glasbeni izbor vam je pripravila priznana kulturna novinarka.

SIGIC

Ingrid Mager
Foto: Matjaž Rust

There Be Monsters - Apure (The Ark, 2019)

Ingrid: Vodja zasedbe There Be Monsters saksofonist in skladatelj Boštjan Simon je glasbo svojega kvinteta sam opisal kot gibanje med znanim in neznanim, komponiranimi in povsem odprtimi zvočnimi krajinami, ki vsebujejo tudi zvočne aluzije na etno tradicije in sobivajo s sodobno klasično glasbo. Zadnjo in njihovo drugo skupno ploščo The Ark navdihujejo poliritmični ključi afriških Pigmejcev, arhaični blues in improvizirana glasba ... Recenzent plošče izpostavi še natančno in trdno ritem sekcijo, ki zna biti tudi pretanjena, minimalistična, v nosilnih melodijah kot improvizacijah pa se enakovredno izmenjujejo, dopolnjujejo in nadgrajujejo saksofon, vibrafon in trobenta. Posebno svežino v zven zasedbe vliva Luigi Vitale, ki tudi na vibrafon večkrat zaigra kot na kako staro ljudsko glasbilo, denimo gamelan, in z ostrimi ter mestoma tudi psihedeličnimi zvoki predstavlja dobro protiutež liričnima in občasno zasanjanima saksofonu in trobenti. Poleg Boštjana Simona in Luigia Vitaleja so v zasedbi še Mirko CisilinoGoran Krmac in Bojan Krhlanko (povzeto po recenziji Maria Batelića, Radio Študent, oktober 2019).

 

Darla Smoking - Harvest (Extinct, 2019, Kapa Records)

Ingrid: »Domača psevdo dub naveza Darla Smoking, ki jo tvorita odlično uigrana muzičarja domače podzemne scene, Brgs z bobni in Nac z elektroniko, na Extinct, svojem tretjem samostojnem albumu, ponujata zvočni potopis oziroma esej, ki skozi subtilne namige v naslovih in premišljeno umeščene semple godb globalnih kultur osvetljuje njihove politične boje ... V njuni glasbi je dogajanje zgoščeno predvsem okoli tolkalskih in sintovskih elementov ter posamičnih semplov, ki vsak po svoje definirajo karakterje skladb ... Extinct je tako obenem budilo in žalostnika; je vzvratno ogledalo, ki kaže odsev izumirajočega desetletja, v katerem smo spoznali, da je bila to morda poslednja era, osnovana na ideji stabilnosti, ki se je oblikovala ob padcu Berlinskega zidu. Kaj nam v smislu prenaseljenosti, naravnih katastrof, političnih nestabilnosti in predvsem okoljevarstva prinaša prihajajoča doba, ne ve nihče.« (iz recenzije Jaše Bužinela, Radio Študent, december 2019)

 

Gal Furlan - Strgane strani (Tišina je spregovorila, 2018)

Ingrid: 30-letni bobnar in tolkalec Gal Furlan iz Primorske je svojih dvajset let ukvarjanja z glasbo pred časom obeležil z izdajo albuma in knjige pod naslovom Tišina je spregovorila. Ta solo projekt nudi uro improvizirane solo glasbe z bobni in raznimi tolkali, vsestranski umetnik pa je v knjigo, ki jo je posvetil svojima hčerama, vključil tudi poezijo, slike in lastne razmisleke o svetu. Furlan se je učil od mojstrov djembe, predvsem pa ga je zaznamovala tolkalska in življenjska šola Zlatka Kaučiča, s katerim še vedno sodelujeta. 

 

Grad gori - Amerika (Grad gori!, 2018)

 

Ingrid: Trio Grad gori! obuja slovenske in evropske ljudske zgodbe v sveži ljudski maniri in s  tradicionalnimi folk motivi. V triu so pevka Brina Vogelnik, tekstopiska, glasbenica in pevka skupine Brina, Matija Solce, harmonikaš in lutkar, ter Barja Drnovšek, violinistka, improvizatorka in akademsko izobražena klasična glasbenica. Čutno in hkrati strastno.

»Iz srednjeveškega melosa albuma izstopa komad Amerika, ki z gostujočim tolkalistom Blažem Celarcem in Barjino violino orisuje zvoke z začetkov industrializacije ter nam z njimi skoraj vizualizira pokrajino s preloma 20. stoletja, ko je potekal veliki preseljevalni val Slovencev v Ameriko. Gre za dialog izseljenca, ki ga industrializiran novi svet razočara, saj raje kot da bi se 'v Ameriko preselil, bi se ne rodil'. Komad je prepesnjen v zborno slovenščino iz ljudske prekmurske pesmi Gda se dragi v Ameriko odpravla?, ki ga je na svojem albumu (Z)godbe v letu 2002 uglasbila tudi Katalena,« je zapisala recenzentka Radia Študent  Ana M. Korošec.

Katarina Juvančič: recenzija albuma Grad gori! (Odzven)

Katarina Juvančič: intervju z Brino Vogelnik ob izdaji albuma Grad gori! (Odzven)

 

Demolition Group & Helena Blagne - Dež (Neovangelij, 1998)

Ingrid: Album Neovangelij zasedbe Demolition Group danes sodi v zgodovino slovenske (alternativne rockovske) glasbe. Glasba z albuma in njeni protagonisti so takrat živeli tudi v Slovenskem mladinskem gledališču in celovečernem filmu Temni angeli usode, v obeh primerih so sodelovali z režiserjem Sašom Podgorškom, ki jim je prej in potem posnel še kar nekaj videospotov. Album je zaznamovala tudi ena najlepših slovenskih balad Dež, ki jo v duetu odpojeta Goran Šalamon in prva dama slovenske estrade Helena Blagne. Slovensko mainstream glasbeno sceno sta zaznamovala na način, kot sta pred njima na globalni ravni z Barcelono storila pevec zasedbe Queen Freddie Mercury in španska operna diva Montserrat Caballé.