25.07.2016

Portret nove glasbene generacije: Nika Gorič

Mlada mariborska sopranistka se trenutno mudi na Salzburških poletnih igrah, kamor si je pot utrla preko zahtevne avdicije v Londonu in je tik pred premiero Purcellove opere Vilinska kraljica.

Tanja Benedik

Nika Gorič
Foto: Gaja L. Kuntjak

Mariborska sopranistka Nika Gorič je diplomirala na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Grazu in magistrirala na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu. Tu je dobila tudi prestižno štipendijo Charles Mackerras Opera Scholarship za poglabljanje študija v šolskih letih 2015/16 in 2016/17 v razredu Lillian Watson in Jonathana Pappa, prav tako pa je prejemnica štipendije Ministrstva za Kulturo Repubilke Slovenije.

Je članica Academy Song Circle recitalov in redna solistka pri izvedbah Bachovih kantat pod okriljem Kohn Foundation Bach Cantata series. V izvedbi Royal Academy Opera je Nika konec oktobra, pod taktirko Jane Glover, debitirala z vlogo Susanne v Mozartovi Figarovi svatbi v Hackney Empire gledališču v Londonu. V opernih scenah Kraljeve akademije za glasbo se je predstavila v vlogah Nine Massenetovega Cherubina, Adele v Straussovem Netopirju, Despine iz Mozartove opere Cosi fan tutte in Adine iz Donizettijeve opere L’elisir d’amore, nazadnje pa je pela vlogo Ellen Orford v Brittnovi operi Peter Grimes. V času šolanja v Grazu je Nika nastopila v vlogi Barbrine v Figarovi svatbi (Le nozze di Figaro) W. A. Mozarta, kateri sta sledili vlogi Sandmana iz E. Humperdinckove Janko in Metka (Hänsel und Gretel) in Elisette v operi Tajni zakon (Il matrimonio segreto) Domenica Cimarose.

Med pomembnejše solistične nastope sodijo recital na prestižnem pianističnem festivalu Ruhr s Graham Johnsonom (Brahms's Liebeslieder Walzer); Symphony Hall Birmingham koncert s CBSO in Simonom Halsleyem prdvajano na BBC Radio 3 (Vaughan Williams Serenade to Music); Solo recital v King's Place (Berg 7 Frühe Lieder); solo kantata Jauchzet Gott in allen Landen J.S. Bacha v Duke's Hall v Londonu; izvedba izbora Schubertovih samospevov na prestižnem Oxford Lieder Festival v Oxfordu (Hollywell music room); predstavitev na BBC Radiu 3 z duetom iz Bachove kantate Ich hatte viel Bekümmernis

Na domačih tleh se je mlada sopranistka predstavila na Dobrodelnem koncertu Soroptimist v Unionski dvorani, Božično Novoletnem koncertu SNG Maribor, nastopila je na Dobrodelnem Miklavževem koncertu RTV Slovenija, prav tako pa je  sodelovala v okviru Festivala Maribor pri osrednjem projektu Ženska, pod taktirko Richarda Tognettija. 

Svoje znanje je izpopolnjevala na seminarjih priznanih pevskih pedagogov in pevcev kot so: Susan Bullock, Angelika Kirchschlager, Helena Lazarska, Matjaž Robavs in Sabina Cvilak. Pred kratkim je Nika debitirala na odru Wigmore Hall-a v sklopu javnih Masterclassov z Elly Ameling, nazadnje pa je bila udeleženka akademije festivala Verbier s Thomasom Quasthoffom.

Nika je pred kratkim postala članica YCAT (Young Classical Artist Trust), laskavi naziv, katerega si je priborila v finalu s solo recitalom v Wigmore Hallu. V mesecu juliju je debitirala v Händlovi Mesiji v Opéra National de Bordeaux; trenutno pa kot udeleženka Young Singers Project poje vlogo Titanije v Purcellovi Die Feenkönigin  v sklopu znamenitih Salzburških poletnih iger. V mesecu oktobru bo v Slovenskem narodnem gledališču Maribor nastopila v vlogi Norine v Donizettijevi operi Don Paquale.

Nekaj vtisov je Nika strnila tudi za SIGIC:

"Trenutno kot ena izmed srečne trinajsterice živim sanje. Polna prečudoviti vtisov sem v Salzburg prispela direktno iz Bordoja, kjer sem v Opéra National De Bordeaux pela solo v znamenitem oratoriju Mesija.

V teh dneh je Salzburg še posebej prepojen z umetnostjo. Biti del Salzburških iger je nekaj neverjetnega. Dandanes redko katero gledališče ne trpi finančne stiske. Salzburški festival s svojo tradicijo, uveljavljenostjo in veliko podporniki teh težav izgleda nima. Njihov slogan ostaja: "No is not an answer” – odgovor "tega žal ni mogoče izpeljati", ne obstaja. Možnosti, kako postati del Young Singers Projecta je več. Jaz sem se udeležila avdicije, ki je bila organizirana na Kraljevi akademiji v Londonu. Vsi, ki poglabljamo operni študij, smo dobili priložnost, da se pred več člansko komisijo predstavimo v svoji najboljši luči. Izmed vseh sva bila izbrana le dva. Tukaj lahko nadaljujem svojo umetnisko rast pa čeprav v času počitnic.

Vloga Titanije - vilinske kraljice - mi daje možnost, da k svojemu petju in igri dodam tudi ples, ki je bil 13 let pomemben del mojega vsakdana. Vsak dan si tako ponovno zavežem baletne copatke. Vilinska kraljica je novo komponirana opera Henrika Albrechta po motivih Henrya Purcella. Instrumentacija je inovativna, barvita in izrazna ter nam pevcem omogoča veliko svobode pri interprtaciji. Ves proces nastajanja predstave je bil čudovit. Od muzikalnih vaj, kjer je David - naš dirigent, s svojo jasno vizijo povzdvignil vse skupaj na višjo raven, do prijetnih kolegov, ki so neverjetno talentirani pevci in prihajajo iz vsega sveta, do kostumografije – med svojim nastopom v roku 5 sekund zamenjam 3 kostume, kar je tehnično predstavljalo velik izziv, a kot omenjeno, NI MOGOČE pri njih ne obstaja.

Do premiere nas loči le še nekaj dni. Izvedli bomo 8 ponovitev predstave, prav tako pa bom nastopila na javnih mojstrskih tečajih Ann Murray in Thomasa Hampsona. Mesec avgust bo še zelo zanimiv, prejela sem namreč dve dodatni nagradi, v obliki koncerta na Malorki in Festivalu v Ravelu. Takoj po Ravelu pa v Maribor, kjer v prvem tednu septembra začnemo z vajami za Don Pasquale. V SNG Maribor so mi zaupali vlogo Norine, prav tako pa bom v sklopu koncertov Festivala Maribor prevzela sopranski solo v Mahlerjevi Simfoniji št. 4."