17.08.2020

Portret nove glasbene generacije: Ema Bajc

Flavtistka Ema Bajc se trenutno mudi na turneji z Evropskim mladinskim orkestrom, s katerim je prav včeraj nastopila v Amsterdamu.

Tanja Benedik

Ema Bajc
Foto: Osebni arhiv

Flavtistka Ema Bajc je svojo glasbeno pot začela v Ljubljani in pri rosnih trinajstih letih prvič nastopila kot solistka z Vivaldijevim Koncertom za flavto s komornim orkestrom Slovenske filhamornije. Po zaključku šolanja na Konservatoriju za glasbo in Balet Ljubljana je študij nadaljevala na Akademiji za glasbo v Mainzu v Nemčiji. V času študija je bila praktikantka simfoničnega in opernega orkestra Mainz - Philharmonisches Staatsorchester Mainz.
Po štirih letih študija je diplomirala z odliko ter podiplomski študij vpisala na  Conservatorium van Amsterdam. V poletju 2020  je magistrirala v razredu izvrstnega solista in člana Kraljevega orkestra Nizozemske - Het Konjik Concertgebouw Orchestra, Kerstena McCalla.

Septembra 2019 je kot substitutka nastopila s Kraljevim orkestrom Nizozemske - Het Konjik Concertgebouw Orchestra pod taktirko Valeryja Gergieva.

V letu 2020 je Ema postala članica dveh izjemnih mladinskih orkestrov in sicer Gustav Mahler - Gustav Mahler Jugend Orchestra,GMJO ter mladinskega orkestra evropske unije - European Youth Orchestra, EUYO.

Redno koncertira kot solistka in gostuje kot substitut v profesionalnih orkestrih. Je ponosna soustanoviteljica edinstvenega kvarteta flavt na Nizozemskem Canal City Flute Quartet, s katerim bo letos nastopila na prestižnem poletnem festivalu »Grachtenfestival« v Amsterdamu.

Prav tako se Ema veliko posveča koncertom, ki so namenjeni najmlajšim. V preteklosti je z enim od le tih sodelovala z baletnimi plesalci nacionalne nizozemske opere in baleta, trenutno pa ustvarja popolnoma novo predstavo za najmlaše, kjer se bo s skupaj s sočlani Canal City Flute Quareta prelevila tudi v igralko.

Ema Bajc: »Žal mi je situacija s Covid-19 od marca naprej porušila kar nekaj načrtov. V tem času je bila predvidena spomladanska turneja z EUYO orkestrom, tej pa bi takoj zatem sledila še turneja z GMJO orkestrom. Skupno šest tednov čudovite glasbe, odličnih mladih glasbenikov, vrhunskih dirigentov ter najboljših evropskih koncertnih dvoran. Ko sem že mislila, da je vsega hudega konec je sledil še drugi »koronski« val, ki je povzročil odpoved tako željene poletne turneje z GMJO orkestrom. Tragedija! Izgledalo je,  da bo glasba utihnila in da se še dolgo ne bomo vrnili v koncertne dvorane, vendar se mladi glasbeniki ne damo.

EUYO je organiziral prav posebno turnejo tako, da je omogočil koncertiranje v večih državah  sočasno. Meni je bila sreča mila in sem dobila čudovito priložnost, da sem kot solistka izvedla skladbo C. Debussyja Syrinx v veliki dvorani Concertgebouwa. Koncert v Amsterdamu je bil 16. avgusta. Igrati v dvorani s slovesom dvorane z najboljšo akustiko, in to solo! To so sanje vsakega flavtista.

Prihodnost pa bo od sedaj naprej odvisna od razmer ter razvoja pandemskega stanja. Želja je osvojiti mesto v orkestru in še naprej sodelovati s komornimi zasedbami ter čimveč ustvarjati in poustvarjati.«