20.04.2018

Implozija revolta

Rockovski trio Sintetika se drži utečenega križanja punk srditosti z metalurškimi prijemi. Ta kitarski crossover zasmrdi po hard coru s preloma osemdesetih v devetdeseta in napol arhaično veje po liniji nažigaških bendov, kot so (bili) Suicidal Tendencies, Hell’s Kitchen, Biohazard, a še preden je trend preskočil na nu metalske poskočnice.

Igor Bašin

Katarza.si

Sintetika

Katarza.si

samozaložba
2017

Še pomnite, kako so vzkipele vstaje na Slovenskem in se razpršile v prazno upanje?! Čeprav se je vse skupaj zgodilo včeraj, je to že v reciklaži zgodovinske pozabe. Kot dokument časa in v opomin pa je ostalo na srečo kar nekaj pesmi in plošč, nastalih in posnetih v vihri dvignjenih vil in jeze proti elitam. Taki so Dežurni krivci s ploščo Fakti, Odpisani s Šah matom, Besne pesmi Ane Pupedan z Janijem Kovačičem, Kombinatke, Niet, Pink Panker, Demolition Group, kantavtorji … In sem lahko prištejemo še prvenec kočevske Sintetike

Lani objavljena plošča pomenljivega naslova Katarza.si je bila posneta v času vstajniškega zatona leta 2014. Ne glede na tri leta miksanja in zavlačevanja z uradnim izidom je plošča preživela zob časa in v novih post-časih sprenevedanja, pozabe in ignorance ostaja direktna in neprizanesljiva. Razgalja potrošniško družbo in stisko izgubljenosti med izzivi in depresijami, porazi in zarotami, obiljem in lakoto, bojem in trpljenjem, nasiljem in apatijo. Bolj kot v napad na obstoječi red je introspektivno usmerjena k individualnemu doživljanju sveta okoli nas. S preizpraševanjem vloge navadnega človeka v družbenem okolju in pretresom njegove (ne)moči v svetu pokvarjenosti in dvoličnosti se naslavlja na posameznika. Čeprav nakazuje na neizhodnost in je zato dokaj črnogleda, gre še zmeraj za močan krik upora in poziv, da je za spreminjanje sveta na boljše treba začeti pri sebi, na osebni ravni.

Rockovski trio Sintetika se drži utečenega križanja punk srditosti z metalurškimi prijemi. Ta kitarski crossover zasmrdi po hard coru s preloma osemdesetih v devetdeseta in napol arhaično veje po liniji nažigaških bendov, kot so (bili) Suicidal Tendencies, Hell’s Kitchen, Biohazard, a še preden je trend preskočil na nu metalske poskočnice. Ob hardcorovski robustnosti napada z rockovsko trdoto in metalskim trashem. V oceni letošnje kompilacije Punk Rock Val sem si Sintetiko dovolil označiti za kočevski odgovor na prleške Dežurne krivce. Plošča Katarza.si razpre širši pogled na govorico tega tria, skozi katero ob angažiranosti metliške skupine Indust-bag in Nietovske spevnosti veje tudi močan kočevski pridih, pravzaprav ponos velike glasbene družine na razgibano življenje in solidarnost Društva kočevskih glasbenikov. Skupaj s Pankeroschi, NčOdNč, Jaguar Februar in Charlie Butter Fly tvorijo krog trših kočevskih rockovskih bendov. S ploščo Katarza.si se tako še utrjuje lokalna samoniklost te skupnosti. K temu sta svoj delež prispevala Gašper Oražem – Gagi iz NčOdNč, ki je posnel komade, in Jasmin Alibegić – Jess Davy, mastermind hiperproduktivnega SorrowStudios, ki jih je zmiksal in masteriziral. Komadi so bili posneti na prvi šus, kar jim je dolilo prepotrebne surovosti, kar pa je bil potem velik izziv za miks, ki je bil prisiljeno speljan na direktnost. Skozi ploščo se v tem pokaže šibkost končnega izdelka, saj silovitost in neposrednost izgubita na moči. Prek balasta srditega navala kitarskega hrušča in besa se energija sporočilnosti razprši. Ne zmanjka ji idej, pač pa dramatičnosti, stopnjevanja oziroma zniževanja napetosti. Tako plošča prej implodira kot eksplodira, kar je pomenljiv in simptomatičen namig na (ne)moč revolta in tudi katarze danes.