23.05.2019
Brezčasje
Koncertna poslovalnica Narodnega doma Maribor je napovedala velikopotezni program kulturnih dogodkov za sezono 2019/2020.

Mariborska Koncertna poslovalnica vsako pomlad ob koncu glasbene sezone že tradicionalno pripravi novinarsko konferenco. Na letošnji je njena umetniška voditeljica, Barbara Švrljuga Hergovich, napovedala zanimiv in raznolik program, ki je svojevrstni uvod v zaznamovanje 250. obletnice rojstva Ludwiga van Beethovna v letu 2020.
Ustaljena praksa znanih evropskih in svetovnih festivalov klasične glasbe je, da načrtujejo in izbirajo nastopajoče nekaj let vnaprej. Tako smo bili nadvse veseli novice, da so že zdaj določeni programi, ki bodo slovenskim ljubiteljem klasične glasbe omogočili, da vidijo in slišijo uveljavljene tuje izvajalce, soliste in dirigente; tako domače umetnostno občinstvo ohrani stik s sodobnimi evropskimi in svetovnimi tokovi na področju klasične glasbe. Ob tem pa je treba nujno poudariti tudi delež domačih umetnikov, ki enakovredno prispevajo k temu, da »glasba seže daleč čez lepoto in z raznolikostjo svojega jezika prevzema in vznemirja ljudi« (Nikolaus Harnoncourt, iz uvodnika programske knjižice KP). Z izborom glasbenikov, ki s svojim stremljenjem k prepričljivim glasbenim interpretacijam sledijo idealom pristnosti, srčnosti in samosvoje miselnosti, so snovalci letošnjega programa upravičili naslov, ki so ga izbrali za napovednik: Brezčasje.
Snovalci programa so program razdelili v tri cikle: Orkestrskega, Komornega in Mladinskega. Uvod v Koncertni cikel je namenjen nastopu Festivala Maribor 2019 s Haydnovo filharmonijo pod vodstvom dirigenta Barnabasa Kelemana. S solistom Nicolasom Altstaedtom bodo izvedli dela Haydna, Schuberta in Dmitrija Šoštakoviča. V začetku oktobra bo Maribor gostil Komorni orkester iz Basla, ob izvedbah katerega je mariborska publika že imela priložnost uživati preteklo sezono. Tokrat bo orkester pod vodstvom gostujočega dirigenta Giovannia Antoninija in izjemnega poljskega virtuoza Piotra Anderszewskega izvedel Mozartov Koncert za klavir in orkester št. 12 v A-duru in Schumanov Koncert za klavir v c-molu. Začetek praznovanja 250. obletnice Beethovnovega rojstva bo zaznamovala izvedba Simfonije št. 5 z Nemškim narodnim mladinskim orkestrom, ki deluje pod botrstvom Berlinskih filharmonikov. Mlade glasbenike bo tokrat vodil svetovno priznani in izkušeni Lothar Zagrosek, ki je poleg Beethovna v spored vključil tudi sodobno skladbo Tenebrae za veliki orkester švicarskega skladatelja Klausa Huberja. V sklopu Orkestrskega cikla bomo v nadaljevanju glasbene sezone imeli priložnost slišati še Nürnberške simfonike v družbi z legendarnim angleškim pianistom in dirigentom Howardom Shelleyjem. Med drugim bomo slišali Mendelssohnov romantični Prvi klavirski koncert ter izstopajoče delo angleške glasbe, variacije na izvirno temo za orkester Enigma Edwarda Elgarja. Ob koncu sezone sledi še en poklon nemškemu glasbenemu velikanu – Beethovnov Koncert za klavir in orkester št. 2 v interpretaciji mladega pianista Jana Lisieckega in Beethovnovega orkestra iz Bonna pod dirigentskim vodstvom Dirka Kaftana.
Komorni cikel bo v neobičajnem okolju Minoritske cerkve odprl pihalni kvintet Slowind z gostoma, dirigentom in skladateljem Stevenom Loyem ter sopranistko Mario Pönicke. Nastop bo v znamenju sodobne slovenske ustvarjalnosti: predstavljeni bosta deli Almost a Loneliness za sopran in pihalni kvintet Urške Pompe ter Obrisi in sence Nine Šenk. Poklonu Beethovnovi glasbeni genialnosti bomo priče v izvedbi Tria con Brio iz Københavna, ko bo v začetku decembra koncertiral s Klavirskim triom v D-duru. Na Danskem delujoči glasbeniki Soo-Jin Hong (violina), Soo-Kyung Hong (violončelo) in Jens Elvekjaer (klavir) so v dvajsetletnem delovanju ustvarili svoj stil interpretacije komorne glasbe v duhu današnjega časa z dosledno spoštljivostjo do oddaljenih glasbenih obdobij, v katerih je ta glasba nastajala. Ameriški Kvartet Dover bo naslednji biser v verižici Beethovnove zapuščine: obeta se nam žlahtna izvedba Beethovnovih, Brittnovih in Hindemithovih godalnih kvartetov. V pomladnem času bo priljubljena Beethovnova glasba zaživela v izvedbi slovenskih umetnikov, in sicer violinista Žige Branka in pianista Petra Milića. Komorno sezono bosta zaključila glasbenika svetovnega formata in redna gosta, violončelist Daniel Müller-Schott in pianist Simon Trpčeski, ki bosta v raznolikem sporedu predstavila dela Johannesa Brahmsa, Antona Weberna, Roberta Schumanna in Richarda Straussa.
Program Mladinskega cikla za leto 2019/2020 je namenjen vsem starostnim skupinam od prve triade osnovne šole do srednješolcev. Cilj omenjenega cikla, kot so prireditelji zapisali v napovedniku, je približati glasbeno umetnost mladostnikom in jih vzgajati v glasbenem duhu, da bi ti kasneje, v zrelejših letih, postali obiskovalci koncertov Orkestrskega ter Komornega cikla. Zanje so s pretanjenim občutkom izbrali program, ki ga odlikuje sodobna svežina, utemeljena na izkušnjah, znanju in dosežkih glasbenih ustvarjalcev in pedagogov. Z mladimi se bodo v prihajajoči sezoni prvi družili izvrstni glasbeniki in profesorji Konservatorija za glasbo in balet v Mariboru; tema bo popularna glasba pod naslovom Orion Saksofon, Mesec Kontrabas. V nadaljevanju se nam obeta glasbena izkušnja pihal, trobil in godal, ko bo eden najvidnejših slovenskih hornistov, Boštjan Lipovšek, s projektom Plesni prepih mladim približal plesno glasbo različnih obdobij. Slovenska ustvarjalca violinist Žiga Brank in čelist Milan Hudnik negujeta pedagoški pristop, ki na poučen ter zabaven način ponuja glasbene vsebine; mladim obiskovalcem bosta predstavila slovensko glasbeno ustvarjalnost v delu Minute zgodbe Bojana Glavine. Z odmevnim naslovom Džumbus slovenski raziskovalec zvoka Peter Kus nagovarja mlado občinstvo – želi mu privzgojiti razumevanje za ustvarjalnost, domišljijo in izvirnost, ki se v vsakdanjem življenju napačno razume kot moteča drugačnost v komunikaciji posameznika z okoljem. Sporočilo zgodbe, ki jo obljublja Kus, do gledalca prihaja preko zvoka različnih glasbil. Vzgojni in izobraževalni naboj Mladinskega cikla se bo zaokrožil s spoznavanjem kitare kot najbolj priljubljenega inštrumenta mladih. Odlični kitarist Igor Leonardi pod naslovom Na kitaro o kitari pripravlja pregled palete ključnih kitarskih skladb skozi glasbeno zgodovino.
Če za zaključek poiščemo rdečo nit glasbenih dogodkov v sezoni 2019/2020, se zlahka strinjamo z besedami voditeljice programa Barbare Švrljuga Hergovich, da izbrane glasbene dogodke povezuje Beethovnovo sporočilo brezčasnosti v umetnosti. Z dobrim izborom repertoarja in izvajalcev glasbenih del pa dodajamo življenju bogastvo, globino in veselje.