10.10.2022
Festival slovenskega filma Portorož - Festivalska druženja
Med 25. in 30. oktobrom 2022 se bo v Portorožu odvijala 25. edicija Festivala slovenskega filma. V okviru festivala bo potekal tudi skrbno načrtovan večerni glasbeni program, katerega kurator je glasbeni poznavalec Brane Rončel.
25. FESTIVAL SLOVENSKEGA FILMA
PORTOROŽ, 25. - 30.10 2022
FESTIVALSKA DRUŽENJA
Sreda, 26. oktober 2022 ob 22. uri, Razstavišče Monfort - Portorož
DJ Brane Rončel (Funk, R&B, Soul, Afrika, Brazilija, Kuba, Latino ...)
Brane Rončel je TV in radijski voditelj, umetniški vodja festivalov jazza doma (zadnji 'Jazz festival Piran/Portorož' se je zgodil letos med 5.majem in 14. julijem) in v tujini, producent, DJ, slikar, scenograf, grafični oblikovalec, fotograf in avtor mnogih intervjujev z domačimi in največjimi tujimi mednarodno priznanimi umetniki. Vsebina njegovega nastopa v vlogi DJ-ja bo prepletanje različnih glasbenih žanrov z obilico plesnih ritmov: funk, r&b, soul, reggae, latino, glasba Afrike, Brazilije, Kube...Srečali se bomo torej z vsebinami, ki smo jih v zadnjih desetletjih spremljali v njegovih radijskih, TV ali koncertnih komuniciranjih.
Aktualno radijsko komuniciranje na začetku in koncu vikenda:
'Rončel na Obali'
Vsak petek od 19.30 - 21.00 - Radio Koper / Oddaja letos praznuje 15. obletnico
'V nedeljo zvečer z Branetom Rončelom'
Vsako nedeljo od 20.00 - 22.00 / Prvi program Radia Slovenija
Četrtek, 27. oktober 2022 ob 22.30, Razstavišče Monfort - Portorož
Leonart (Pop, Rock, Funk, Dance)
Zasedba: Sebastijan Lukovnjak, vokal, kitara; Andrej Knehtl, kitara, vokal; Martin Počkar, bas kitara, vokal; Marko Brvar, bobni; Blaž Korez, konge, tolkala
Posebna gosta: Grega Kozar, saksofon; Tomaž Gajšt, trobenta, krilovka
Leonart je organizem svoje vrste. Andrej Knehtl, Sebastijan Lukovnjak, Marko Brvar in Martin Počkar so leta 2014 združili moči, da bi ustvarili kreativni presežek, ki se je pred šestimi leti udejanjil na prvem CD-ju in jih je ponesel Visoko v nebo. Z albumom Vrh sveta so svoji glasbi, ki je preplet več žanrov, dodali novo dimenzijo, nedavni izid izštekanega albuma pa je akustični vrhunec štajerskih mojstrov polnokrvnega pop rocka.
Petek, 28. oktober 2022 ob 22.30, Razstavišče Monfort - Portorož
Ana Pupedan (Rock)
Zasedba: Simon Avsec, vokal, violina, mandolina; Boštjan Požar, kitara; Peter Žnidaršič, bas; Marko Doles, bobni, vokal
Glasbo skupine Ana Pupedan bi lahko označili kot fuzijo različnih glasbenih vplivov, ki še najbolj domujejo v rokerski sferi. Njihovi glasbi dodajo poseben čar besedila, katerih osnovna značilnost je luciden pogled na življenje in družbeno dogajanje. Besedila so velikokrat začinjena s pristnim pivškim narečjem, kar poudarja pripadnost in vpetost v lokalno okolje.
Sedmega novembra letos bodo pupedanci praznovali 30 let delovanja v nespremenjeni zasedbi, kar je na slovenski glasbeni sceni bolj redkost kot pravilo. V pupedanski zasedbi so torej že tri desetletja Boštjan Požar-kitara, Simon Avsec-vokal, violina, Peter Žnidaršič-bas in Marko Doles-bobni.
V tem času je Ana Pupedan dodobra prekrižarila Slovenijo in odigrala več kot tisoč koncertov. V tujini so nastopali med drugim v ZDA, na Danskem, v Belgiji, Italiji, Avstriji, Ukrajini, Bolgariji, na Hrvaškem, v Srbiji, Makedoniji in Bosni ter Hercegovini. Letos junija so gostovali v Sarajevu, kjer so 24. junija praznovali Dan državnosti in nastopili na prireditvi v organizaciji veleposlaništva Republike Slovenije v Sarajevu. Naslednji dan pa nastopili v legendarnem sarajevskem klubu AG.
Pred kratkim so v studiu JORK v Dekanih pod budnim ušesom producenta Jadrana Ogrina, sicer legendarnega basista številnih pionirskih zasedb, med katerimi so Kameleoni, September, Karamela, Halo…, posneli dvanajst novih skladb, ki so izšle na petem studijskem albumu Naši v kantini in bodo predstavljene na jesenski promocijski turneji. Tradicionalni, velik koncert z gosti bo 12. novembra v športni dvorani Skala v Pivki.
Ana Pupedan je skozi celotno obdobje delovanja naklonjena raznim transformacijam in se pojavlja pod različnimi imeni. Najbolj znan odvod v etno vode se imenuje Ante Upedanten Banda, v tej zasedbi isti člani igrajo na ljudska glasbila, kot so violina, tamburaška berda, akustična kitara in boben, obešen čez ramo. Sicer se v zadnjih letih v tej podobi redkeje pojavljajo, saj prvenstveno stremijo k ustvarjanju in izvajanju lastne avtorske glasbe. Ana Pupedan nastopa tudi v akustični verziji, na koncertih pa se kdaj pa kdaj prelevi tudi v vokalno zasedbo Anademski Pupevski Pulpet in zapoje A-capella.
Tako kot so pestre raznorazne frakcije, v katerih se pojavlja, je pestra tudi njihova glasba, ki z veseljem meša in vključuje različne glasbene stile. Pupedanci so najbrž ravno zaradi vplivov močne alternativne scene v devetdesetih izoblikovali svoj glasbeni stil in pomešali duh tistega časa v lasten izraz, s katerim še danes razveseljujejo in zabavajo publiko različnih generacij. Na njihove koncerte prihaja generacijsko nehomogena publika, ki ni specifično vezana na samo en glasbeni stil.
Basist Peter Žnidaršič je leta 2017 ob 25. obletnici benda po koncertu v Pivki za Primorske novice povedal: »Res je dragoceno, ko vidiš, da v tej brezčutni kapitalistični blodnji ljudje niso izgubili medsebojne povezanosti pristne vedrine. Še je upanje.«
Nismo več v letu 2017, a tudi nova 30. obletnica z izidom albuma še vedno prinaša upanje. Kaj več si je v časih, ki jih živimo, težko želeti.
Sobota, 29. oktober 2022 ob 22.30, Razstavišče Monfort - Portorož
Camilla George (Afrika, Funk, Jazz, Rap)
Zasedba: Camilla George, saksofon; Sarah Tandy, klaviature, klavir; Daniel Casimir, bas; Rod Yougs, bobni
Camilla George, rojena v Eketu v Nigeriji, se je že od malih nog zanimala za glasbo, zlasti za zlitje afriške in zahodne glasbe. Odraščala je ob poslušanju Fele Anikulapa Kutija, Jackia McLeana in Charlieja Parkerja. Ko je bila stara 11 let, je začela igrati saksofon, zmagala na glasbenem tekmovanju in za nagrado prejela obiskovanje tečajev igranja saksofona.
Camilla je študij nadaljevala pri številnih velikanih jazza, kot so saksofonist Jean Toussaint (znan po sodelovanju z Artom Blakeyjem), z angleškima glasbenikoma Julianom Siegalom in Martinom Speakom na Trinity College of Music, kjer je magistrirala iz jazzovskega igranja, leta 2011 pa je prejela tudi štipendijo za izjemno uspešnost The Archer.
Leta 2009 se je pridružila nagrajeni skupini Jazz Jamaica in v jazz klubu Ronnieja Scotta nastopila s posebnim gostom Ernestom Ranglinom.
Leta 2014 je oblikovala lasten projekt, ki je bil dobro sprejet pri kritikih in v katerem je predstavila zvezde nove jazzovske scene Združenega kraljestva. Camillin debitantski album Isang (izgovarja se e-sang, kar v njenem maternem jeziku ibibio pomeni potovanje) je prejel velik odziv kritikov, The Evening Standard pa ga je poimenoval ‘The Golden Girl of Jazz’. Sledil je album The People Could Fly, ki je izšel septembra 2018 in vključuje posebnega gosta Omarja ter trenutno zelo priljubljeno kitaristko Shirley Tetteh; Financial Times in Jazzwise, če naštejemo le nekatere, sta mu podelila 4 zvezdice. Album in Camilla sta bila predstavljena na več ključnih seznamih radijskega predvajanja, kot je npr. State of Jazz.
Camillina ljubezen do zlivanja afriške in zahodne glasbe z namenom ustvarjanja svojega edinstvenega sloga je ključni razlog, zakaj je poleg vrstnic, kot so Nubya Garcia, Shabaka Hutchings in Zara McFarlane, stalnica na novi londonski jazz sceni. Njena glasba je hipnotizirajoča mešanica afrofuturizma, hip hopa in jazza. Camillina glasba je politično angažirana in močno povezana z afriško zgodovino, zlasti s suženjstvom. Njen najnovejši album Ibio-Ibio (Ever-Records 2022), ki ga bo seveda promovirala na nastopu v Portorožu, obravnava zgodbe, ki so jih sužnji prenašali na svoje otroke skozi generacije, in je, čeprav poln žalosti, v bistvu zgodba o upanju za temnopolte in človeštvo, da bomo lahko nekega dne živeli skupaj v harmoniji.
Skupina je sodelovala ob izdaji albuma saksofonista in multi-instrumentalista Courtneyja Pina, na katerem je nastopil britanski neo-soul pionir Omar, v gledališču The Barbican, nastopala pa je tudi na festivalu Love Supreme ter na jazz festivalu v Cheltenhamu. Leta 2017 so otvorili londonski jazz festival v Cadogan Hallu skupaj z Dee Dee Bridgewater, ki je bila tako navdušena, da je pripomnila: “Svet je varen, ker imamo Camillo!” Camillin nastop v okviru londonskega jazz festivala EFG je Jazz Journal opisal kot »resnično nepozaben koncert ... superzvezde jazza v nastajanju«, London Jazz Review pa je govoril o »zrelih in domiselnih skladbah v kombinaciji z nekaj prefinjenimi saksofonskimi solističnimi pasažami.
Tudi v okviru londonskega jazz festivala EFG je Camilla nastopila na King's Place pred zelo hvaležnim občinstvom, koncert pa je v živo prenašal BBC Radio 3. Poleg tega je bila Camilla leta 2017 in 2018 nominirana za nagrado Urban Music Award za najboljšo jazzovsko izvajalko.
V Portorož prihaja Camilla v sklopu evropske-promocijske turneje njenega novega albuma po nastopih v Parizu (Le Duc des Lombards), Milanu (Blue Note), Amsterdamu (Bimhuis)…To bo njen prvi nastop v Sloveniji.