10.03.2020
Nove izdaje ZKP RTV Slovenija
Mojca Menart, vodja založniške dejavnosti pri ZKP RTV, je v prijetnih pogovorih z izvajalci predstavila kar deset novih edicij, ki so izšle v zadnjem letu.

Ob 50-letnici delovanja je nastal digitalni album Pol stoletja Akademskega pevskega zbora Kranj. Mija Aleš, dolgoletna članica zbora in nekdanja predsednica, je povedala, da se je v zboru zvrstilo preko 400 pevcev, ki so odpeli 1000 različnih vokalnih in vokalno-inštrumentalnih skladb vseh glasbenih slogov domačih in tujih avtorjev. Med njimi je bilo mnogo prvič predstavljenih slovenskih zborovskih del. Pevci so vedno čutili pripadnost petju in skupini. V tem času je zbor vodilo veliko zborovodij, imeli pa so priložnost delati tudi z eminentnimi gostujočimi tujimi dirigenti, kot je Eric Ericson. Vsebina albuma je nastala pod vodstvom dirigenta Fernanda Pabla Mejiasa, na njem pa najdemo dela Gallusa, Mendelssohna, Gjeiloja, Koszewskega, dve črnski duhovni ter obdelave slovenskih ljudskih skladb.
O Črni luknji, kot je poimenovan album Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije, je spregovoril vodja ansambla Franc Kosem. Ansambel je k sodelovanju povabil multiinštrumentalista Boštjana Gombača. Na album so uvrstili skladbo Črna luknja Žige Staniča, ki je osrednja skladba sporeda, saj na začetku in koncu oklepa skladbe drugih avtorjev. V njej se pojavi glasbilo tidldibab, kopija najstarejše piščali z arheološkega najdišča Divje babe. Ostali skladbi sta priredbi Blaža Puciharja, Bachov Koncert za čembalo (allegro moderato, largo, presto) in Mozartov Koncert za klarinet (drugi stavek).
Pred začetkom Beethovnovega leta je v Ljubljano prišel Stefan Milenković, ki je s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija pod vodstvom Vladimirja Kulenovića posnel zgoščenko, na kateri sta violinska koncerta Ludwiga van Beethovna in Maxa Brucha.
Ob 85-letnici se je ZKP RTV z antološko zbirko štirih CD-jev (dve z orkestralnimi deli in po ena z zborovskimi in komornimi) poklonil Lojzetu Lebiču, enemu najpomembnejših slovenskih skladateljev druge polovice 20. stoletja. Kot interpreti se pojavljajo ugledni akterji teh desetletij, denimo oba simfonična orkestra, duo Claripiano, Slowind, Trio Lorenz, Komorni zbor RTV Slovenija, Carmina Slovenica, APZ Tone Tomšič in drugi.
Še eni obletnici, 160-letnici rojstva Huga Wolfa, je posvečena zgoščenka njegovih duhovnih pesmi v priredbi Maxa Regerja za sopran in orgle. Na albumu je štirinajst samospevov v izvedbi sopranistke Therese Plut in organistke Polone Gantar. Deset duhovnih pesmi je iz Španske pesmarice, štiri pa so na besedila Eduarda Mörikeja. Album spremlja bogata knjižica s strokovnim komentarjem in vsa besedila v treh jezikih.
Na digitalnem albumu so izšle tudi skladbe za mezzosopran in kitaro. Barbara Jernejčič Fürst in Žarko Ignjatovič sta se lotila našemu poslušalstvu precej neznanega repertoarja, namreč pesmi ameriških staroselcev iz cikla Dušana Bogdanovića, skladbe Johna Williama Duarteja, Kena Steena, Roberta Gerharda in dveh ljudskih v uglasbitvi Petra Šavlija.
Tretji (digitalni) album Adam Klemm Bande z naslovom Instant Pleasure prinaša sporočilo, da so pomembne podrobnosti, tudi tiste, ki na prvi pogled ali sluh delujejo mimobežno in samoumevno. Treba si je vzeti čas in poosebiti stvari, ki prihajajo do nas, tudi glasbo s tega albuma.
Z zimzelenimi in jazzovskimi melodijami se na digitalni izdaji z Big Bandom RTV Slovenija predstavlja Jadranka Juras. Med skladbami najdemo vse od Gershwina in Legranda do Kerna ter avtorsko skladbo Še vedno verjamem. Dirigent je Tadej Tomšič, gost pianist Milan Stanisavljević.
First Encounter – Organ and Big Band je zgoščenka Renata Chicca z Big Bandom RTV Slovenija pod vodstvom Lojzeta Krajnčana. Zgoščenka oživlja zvok hammond orgel, večina priredb pa je bila napisana prav za ta projekt.
Devet skladb prezgodaj preminulega mladega umetnika Gašperja Trčka je luč sveta ugledalo na novi zgoščenki Rok Zalokar Quinteta. Trčka so navdahnile slike Alekse Ivanc Olivieri, Zalokar pa je bil njegov dober prijatelj in sta v preteklosti že sodelovala. Izguba prijatelja je botrovala nastanku skladb, ki so postale stalni del Zalokarjevega repertoarja.