19.06.2017

Portret nove glasbene generacije: Timotej Kosovinc

Mladi kitarist Timotej Kosovinc je študiral kitaro pri profesorju Alvaru Pierriju na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, študira pa še kompozicijo pri profesorju Detlevu Müller-Siemensu na isti univerzi. Ujamete ga lahko 5. julija v ljubljanskem Botaničnem vrtu.

Tanja Benedik

Portret nove glasbene generacije: Timotej Kosovinc
Foto: osebni arhiv

Dodatno se je Kosovinc izobraževal tudi pri drugih velikih mojstrih kitare in kompozicije kot so: David Newman, Beat Furrer, Lalo Schifrin, Andrej Grafenauer, Pepe Romero, Pavel Steidl, Paul O'Dette, Costas Cotsiolis, Carlo Domeniconi, Philippe Villa, Graham Devine, Konrad Ragossnig in še mnogi drugi.

Je nagrajenec številnih tekmovanj. Med drugim je osvojil prvo mesto na evropskem kitarskem tekmovanju ”Citta di Gorizia” Premio Enrico Mercatali (Italija), na mednarodnem tekmovanju ”Guitar Art Summer Fest” (Črna gora) in republiškem tekmovanju Slovenije ”Temsig".

Leta 2010 je za svoje dosežke prejel Škerjančevo nagrado. Kot solist je z orkestrom Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana in dirigentom Tomažem Habetom izvedel Tedescov Koncert v D-duru (op. 99), februarja 2016 pa je kot solist nastopil tudi z Orkestrom Slovenske filharmonije (pod taktirko dirigenta Marka Hribernika) in izvedel sloviti Concierto de Aranjuez španskega skladatelja Joaquina Rodriga. Isti koncert je izvedel tudi aprila 2017 z avstrijskim orkestrom Philharmonie Marchfeld (dirigentka Bettina Schmitt).

Kot eden najboljših kitaristov svoje generacije veliko koncertira kot solist ali član komornih zasedb v Sloveniji in v tujini. Sklada za najrazličnejše zasedbe in je s svojimi deli pogosto prisoten na mednarodnem prizorišču sodobne glasbe. V svoji glasbeni karieri se je ukvarjal tudi z drugimi glasbenimi žanri kot so flamenco in jazz.

Leta 2015 je na Festivalu kitare mdw (Dunaj, Avstrija) predaval o kompoziciji za kitaro in svojih lastnih delih. Leta 2015 je na vabilo Akademije Franza Liszta (Budimpešta, Madžarska) sodeloval na mednarodnem simpoziju sodobnih skladateljev v Budimpešti, kjer je bila izvajana tudi njegova skladba za dve violini Zven in moč. Po tem uspehu je leta 2015 dobil naročilo za kompozicijo skladbe za flavto, klarinet in klavir, ki jo je tudi napisal (Trio za flavto, b-klarinet in klavir) in je bila izvedena v okviru mednarodnih festivalov na Dunaju (Intonation Ungarn) in v Budimpešti.

Leta 2016 je bilo njegovo delo Spektralni motet za elektroniko, harfo, gambo in serpent izbrano na univerzitetnem natečaju in izvajano v okviru Festivala mdw 2016. Izvajalec je bil madžarski Geneamus Ensemble. Oktobra Istega leta je bilo njegovo delo Zven in moč izbrano na univerzitetnem natečaju in bilo izvedeno v okviru festivala The Austrian Composers Day.

Leta 2016 je na turneji po Sloveniji spremljal (in tudi aranžiral nekaj skladb za to priložnost) vokalno skupino Plamen - skupino slovenskih izseljenk iz Toronta pod vodstvom Marije Ahačič Pollak.

Od zimskega semestra 2016/2017 na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost Dunaj vodi tutorij za solfeggio za razred profesorice Judit Varge.

Zelo pomembno delo v ustvarjanju Timoteja Kosovinca je Rock'n'roll sonata za solo kitaro (napisana in krstno izvedena letos). V tem delu združuje popularno glasbo s klasično: celoten material skladbe izvira iz Rock'n'rolla, vsi načini obdelave in principi skladanja pa so klasični. Skladba je resnično rock'n'roll in resnično sonata.

O sebi mladi umetnik pravi tako: »Ne želim biti stereotipen tip skladatelja, ki je zaprt v svoji sobi in ga resnično razume le majhen delček glasbene elite ali pa sploh nihče. V svoji glasbi želim govoriti jezik, ki ga lahko razume ne samo glasbena elita, ampak tudi vsi, ki radi poslušajo glasbo in jim glasba nekaj pomeni. Želim, da moja glasba živi, da se izvaja in dotika vseh ljudi: vsakega na svoj način. Zato je nujno potrebno, da glasba sama izvira iz ljudi in tega, kar ljudje poslušajo. Čeprav sem po izobrazbi klasični glasbenik, glasbeni material za svoje skladbe čedalje pogosteje jemljem iz sveta popularne glasbe in glasbe, ki jo poslušajo širši krogi poslušalstva. Iz tega materiala potem izklešem kompozicijo, pri tem pa uporabljam klasične postopke in principe komponiranja. Rezultati so izjemno dobri, kar potrjujejo tudi dobri odzivi občinstva na mojih koncertih.

Nisem obremenjen s tem, v katero kategorijo glasbenika me uvrščajo. Meje med popularno in klasično glasbo so zame samo namišljene črte, ki v resnici ne obstajajo: obstaja samo glasba.

Nekateri bodo v moji glasbi morda našli samo razvedrilo ali pa polepšan večer po napornem delovnem dnevu, drugi se bodo morda z njo poistovetili na čustveni ravni in tretji bodo v moji glasbi morda opazovali zapletene kompozicijske strukture in načine obdelave glasbenega materiala – za vse se bo našlo nekaj. Moja največja želja je, mojo glasbo deliti z vsemi ljudmi. Samo skupaj s poslušalci lahko namreč moja glasba resnično zaživi!«

5. julija Timotej prireja koncert, ki  bo v Botaničnem vrtu ob 19.30.

Več informacij: www.timotejkosovinc.com

Portret nove glasbene generacije: Timotej Kosovinc