16.10.2015
Resno na žur z Žurajem in Slowindovci
Spet je napočil čas za izvedbo utečenega in enega vidnejših jesenskih projektov s poudarkom na sodobni glasbi, ki nosi ime po izjemno produktivnem pihalnem kvintetu – 17. festival Slowind. Ta bo potekal med 19. in 25. oktobrom pod naslovom Žuraj s Slowindom!

Spet je napočil čas za izvedbo utečenega in enega vidnejših jesenskih projektov s poudarkom na sodobni glasbi, ki nosi ime po izjemno produktivnem pihalnem kvintetu – 17. festival Slowind. Letos bo pod specifičnim naslovom Žuraj s Slowindom! med 19. in 25. oktobrom razkrival tako novejše glasbene konstrukte kot tudi skrbno izbrana dela velikih skladateljskih avtoritet, med katerimi so dela Pierra Bouleza, Helmuta Lachenmanna in Georga Katzerja, treh pomembnih jubilantov, na katere se je ob snovanju koncertnega programa spomnil letošnji umetniški vodja festivala, mednarodno prepoznavni skladatelj mlajše generacije Vito Žuraj. Njegovo poznavanje aktualne glasbene scene in delovanje znotraj različnih stilnih usmeritev daje tako zasnovanemu koncertnemu programu pluralno noto.
Festival bo letos še širše razgrinjal paleto sodobnih glasbenih struj s koncerti elektronike, ki jim bosta sledila abonmajska koncerta Orkestra SF s svetovno in slovensko premiero del Bojane Šaljić Podešva in Beata Furrerja. Osrednji koncertni program Slowinda, ki nosi naslov V vrtincu časa po skladbi spektralista Gérarda Griseyja, bo vseboval pestro zasnovo četrttonske, spektralne, elektronske in elektroakustične glasbe ter nove kompozicije za tradicionalne instrumentalne zasedbe prepoznavnih skladateljev Uroša Rojka, Nine Šenk, Larise Vrhunc, Lotharja Voigtländerja in Bricea Pauseta. Prvi večer bodo izvedena dela Lachenmanna, Bouleza, Griseyja in Heitorja Villa-Lobosa. Z njimi se bodo v solistični vlogi predstavili violončelist Jaka Stadler, violinistka Alwyn Thomas Westbrooke in sopranistka Marisol Montalvo. Prvi koncert bo zaznamovala tudi slovenska premiera Žurajeve skladbe za pihalni kvintet Contour.
Na drugem koncertu se bomo potopili v specifično zvočnost četrttonskih glasbenih tvorb in približkov k naravni uglasitvi mikrotonalnih razdalj čembalov s 36-imi tipkami in 24-imi tipkami na oktavo ter prepariranih klavirjev ob glasbi Ivana Višnegradskega, Mártona Illésa, Žuraja, Bouleza in Nicola Vicentina. Koncert bo s svetovno premiero kompozicije Három akvarell – lll uspešnega mladega nemškega skladatelja Mártona Illésa zaznamoval zlasti švicarski specialist na čembalu Johannes Keller. Oba umetnika bosta sodelovala tudi z Akademijo za glasbo v Ljubljani na delavnici o instrumentih z več kot 12-imi tipkami na oktavo.
V Slovenski filharmoniji bodo na dveh koncertih, in sicer 22. In 23. oktobra, zazvenela dela, ki jih odlikuje spoj oziroma dialog elektronike in instrumentalne igre Georga Katzerja, Vita Žuraja, Pierra Bouleza in Mihaela Paša, ter zahtevno večplastno delo za elektroniko, zvočni posnetek, osvetlitev in scensko gibanje Vinka Globokarja, ob tem pa bo izvedena še skladba za oboo solo Heinza Holligerja z naslovom Študija o večzvočjih in tišje, intimnejše delo Il silenzio degli oracoli Salvatora Sciarrina. Na elektroniki bo nastopil Gregorio García Karman, skladatelj žive elektronike, muzikolog in direktor Elektroakustičnega glasbenega studia na Akademiji umetnosti v Berlinu.
Koncerti bodo ponudili pestro bero nastopov glasbenikov, med katerimi sta pianistki Marija Skender in Neus Estarellas Calderón, harmonikar Luka Juhart in tolkalni skupini Slovenski tolkalni projekt StoP in Drumartika. Slednja bo izvedla svetovno premiero Trash Me Out enega vidnejših slovenskih skladateljev Mateja Bonina.
Festival bodo zaznamovali tudi nastopi posameznih članov Slowinda, ki jih bomo tokrat izkusili v bolj izpostavljenih solističnih vlogah. Slowindovci so se pred kratkim vrnili z beneškega bienalnega mednarodnega festivala sodobne glasbe Il suono della memoria, pred tem pa so se mudili na Japonskem, kjer so sodelovali s Tošiom Hosokavo in na 26. mednarodnem glasbenem festivalu mesta Takefu izvajali slovenska glasbena dela.
Vse koncerte Slowinda bodo spremljali predkoncertni pogovori s skladatelji ter delavnice za instrumentaliste, muzikologe in glasbene ljubitelje vseh vrst.