10.06.2014

Seviqc Brežice – napoved sezone 2014

Konec tega meseca se začenja letošnja edicija festivala Seviqc Brežice, ki bo od junija do decembra ponudila širok nabor predvsem baročne glasbe ter nekaj koncertov, ki bodo časovno oziroma slogovno nekoliko razširili obseg festivalskega programa.

Tomaž Gržeta

Festival Seviqc Brežice si vedno prizadeva seznanjati svoje občinstvo z glasbo minulih stoletij v čim bolj avtentični podobi. Med nastopajočimi letos so tudi domači Capella Carniola. (Foto: Capella Carniola Facebook)
Foto: Capella Carniola Facebook

Organizatorji festivalov stare glasbe si vedno prizadevajo seznanjati svoje občinstvo z glasbo minulih stoletij v čim bolj avtentični podobi in iščejo primerne izvajalce, ki jo znajo predstaviti slogovno korektno. Takšni so današnji standardi izvajanja stare glasbe povsod po svetu. S podobno zastavljenimi cilji se temu trendu pridružuje festival Seviqc Brežice, ki je eden najstarejših in najbolj prepoznavnih slovenskih glasbenih festivalov. Da bi zagotovil avtentičnost in seveda atraktivnost svojih dogodkov, festival ponuja glasbena dogajanja na različnih lokacijah – v prostorih cerkva, palač, graščin in gradov, v katerih je glasba preteklih stoletij tudi resnično živela. Tam postane govorica stare glasbe še bolj jasna in vzdušje prepričljivejše. Ta trend poznajo številni festivali stare glasbe po Evropi, denimo Trigonale, Styriarte, Innsbrucker Festwochen der Alten Musik, Tage Alter Musik Regensburg ... Za obiskovalce koncertov je to prilika za manjše popotovanje in spoznavanje ne samo glasbene, temveč tudi likovne dediščine Slovenije, festival pa poskuša na ta način glasbeno kulturo približati tudi prebivalcem slovenskih vasi in manjših krajev, ki sicer nimajo tako pestre kulturne ponudbe in bogate tradicije kot večja mesta, ter s tem sodeluje pri decentralizaciji slovenskega kulturnega dogajanja.

Konec tega meseca se začenja letošnja edicija festivala Seviqc Brežice, ki bo od junija do decembra ponudila širok nabor predvsem baročne glasbe ter nekaj koncertov, ki bodo časovno oziroma slogovno nekoliko razširili obseg festivalskega programa.

Otvoritveni koncert bo 22. junija v Viteški dvorani graščine v Brežicah. Predstavil se bo francoski baročni godalni orkester Les Ambassadeurs pod vodstvom Alexisa Kossenka, ob njih pa bo nastopil tenorist Reinoud van Mechelen. Spored bodo sestavljala dela skladatelja in teoretika Rameauja ter skladatelja in virtuoza na violini Leclaira, in sicer ravno ob 250. obletnici njune smrti. Les Ambassadeurs veljajo za izvrstne interprete tovrstnega repertoarja in se lahko pohvalijo z bogatimi koncertnimi izkušnjami ter uspešno diskografijo.

Dvorec Štatenberg pri Makolah bo 27. junija gostil Helsinki Baroque Orchestra pod vodstvom čembalista Aapa Häkkinena ter sopranistko Kasjo Dahlbäck. Spored so opisali kot »zlitje italijanske tehnike petja z zrelim germanskim instrumentalnim stylus phantasticus. Tema in luč se izmenjujeta na magičen nordijski način«. Kontrast mediteranske in baltske glasbene kulture bo z deli tako italijanskih kot tudi severnoevropskih skladateljev oba temperamenta združil v skladno celoto. Obeta se nam večer, poln presenečenj in zvokovne barvitosti glasbe od poznega srednjega veka do visokega baroka.

Med posebnostmi letošnjega festivala bo izvedba Haydnove opere Orlando Paladino 29. avgusta v Grand hotelu Rogaška Slatina. Orchester Purpur je koroški kulturni projekt, ki ga financira EU. Zasedbo tvorijo predvsem mladi glasbeniki iz celotne Evrope, ki jim projekt omogoča dragocene odrske izkušnje in dodatno izobraževanje.

Poleg otvoritvenega koncerta bo tudi letos kar nekaj preostalih koncertov tematsko obarvanih. Namesto že napovedanih Academia Ricercare bodo nastopili prav tako italijanski Oberon Quartet v zasedbi: Silvia Moroni (traverso), Paolo Faldi (oboa, kljunasta flavta), Stefano Rocco (teorba) in Miranda Aureli (čembalo). Izvajali bodo Glasbo dresdenskega dvora. Opusu Johanna Sebastiana Bacha se bosta posvetila violončelist Yevgeny Xaviereff in čembalistka Maja Ačkar Zlatarević. Dela Chopina in Schuberta bodo zvenela na klavirskem recitalu poljske pianistke Marije Ludwike Gabryś. Ansambel Silva Rerum arte pripravlja spored, sestavljen iz del čeških skladateljev 18. stoletja. Dela posvetnega značaja izpod peresa Vodičke, Tůme in Bende bodo zvenela v izvedbi značilnega baročnega komornega ansambla, katerega zvok bo obogatila prečna flavta v rokah Maje Miro Wišniewske. Tudi dunajska klasika kot ena najprepoznavnejših epizod evropske glasbene zgodovine bo našla svoje mesto na letošnjem Seviqcu. Trio Classic v zasedbi Aleksandra Pereula (violina), Sunčica Lončar (flavta) in Mirjana Bubić (viola) se bo predstavil s Haydnovimi trii, Mozartovim divertimentom ter Beethovnovimi variacijami na Mozartovo temo. Prav poseben bo koncert Bachove glasbe z atraktivnim in domiselnim naslovom Bach e-motion. Nastop Tanje Skok, plesalke in strokovnjakinje za renesančne in baročne plese, bo z muziciranjem na baročni kitari, lutnji in teorbi spremljal Xavier Diaz-Lattore. Skupaj bosta poskusila problematizirati sobivanje dveh različnih umetniških izrazov, zvočnega in gibalnega, ter pretehtati vprašanje možnosti sobivanja historične izvajalske prakse s sodobno, osebno interpretacijo umetniškega dela.

V svet srednjeveške glasbe bo posegel hrvaški ansambel Antiphonus. Dela Leonina, Guillauma de Machauta, Guillauma Dufayja in Josquina des Preza bo izvedlo 12 pevcev ob orgelski spremljavi. Med ne ravno številnimi ostanki srednjeveške glasbene prakse so zapisi iz kodeksa, znanega pod imenom Libre Vermell iz kraja Montserrat v Kataloniji. Pesmi, ki obsegajo oblike od korala do skladb plesnega značaja, so bile zapisane ob koncu 14. stoletja. Izvedli jih bodo člani slovenske zasedbe Capella Carniola, ki jo vodi Janez Jocif ter obsega pevce, pihala, trobila, tolkala, muziciranje pa bodo spremljale plesne točke.

V sklopu letošnjega Seviqca bomo slišali še tri programe baročne glasbe, ki jih vse zaznamuje svojevrstno popotovanje: po Italiji, Nemčiji, Britaniji in celo čezatlantskih španskih in portugalskih kolonijah. Zasedba La Folia Baroque Ensamble Timisoara iz Romunije bo potegnila lok od Rima in Corellijeve glasbe čez Benetke z Vivaldijevimi mojstrovinami, severnonemška mesta in glasbo Telemanna ter Carla Philippa Emanuela Bacha do Britanije in Henryja Purcella. Ansambel odlikujejo številni mednarodni projekti s koncerti po vsej Evropi ter dobrodelnost, saj velik del svojega zaslužka namenja socialnim in sanacijskim projektom v revnih deželah. Podoben, še nekoliko širše časovno in geografsko zastavljen pregled, primeren tudi za manj izkušene ljubitelje baročne glasbe, bo pripravil srbski ansambel Travelling Musicians. Mogoče najbolj eksotično glasbeno potovanje letošnje sezone pa bo tisto, na katero nas bodo popeljali člani vokalno-instrumentalne zasedbe Seconda Prattica in nam predstavili oblike, kot so villancico in cachua, ki so se v času baroka pridružile tradicionalnemu evropskemu motetu. Vplive ljudske glasbe Špancev in Portugalcev se prepozna tudi v njihovi klasični glasbi, celotno tradicijo pa so prenesli celo v svoje prekomorske kolonije v Južni Ameriki. Seconda Prattica bo predstavila del repertoarja, ki je v 17. in 18. stoletju zvenel v misijonarskih, trgovskih in vojaških postojankah na osvojenem indijanskem ozemlju, med njimi dela Juana de Arauja in Domenica Zipolija.

Festival Seviqc Brežice torej znova ponuja precej pester nabor glasbenih dogodkov, ki bodo zadovoljili predvsem ljubitelje baročne glasbe. Več o programu najdete TUKAJ.