28.11.2024

Shape+ in Sonica predstavljata: Soundart simpozij v MoTA Labu

Sonica Festival, MoTA- Muzej tranzitornih umetnosti in Shape+ platforma predstavljajo simpozij, vsebinsko umeščen v prehodne forme predavanj, pogovorov in koncerta ter v polje zvočne umetnosti in eksperimentalne glasbe.

Press info

SHAPE+ x Sonica simpozij in Jadran Resort

Petek, 6. december 2024 ob 16. uri, MOTA - Museum of Transitory Art - Ljubljana

Sonica se že vrsto let umešča v prostor nekdanje Jugoslavije, Vzhodne in Srednje Evrope er Balkana, kar nam omogoča edinstven položaj, s katerega lahko sodelujemo pri razvoju, raziskovanju, kritični refleksiji in spremljanju regionalne ustvarjalnosti na tem področju. Pričujoči simpozij nadaljuje naša tovrstna prizadevanja in intervencije v to polje. Antonio Poscic, priznani hrvaški glasbeni pisec (The Wire, The Quietus, PopMatters) že vrsto let budno spremlja glasbena dogajanja in razvoj eksperimenalne glasbe v regiji. V predavanju bo predstavil različne scene, ki delujejo v državah po koncu vzhodnega bloka in na Balkanu, ter sledili njihovi preteklosti, navdihom in skupnim temam, se dotaknili vprašanj avtokolonializma in prepoznavnosti, hkrati pa opazovali, kako se predstavljajo in kako jih predstavljajo zunaj njihovih krajev. Belgijski glasbenik Lukas De Clerck se več let poglablja v prakso izdelovanja trstike Avlos in tradicijo starodavnega glasbila z rekonstrukcijo in dekonstrukcijo vnaša v polje sodobne glasbe. Njujorška umetnica Marina Rosenfeld že vse od devetdesetih dalje s svojimi hibridnimi deli v polju glasbeno-vizualnega redefinira glasbene prakse znotraj heterogenega polja sodobne umetnosti. Skozi koncerte, performanse, zvočne instalacije ter zvočno umetnost skuša ponovno umestiti socialne in skulpturne relacije v samo glasbo in v polje mediacije zvoka. Lastne prakse bo povezala v širši habitat eksperimentalne glasbe, zvočne umetnosti in galerijsko-prostorskega konteksta. Pogovor z rezidentkami Sonice in Shape+ platforme pa se bo lotil osnovnih vprašanj pogojev dela v lokalni in mednarodni infrastrukturi.

Antonio Poscic: New Sounds from the Post-Bloc: Perspectives of Experimental Music in Eastern Europe
predavanje

Čeprav sta se v zadnjem desetletju ozaveščenost o eksperimentalni glasbi iz Vzhodne Evrope in njeno pokrivanje močno povečala, diskurz, ki jo spremlja v zahodnih medijih, razkriva stare napačne predstave in dolgotrajne napetosti. Ogledali si bomo različne scene, ki delujejo v državah po koncu vzhodnega bloka in na Balkanu, ter sledili njihovi preteklosti, navdihom in skupnim temam, se dotaknili vprašanj avtokolonializma in prepoznavnosti, hkrati pa opazovali, kako se predstavljajo in kako jih predstavljajo zunaj njihovih krajev.

Marina Rosenfeld: Plastic Materials: Performance against performance
predavanje

Marina Rosenfeld je umetnica, skladateljica in glasbenica iz Brooklyna v New Yorku. S svojimi deli, ki prestopajo disciplinarne meje zvoka, performansa in vizualne umetnosti, že tri desetletja preizprašuje in redefinira temeljne pogoje zvoka in glasbe. Njena zgodovina razstav in nastopov vključuje samostojna dela za Park Avenue Armory, Museum of Modern Art, Portikus, Serralves Museum, Holland Festival/Stedelijk Museum, Kitchen, bienale Gwangju, Whitney, Montreal in Performa ter festivale in institucije po vsej Evropi, Severni in Južni Ameriki, Aziji in Avstraliji. Kot gramofonistka, ki dela s paleto originalnih dub plošč, Rosenfeld od konca devetdesetih let prejšnjega stoletja izvaja in snema tudi improvizirano glasbo. Je prejemnica Alpertove nagrade za vizualno umetnost za leto 2024. Marina Rosenfeld bo v svojem predavanju razpravljala o lastnih najnovejših delih v širšem kontekstu zvoka v sodobni umetnosti.

Lukas De Clerckom: The Telescopic Aulos
predavanje in koncert

Po več letih poglabljanja v prakso izdelovanja trstike Aulos in igranja replik starodavnih glasbil je svoje neizogibno avtodidaktično umetniško ustvarjanje razširil na bolj sodelovalen, multidisciplinaren način. De Clerck je v želji, da bi inštrumentu odvzel njegovo skrivnostno preteklost, ustvaril nov, sodoben Aulos: Atlasov teleskopski Aulos. Teleskopski Aulos De Clercku omogoča, da zoži svoje raziskave o zvočnih lastnostih instrumenta, pri katerih so osrednji elementi mikrotonalnost, psihoakustika in zvočna tekstura. Skupaj s svojim fenomenološkim pogledom na instrument je s svojimi raziskavami postal edinstven glasnik pri oživljanju glasbila, ki ga uvaja na različna glasbena področja.

Sonica x Shape+ : Lip Rouge, Bridget Ferrill, Pixel Bambi
rezidence - pogovor

Program Sonica Festivala sovpada s smernicami platforme Shape+  v iskanju mednarodnih sodelovanj, kreativnih stičišč med domačo usvarjalnostjo in tisto zunaj nje. V l. 2024 smo organizirali dve rezidenci in 2 nastopa: audiovizualni trio Bridget Ferrill, rouge-ah & Pixel Bambi ter preplet ambientalne elektroakustične glasbe in nadrealističnih pesmi tria Moria Vargas & Lip Rouge. Razpravljale bodo o izkušnjah, procesih sodelovanja, razlikah med prizorišči, estetskih načelih, razpoložljivi infrastrukturi, ...

Antonio Poscic je glasbeni pisec, raziskovalec, učitelj in programer, ki svoj čas deli med Zagrebom in Reko na Hrvaškem. Redno sodeluje s časopisi The Wire, The Quietus in PopMatters, v preteklosti pa je pisal tudi za Tiny Mix Tapes, Bandcamp Daily, VAN Magazine, Kulturpunkt, Potlista in druge publikacije. Vodi Research Music, neodvisno spletno glasbeno glasilo, ki objavlja eksperimentalno, avantgardno in na splošno čudno glasbo s poudarkom na podzemnih, marginaliziranih in vzhodnoevropskih umetnikih in scenah. Je docent na Akademiji za glasbo Univerze v Zagrebu.

Marina Rosenfeld je umetnica, skladateljica in glasbenica iz Brooklyna v New Yorku. S svojimi deli, ki prestopajo disciplinarne meje zvoka, performansa in vizualne umetnosti, že tri desetletja preizprašuje in redefinira temeljne pogoje zvoka in glasbe. Njena zgodovina razstav in nastopov vključuje samostojna dela za Park Avenue Armory, Museum of Modern Art, Portikus, Serralves Museum, Holland Festival/Stedelijk Museum, Kitchen, bienale Gwangju, Whitney, Montreal in Performa ter festivale in institucije po vsej Evropi, Severni in Južni Ameriki, Aziji in Avstraliji. Kot gramofonistka, ki dela s paleto originalnih dub plošč, Rosenfeld od konca devetdesetih let prejšnjega stoletja izvaja in snema tudi improvizirano glasbo. Je prejemnica Alpertove nagrade za vizualno umetnost za leto 2024. Snemala je in sodelovala z Elijem Keszlerjem, Georgem Lewisom, Benom Vido, Okkyung Lee, Warrior Queen, Gregom Foxom in Marinom Formentijem. Njeni albumi so izšli pri založbah Room40, Shelter Press, Friedman Gallery, Charhizma, Ideal Recordings in Info.

Lukas De Clerck je glasbenik in umetnik, ki živi v Bruslju. Njegova umetniška praksa se trenutno osredotoča na aulos, starodavno grško-rimsko piščal z dvojnim jezičkom, ki je izumrla pred več kot tisočletjem. Po več letih poglabljanja v prakso izdelovanja trstike Aulos in igranja replik starodavnih instrumentov je svoje neizogibno avtodidaktično umetniško ustvarjanje odprl na bolj kolaborativen, multidisciplinaren način. De Clerck je v želji, da bi inštrumentu odvzel njegovo skrivnostno preteklost, ustvaril nov, sodoben Aulos: Atlasov teleskopski Aulos. De Clerckov pristop vodi igriva radovednost z močnim zanimanjem za proces preobrazbe. Njegova glasba je izšla pri več založbah, kot so Ideologic Organ, Kraak, blickwinkel in Beyt Al Tapes, v živo pa jo je izvajal na prizoriščih po vsej Evropi, kot so Sonic Acts, Stuk, Uh Fest, Ancienne Belgique, Cave12, ...  Lukas De Clerck je umetnik platforme Shape+ za inovativno glasbo in interdisciplinarno umetnost, ki jo sofinancirata Evropska unija in Pro Helvetia.

Glasba v Berlinu živeče glasbenice, skladateljice in zvočne inženirke Bridget Ferrill se giblje med kompozicijo in hrupom ter raziskuje razširjene instrumente, ročno izdelano elektroniko in eksperimentalno računalniško glasbo. Njen album z Áslaug Magnúsdóttir, Woodwind Quintet, je izšel leta 2022 pri založbi Subtext Recordings. Njen zadnji solo album Only je izšel pri ENXPL, skupni seriji kaset Psychic Liberation in Enmossed. Ferrill je tudi priznana studijska inženirka, ki redno sodeluje z znanimi umetniki, kot so Bendik Giske, Caterina Barbieri, Julia Reidy in drugi.

Beti Frim aka Pixel Bambi je vizualna umetnica in glasbenica, ki združuje digitalne in analogne medije v iskanju različnih načinov sobivanja. Kot oblikovalka in VJ sodeluje s kolektivoma Ustanova in Nimaš izbire. Ustvarila je tudi animacije za londonsko založbo Be More Childish in slovenske skupine, kot sta Masaž in mala roza muca, katere članica je tudi sama. Pixel Bambi je umetnica platforme Shape+ za inovativno glasbo in interdisciplinarno umetnost, ki jo sofinancirata Evropska unija in Pro Helvetia.

Dvojec Lip Rouge sestavljata glasbenici Karmen Ponikvar in Eva Mulej - Oka smo prvič spoznali na kompilaciji Senzorama Vol 1 (ZARŠ, 2021) skozi skladbo Sakura, ki je nakazala njun raziskovalni avtorski izraz. Ključne estetske koordinate jima predstavlja zgodnja elektronska glasba, aktualne vokalne inovacije in namišljene zgodbe. Lip Rouge raziskujeta transparentnost zvoka s kombiniranjem zvokov analogne sinteze, glasu, različnih inštrumentov in terenskih posnetkov. Z organskimi zvočnimi strukturami ustvarjata mistično potovanje po hipnotičnih ambientalnih pokrajinah. Zakoreninjen bo v nenavadnih akustičnih kombinacijah in intuitivnem raziskovanju zvoka. .S prvencem Tūndâr pri založbi AmbientSoup,sta navušili glasbene kritike pri nas in med drugimi nastopili na festivalu Ment Ljubljana. Lip Rouge nedvomno spada med najbolj obetavne mlade eksperimentatorke na sceni in veliko obeta. Pixel Bambi in Lukas De Clerck sta umetnika platforme Shape+ za inovativno glasbo in interdisciplinarno umetnost, ki jo sofinancirata Evropska unija in Pro Helvetia.