13.03.2015

Vrnitev h koreninam

Festival Tresk, ki ga šesto leto zapored organizirata Radio Študent in Založba Radia Študent, je edini festival pri nas, kjer se skupaj predstavljata glasbena in založniška dejavnost. Festival bo 19. in 20. marca potekal v sodelovanju s Centrom urbane kulture Kino Šiška in klubom Pritličje.

Dušan Mijanović

Letošnji festival se po nekajletnem iskanju svoje istovetnosti vrača h koreninam; obrnil se je namreč k založništvu, tako kot je bilo to začrtano že na prvih edicijah.

Festival Tresk, ki ga šesto leto zapored organizirata Radio Študent in Založba Radia Študent, je edini festival pri nas, kjer se skupaj predstavljata glasbena in založniška dejavnost. Festival bo 19. in 20. marca potekal v sodelovanju s Centrom urbane kulture Kino Šiška in klubom Pritličje. V slednjem sta novinarje deset dni pred začetkom poleg direktorja Zavoda Radia Študent Tomaža Zaniuka, ki mu je pripadla uvodna in zaključna beseda, nagovorila glavna skrbnika festivala, Jaka Špiler in Dino Lalić.

Po mnenju programskega svetovalca festivala Dina Lalića so mladi ustvarjalci domače elektronske glasbe vse prevečkrat prezrti, zato je glasbena redakcija RŠ kot presek aktualne elektronske scene in kot dokument nekega obdobja izdala kompilacijo z naslovom Ctrl N: Poglavje slovenske elektronike. K snovanju dvojne vinilne plošče je bilo povabljenih šestnajst glasbenih producentov, ki po mnenju RŠ presegajo domačo kvaliteto in so primerljivi s kolegi iz tujine. Ducat teh bo z živim nastopom ali z DJ setom na prvi dan festivala, 19. marca, v Pritličju na uradni predstavitvi novega albuma Založbe RŠ predstavilo širino in raznolikost nove izdaje. Kot posebni gost bo nastopil madžarski producent S. Olbrich, ki so ga k sodelovanju povabili kot primer dobrega zgleda, saj prihaja iz okolja, ki na področju klubske elektronske glasbe še ni dovolj uveljavljeno, vendar se mu je z vztrajnostjo in kvaliteto vseeno uspelo skupaj z založbo Farbwechsel prebiti v mednarodno areno elektronske glasbe.

Kot je povedal vodja festivala Jaka Špiler, bodo 20. marca v CUK-u v popoldanskem in večernem času tradicionalno potekale kreativne delavnice, med katerimi je izpostavil zanimiv projekt Inn Kick, ki ga je lansko leto po zgledu ameriških kolegov in somišljenikov zagnal inštrumentalist, skladatelj in producent Žiga Murko. Špiler je dodal, da se letošnji festival po nekajletnem iskanju svoje istovetnosti vrača h koreninam; obrnil se je namreč k založništvu, tako kot je bilo to začrtano že na prvih edicijah. Zato bo letos na sejmišču izdatna pozornost posvečena predstavitvam posameznih domačih in tujih založnikov, njihovim aktivnostim in glasbi njihovih varovancev. Novost letošnjega festivala pa je, da bo imel obiskovalec možnost na sejmišču prodajne nosilce zvoka tudi preposlušati. Kdor bo kupil vsaj en fonogram, bo lahko brezplačno vstopil, brez doplačila za kulturni evro, na koncertno prizorišče. Tam se bo obiskovalcem od 20. ure naprej predstavilo pet nastopajočih: sodobni trubadur Miha Robida aka 12, nadžanrska šestčlanska zasedba Salonski z novim albumom Eden, multiinštrumentalist, zvočni improvizator in eksperimentator Marko Karlovčec, rimoklepaška zasedba iz Zagreba High 5 in kamniški trio Matter, ki bo predstavil svoj prvenec. Skupni imenovalci teh žanrsko raznolikih skupin so mladost, aktivnost in kreativnost ter kontinuirana koncertna dejavnost. Danes se znotraj glasbenih festivalov vsebine vse prevečkrat prekrivajo in prihaja do inflacije dogodkov, zato je organizator tokrat sestavil program linearne pozornosti, tako da se na festivalu nobeden od dogodkov časovno ne prekriva s kakim drugim.

Da bi lažje dočakali uradno otvoritev festivala, je RŠ v Pritličju dober teden pred uradno otvoritvijo svojim poslušalcem in drugim obiskovalcem premierno v posluh ponudil kompilacijo Ctrl N. Sočasno je potekalo odprtje razstave nagrajenih vizualnih del na natečajih Tresk #6 z razglasitvijo zmagovalcev. Najboljšo koncertno fotografijo, ki je ujela utrip na odru koncerta skupine Franz Ferdinand, je po mnenju strokovne komisije posnel fotograf Miro Majcen. Najboljši podobi, ki sta lansko pomlad vabili na glasbeni dogodek, sta bili izdelani za potrebe festivalov Druga godba in Stiropor. Komisiji sta v oči padla tudi ovitka albuma z naslovom Let's Dance postpunkerskega tria Loudspeaker Alliance in naslovnica albuma ARP 339 hibridnega dueta Wanda & Nova deViator. Razstavljena dela bodo v Pritličju na ogled do vključno ponedeljka, 23. marca.