10.11.2011

Festival Slowind - Sodobna glasba je v mestu!

Za glasbene navdušence in iskalce novega se je pričelo 10 nepozabnih dni, saj se je s sinočnjim otvoritvenim koncertom začel 13. Festival Slowind.

Sara Železnik

Jurij Jenko, Barbara Jernejčič Fürst in Robert Aitken (foto: Sara Železnik)
Foto: Sara Železnik

Za glasbene navdušence in iskalce novega se je pričelo 10 nepozabnih dni, saj se je s sinočnjim otvoritvenim koncertom začel 13. Festival Slowind.

Kljub temu da jedro letošnjega dogajanja zasedajo skladbe ameriškega skladatelja Elliotta Carterja, smo že na prvem koncertu slišali tudi stvaritev njegovega nekoliko starejšega kolega Aarona Coplanda ter izvrstno skladbo domačega skladatelja Janeza Matičiča Geode. Ker so skladbe, ki jih lahko slišimo na festivalu Slowind, občinstvu bolj ali manj tuje, so predkoncertni pogovori odlična poteza organizatorjev, saj razgrnejo marsikatero tančico, ki nas vodi k lažjemu in predvsem bolj usmerjenemu poslušanju ter dojemanju skladb, ki sledijo v koncertnem sporedu. Na prvem dialogu se je Matej Šarc pogovarjal z Janezom Matičičem, specialistom za Carterjevo delo dr. Johnom Linkom in pianistko Ursulo Oppens, ki je posebej usmerjena v izvajanje sodobne glasbe.

Nekaj utrinkov iz predkoncertnega pogovora si lahko pogledate v priloženem video posnetku.

@http://www.youtube.com/watch?v=rAq6ifUnd9M@

Pomemben trenutek otvoritvenega večera festivala je bila praizvedba skladbe Trije glasbeniki Elliotta Carterja, ki je bila komponirana v zahvalo Festivalu Slowind 2011.

Prav tako kakor Elliott Carter in Janez Matičič, je tudi Aaron Copland študiral kompozicijo pri Nadii Boulanger. V času študija je nastala skladba As It Fell Upon A Day (Kot se je pripetilo nekega dne) po predlogi angleškega pesnika Richarda Barnefielda. Sprva je bila komponirana za flavto in klarinet, kasneje pa ji je bil dodan še glas. Praizvedbo skladbe Trije glasbeniki ter interpretacijo kompozicije Kot se je pripetilo nekega dne si lahko ogledate v videu.

@http://www.youtube.com/watch?v=AJWgWTs8ngo@

Richard Barnefield:
Kot se je pripetilo nekega dne

Ah,
Kot se je pripetilo nekega dne,
V veselem mesecu maju,
Sedeč v prijetni senci,
Hladil jo je mirtin gaj.
Živali so skakljale, ptice prepevale,
Drevesa so rasla, zeli pa zelenele.
Vse je stokalo kakor izgnano iz raja,
Samo samotni slavec ne.
Ta revež od družice zapuščen,
Je k trnu prsi prižel
In pesem otožno zapel.
Poslušati ga je bilo preveč boleče -
Fej!
Zastokal je
Čiiv-čiii in še vse huje.
Tako ga v tožbi slišati
Sem komaj se ubranil solz.
Tako živo je kazal muko svojo,
Da je oživel stisko mojo.

Ah! Čeprav zdaj sam žalujem s tabo,
Se redko kdo še usmili tvoje bolečine.
Velika drevesa, brezbrižna, te ne slišijo,
Medvedje okrutni se ne zmenijo zate,
Veliki kralj Pandion je mrtev,
Tvoji prijatelji vsi v svinec zakopani,
Sorodne ptice ne žvrgolijo o tvoji žalosti
In glej, še takemu ubožcu kot si ti,
Mojih muk ni mar.
Ah!

(prevod: Ana Jelnikar)


Ursula Oppens, John Link in Matej Šarc (foto: Sara Železnik)Na festivalu sledi: Occasions, abonmajski koncert Orkestra Slovenske filharmonije, na katerem bosta poleg Pesmi o zemlji Gustava Mahlerja (s solistoma Bernardo Fink in Torstenom Kerlom), izvedeni skladbi Elliotta Cartera, in sicer Three Occasions ter Sound Fields. Dirigent bo Emmanuel Villaume.

Četrtek, 10. 11., in petek, 11. 11., ob 19.30 v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, Ljubljana.