07.11.2011
Tempo e tempi Elliotta Carterja
Letošnji Festival Slowind, ki bo potekal med 9. in 18. novembrom, se bo osredotočil na ustvarjanje skladatelja Elliotta Carterja.

Na slovenskih koncertnih odrih je ansambel Slowind eden najvidnejših poustvarjalcev domače in tuje komorne sodobne tvornosti. Vrhunec njihovega muziciranja je vsakoletni festival, s katerim poslušalcem ponujajo nove kompozicije in razgrinjajo dela skladateljev, ki jih na standardnih koncertnih sporedih večinoma nimamo priložnost slišati.
Letošnji Festival Slowind, ki se bo odvijal med 9. in 18. novembrom, bo 13. zapovrstjo. Njegov podnaslov Tempo e tempi Elliotta Carterja nakazuje, da se bo osredotočil na enega skladatelja. Takšno spletanja rdeče niti je že bilo prisotno v preteklih letih, denimo leta 2007, ko je bil festival posvečen ustvarjalnosti Vinka Globokarja, ali dve leti kasneje Edgarja Varèseja.
Elliott Carter je ameriški skladatelj, ki bo letos dopolnil 103. leto. Zaradi te zavidljive starosti je osebno doživel skorajda celotno 20. stoletje ter imel stik z mnogimi novimi kompozicijskimi smermi in postopki, ki jih je to obdobje prineslo. Kar težko si predstavljamo, da je bil leta 1924 prisoten na newyorški premieri Pomladnega obredja Igorja Stravinskega. Po ameriški avantgardi, ki jo je prevzel v svojih mladostnih letih, se je Carter v času študija pri sloviti francoski skladateljici in učiteljici Nadii Boulanger nekoliko usmeril v neoklasicizem, kasneje pa je razvil povsem svoj slog komponiranja. Zanimivo je, da je več kot tretjino svojega obsežnega opusa, ki obsega orkestralne, komorne, solistične instrumentalne in vokalne skladbe, dva baleta in opero, napisal od svojega 85. leta dalje. Tudi danes je še kompozicijsko dejaven, o čemer se bomo lahko prepričali že na prvem festivalskem koncertu, na katerem bo izvedena skladba Trije glasbeniki, ki jo je Carter ustvaril v zahvalo Festivalu Slowind 2011.
Poleg kompozicij osrednjega skladatelja bo na festivalu predstavljeno delo njegovega učitelja Walterja Pistona pa Aarona Coplanda (vsi trije so študirali pri Boulangerjevi), Witolda Lutosławskega, Isang Yuna in Roberta Aitkena, prisluhnili pa bomo lahko tudi skladbam domačih ustvarjalcev, in sicer Božidarja Kosa, Lojzeta Lebiča in Janeza Matičiča.
Letos so oblikovalci programa v festival prvič vključili Slovenski komorni zbor pod vodstvom Martine Batič in Orkester Slovenske filharmonije. Slednji bo pod vodstvom dirigenta Emmanuela Villauma izvedel Carterjevi orkestrski skladbi Three Occasions ter Sound Fields.
Razgrinjanje zahtevne Carterjeve govorice in vzpostavljanje mostu k razumevanju njegovih kompozicij bosta ponujeni na vsakokratnem predkoncertnem pogovoru z ustvarjalci in poustvarjalci ter na dvodnevni glasbeni delavnici, ki jo bo vodil eden največjih strokovnjakov za glasbo Elliotta Carterja, dr. John Link. Festival bo dopolnila projekcija filma Labirint časa režiserja Franka Schefferja, ki je režiral več glasbenih dokumentarcev, med drugim filme o Karlheinzu Stockhausnu, Lucianu Beriu, Pierru Boulezu, Edgarju Varèseju in Arnoldu Schönbergu. Kvintetu Slowind se bodo kot interpreti na festivalu pridružili pianistka Ursula Oppens, harfistka Coline-Marie Orliac, mezzosopranistka Barbara Jernejčič Fürst, violinist Janez Podlesek, violončelist Igor Mitrović ter Slovenski tolkalni duo (Jože Bogolin in Simon Klavžar).













