13.02.2019
Zvokovanje BOSS 2019 - Informativni dan
V soboto, 16. februarja ob 11. uri Šola za oblikovanje zvoka odpira svoja vrata.
Zvokovanje - Šola za oblikovanje zvoka nudi izobraževanje in usposabljanje za vrsto poklicev in dejavnosti vezanih na oblikovanje zvoka. Janez Križaj je na podlagi izkušenj iz prek 30 letne mednarodno uspešne kariere oblikovalca zvoka in 13 let predavanj akustike na SAE sestavil učni program, ki se osnovnih teoretičnih vprašanj (npr. teorije zvoka ali psihoakustike) loteva na praktično dojemljive načine in kompleksne praktične probleme (npr. oblikovanje zvoka glasbeno scenske prireditve) teoretično razdela v enostavno razumljive strukture. Celovito zastavljen program ponuja razlago praktično vseh področij (s poudarkom na snemanjih in ozvočevanjih, kjer pokrivamo celotni postopek od predprodukcije do postprodukcije, do obravnave robnejših področij kot so akustika glasbil, zvok v filmu ali računalniških igricah ipd.) s katerimi se oblikovalec zvoka srečuje pri svojem delu.
V soboto, 16. februarja 2019 bo Janez Križaj v Studiu Metro (Litijska 38, Ljubljana) predstavil izobraževalni sklop Basics Of Sound Synthesis. Izobraževanje je sestavljeno iz 12 sobotnih seminarjev pod vodstvom Janeza Križaja in gostujočih predavateljev Maria Marolta in Gregorja Zemljiča.
2. 3. 2019 - Teorija zvoka (sinus in harmoniki, šum in spekter ...)
9. 3. 2019 - Akustika, Pseudoakustika in Psihoakustika
16. 3. 2019 - Uvod v PureData
23. 3. 2019 - Digitalna sinteza zvoka, oscilatorji, generatorji, filtri ...
30. 3. 2019 - Analog Synths - Mario Marolt
6. 4. 2019 - MIDI
13. 4. 2019 - Drum & Bass Programing
20. 4. 2019 - DAW tracks as oscilators
27. 4. 2019 - Waveshaping, Saturation, Distortion, Harmonic Generation, EQ
4. 5. 2019 - Dynamic Processors & Dynamic EQ, Parallel & Serial Processing
11. 5. 2019 - Time Domain Effects
18. 5. 2019 - Mastering - Gregor Zemljič
Program vsebuje več kot 70 triurnih predavanj pod vodstvom Janeza Križaja in gostujočih predavateljev - priznanih strokovnjakov.
Cena izobraževanja za 12 seminarjev je 600 EUR.
Prijave na: zvokovanje@enoglasba.info
Vpisni list programa: https://bit.ly/2LD3hCg
Sam imaš več kot 30 let raznovrstnih izkušenj na glasbenem področju, koliko časa pa že vodiš Šolo zvokovanja?
Sedem let bo odkar sem na povabila Društva za ENO glasbo sprejel prvega učenca, kmalu se jih je priključilo še več. Celoviti program šole oblikovanja zvoka pa nudimo tretje leto, odkar so se zaprla vrata SAE Ljubljana, kjer sem 13 let predaval akustiko.
Je potrebo imeti predznanje za prijavo? Ali gre za nadaljevalni tečaj?
Ravnokar smo zaključili trimesečni sklop Snemanje pod drobnogledom, ki je bil namenjen res čistim začetnikom - spoznavanje osnovnih pojmov. Basics Of Sound Synthesis je logično nadaljevanje, z več teorije in poglabljanja v temeljna znanja, vendar izhajamo iz osnovnih pojmov, tako da posebna predznanja niso potrebna - samo dobra volja.
Koliko učencev se prijavi? Mogoče imaš podatke kam jih 'zvočna pot' zanese po končanem šolanju?
Morda je največja prednost Zvokovanja, da delamo v dovolj majhnih skupinah (7-12), da je možno sprotno prilagajanje programa željam in zmožnostim udeležencev.
Ne bi trdil, da je Zvokovanje komu preobrnilo življenjsko pot, zagotovo pa je vsak dobil temeljna znanja, dodatne veščine in uporabne spretnosti, ki mu lajšajo sledenje svojim ciljem. Kar nekaj jih je že, ki so postali iskani oblikovalci zvoka. Vedno več pa je zanimanja pri glasbenikih, tudi virtuozih, ki potrebujejo tovrstna znanja pri ustvarjanju lastnih posnetkov in koncertov.
Letošnja gostujoča predavatelja sta Mario in Gregor. Kako bi ju na kratko predstavil?
Se opravičujem, ker v napovedniku manjka (usklajujemo termine) še Nenad Patkovič, naš največji specialist za akustiko, ki bo osvetlil problematiko kontrolnih sob in izolacije. Mario Marolt (Miladojka Youneed, DJ Electrosaurus, Rotor itd.) je neverjetni guru analogne sinteze zvoka, računalnik mu služi samo kot snemalnik (ne uporablja pluginov) in ob predstavljanju njegove zbirke analognih naprav nam vedno zmanjka časa. Gregor Zemljič prav tako pionir elektronske glasbe v tem prostoru in svetovno znani specialist za dance mastering, pa se bo posvetil naknadnim in zaključnim obdelavam zvoka.