03.09.2024

IndieRE 2.0 konferenca: Sodobni diskurzi o glasbi

Dvodnevna mednarodna glasbena konferenca IndieRE 2.0: Sodobni diskurzi o glasbi, ki se bo v Mestnem muzeju Ljubljana odvila med 26. in 27. septembrom 2024, prinaša predavanja različnih strokovnjakinj in strokovnjakov, raziskovalcev, univerzitetnih profesoric, glasbenih novinarjev in svobodnih pisk, ki v svojem raziskovalnem in publicističnem delu obravnavajo različne zanimive in aktualne glasbene teme ter družbene fenomene, povezane z glasbo.

Press Info

IndieRE 2.0 konferenca: Sodobni diskurzi o glasbi

IndieRE konferenca 2.0 nastaja v koprodukciji Radia Študent, Radia MARŠ, Radia NOR, Mestnega muzeja Ljubljana in partnerjev evropskega projekta IndieRE 2.0.

Doktorski študent medijskih študij in raziskovalec na FDV-ju v Ljubljani Robert Bobnič bo na predavanju ‘Generiranje glasbenega okusa’ spregovoril o vlogi priporočilnih algoritmov, ki že več kot desetletje spodbujajo poslušanje glasbe na spletu, in poskušal odgovoriti na vprašanje, kako radikalno se danes v primerjavi s preteklostjo razlikujeta poslušanje glasbe in glasbeni okus.

Vodja Kluba Gromka in sodelavka Mirovnega inštituta Jasna Babić Zrimšek bo na predavanju ‘Ni prostora za stare pankerje: Ali še obstaja povezava med subkulturno teorijo in prakso?’ poskusila odgovoriti na vprašanje, v kolikšni meri se razlikujejo in prekrivajo izhodišča temeljnih subkulturnih teorij in konceptov ter prakse sodobnih »subkultur«.

Britanski glasbeni novinar JR Moores bo na predavanju ‘Kako napisati knjigo o »heavy« glasbi’ predstavil svojo izkušnjo pisanja knjige Electric Wizards: A Tapestry of Heavy Music, 1968 to the Present (Reaktion, 2021), v kateri popisuje zgodovino »heavy« glasbe od Black Sabbath do Big Black ter oriše njeno evolucijo in daljnosežni vpliv.

Predavanje ‘O avditorni revščini’, ki ga pripravlja večkrat nagrajena pesnica, esejistka in skladateljica dr. Nina Dragičević, bo posvečeno vprašanju avditornega potenciala, ki vselej vodi k problemu revščine. »Kjer je revščina, je nelagodje. In kjer je nelagodje, obstaja možnost upora.«

Priznana srbska akademičarka dr. Irena Šentevska bo na predavanju ‘Pojoči Beograd: Popularna glasba v Srbiji v bermudskem trikotniku globalno-regionalno-lokalno’ na podlagi svoje nagrajene knjige Raspevani Beograd: Urbani identitet i muzički video (CLIO, 2023) razpravljala o razmerju med žanri svetovne popularne glasbe in domačimi »neofolk« žanri v srbskem kontekstu.

BBC-jeva novinarka, škotska radijska voditeljica in piska Kate Molleson bo na predavanju ‘V zaledju: Raziskovanje hierarhij glasbenih žanrov’ spregovorila o oblikovanju kanonov in hierarhij v sferi klasične glasbe, ki jo je obdelala v svoji odmevni knjigi Sound Within Sound (Faber, 2022).

Konferenco bomo zaključili s performativnim predavanjem ‘Kaj je to, kar stoji pred mano? Heavy metal in modernizem’, ki ga pripravljata odgovorni urednik britanskega kulturnega portala The Quietus in priznani glasbeni novinar John Doran ter umetnica in filmska ustvarjalka Sapphire Goss.

Vstop prost. Predavanja bodo potekala v angleščini.

Program:

Četrtek, 26. september, Mestni muzej Ljubljana - Ljubljana

14.00–15.15 Robert Bobnič (SI): Generiranje glasbenega okusa
15.30–16.45 Jasna Babić Zrimšek (SI): Ni prostora za stare pankerje: Ali še obstaja povezava med subkulturno teorijo in prakso?
17.00–18.30 JR Moores (UK): Kako napisati knjigo o »heavy« glasbi

Petek, 27. september, Mestni muzej Ljubljana - Ljubljana
14.00–15.00 dr. Nina Dragičević (SI): O avditorni revščini
15.15–16.30 dr. Irena Šentevska (RS): Pojoči Beograd: Popularna glasba v Srbiji v bermudskem trikotniku globalno-regionalno-lokalno
16.45–17.45 Kate Molleson (UK): V zaledju: Raziskovanje hierarhij glasbenih žanrov
18.00–19.00 John Doran & Sapphire Goss (UK): Kaj je to, kar stoji pred mano? Heavy metal in modernizem

Projekt IndieRE 2.0 predstavlja nadaljevanje istoimenskega projekta iz leta 2019 in zajema produkcijo, izmenjavo in distribucijo glasbeno-informativnih oddaj nekaterih najpomembnejših evropskih glasbeno usmerjenih neodvisnih radijskih postaj, ki svojim poslušalcem zagotavljajo svežo urbano in lokalno glasbo. Pri projektu poleg koordinatorja Radia Študent iz Ljubljane sodelujejo tudi Radio Campus (mreža študentskih radijev iz Francije), Radio Corax iz Halleja, EMA RTV iz Seville z mrežo radiev iz Andaluzije, Civil Radio iz Budimpešte, Near FM iz Dublina, Radio Helsinki iz Gradca in Radio Student iz Zagreba. Projekt si prizadeva za povečanje vidnosti alternativnih glasbenikov iz različnih evropskih glasbenih scen, hkrati pa skuša pri tem opozoriti tudi na možne pasti digitalne dobe, ko selekcijo glasbe vse bolj narekujejo razni algoritmi na vladajočih digitalnih platformah.